Aš sukūriau virusinį žaidimą

Jeigu netyčia dar nematę paspauskite čia. O šiandien norėčiau pasidalinti viskuo: nuo idėjos iki galutinių rezultatų. Jeigu kils klausimų ar, jūsų nuomone, ką nors pamiršau paminėti - klauskit, atsakysiu komentaruose.

Idėja. Aš visuomet turėjau problemų su geografija. Jeigu man kas nors pasakydavo, jog yra kilęs iš Biržų, tai aš klausdavau: Čia netoli Šiaulių ar ne? Kurdamas žaidimą, kur galima pažymėti Lietuvos miestus, norėjau išspręsti būtent šitą savo problemą. Tikėjausi šiek tiek pažaisti ir pradėti geriau orientuotis Lietuvoje. Tikėjausi idėja pasidalinti su keletu savo ištikimų fanų bei virtualių draugų.

Pati idėja mano galvoje buvo maždaug apie metus (galbūt daugiau), niekada nerasdavau laiko prisėsti. Vieną savaitgalį nusprendžiau, kad laikas atsipalaiduoti ir suprogramuoti Geografiją. Tai turėjo būti mano savaitgalio projektas, bet, kadangi, laiko skyriau mažiau nei tikėjausi, tai viskas užsitęsė ir projektas startavo tik balandžio antrą.

Facebook. Iki šio projekto starto turėjau 96 facebook fanus. Geras įrašas paprastai turi du like'us ir 30 peržiūrų. Apie blogus net nesinori kalbėti. Pasidalinta nuoroda facebook paprastai paspaudžia 5-10 žmonių, kai tuo tarpu twitter sulaukia 15-30 paspaudimų.

Balandžio antrąją pasidalinau facebook savo projekto idėja. Aš mėgstu dalintis informacija facebook, kadangi, jo niekas neskaito. Gavęs pastabų iš kelių ištikimų kritikų tikėjausi, pataisyti bei patobulinti idėją ir tuomet ją pristatyti savo didžiajai auditorijai twitter, bet...

Duomenys. Jeigu norite geresnio paveiksliuko vaizdo paspauskite ant jo.

Kaip ir tikėjausi balandžio antrą – vos 13 lankytojų, tačiau sekančią dieną atsitiko kažkas nenormalaus – 466 lankytojai, o trečiąją epidemija prasiveržė – 15.176.

Balandžio vienuoliktos pakilimas vadinamas Klecko efektu, balandžio trylikta Pildyk bandė nujoti ant mano darbo, bet kaip manote vos 3140 lankytojų. Nemanau, kad visi dėję ant Pildyk, tiesiog daugelis žmonių greičiausiai jau buvo matę šitą žaidimą anksčiau.

Kaip manote didžioji lankytojų dalis atėjo iš facebook. m – greičiausiai reiškia mobilų internetą, ką reiškia l ir lm – neturiu supratimo.

Twitter tik dešimtoje vietoje su 184 lankytojais. Ar tai reiškia, jog lietuviai nesinaudoja twitter ar tiesiog ten renkasi ne ta auditorija?

G+ pasirodė dar blogiau su 50 lankytojų šešioliktoje vietoje. Kita vertus, aš pats kurį laiką naudojau šį socialinį tinklą ir supratau, jog tai yra visiškai ne mano auditorija.

Pasekmės. Šiai dienai puslapį aplankė daugiau nei 55.000 žmonių, 47.000 iš jų atėjo iš Facebook. Pats žaidimas galutinai nenumirė ir sulaukia poros šimtų peržiūrų per dieną, greičiausiai ilgoji uodega dar tęsis kokį mėnesį, galbūt du iki visiško dasibaigimo.

Nuo 2006 metų visoms savo crazy idėjoms naudoju tą patį dizaino šabloną: žalia juosta su keturiomis nuorodomis. Pirmoji nuoroda Quest – 397 lankytojai, antroji nuoroda Kartuvės – 286 lankytojai, trečioji nuoroda Komiksai – 215 lankytojų, ketvirtoji nuoroda ši svetainė – 514 lankytojų.

Nors tiesioginės nuorodos žaidimo svetainėje nebuvo į mano Facebook puslapį, tačiau fanų skaičius padidėjo iki 106 t.y. dešimčia.

Bendras išnaudotas duomenų srautas per šį laiką yra 5GB, kai paprastai pusė tiek užtenka visam mėnesiui.

Virusų kūrimas – tai gana tikslus mokslas. Sukurti virusinį efektą turinti produktą, nesvarbu ar tai žaidimas (trys mano kolekcijoje), komiksas (irgi trys mano kolekcijoje) ar video yra tik ribotas būdų skaičius. Kiekvieną būdą galima aprašyti gana tikslia formule.

Žmonėms patinka katės, maži gyvūnėliai arba kūdikiai (cuteness overload). Didelio peržiūrų skaičiaus sulaukė ir Rebecca Black Friday (it's so bad, it's good).

Savo pirmą virusinį žaidimą sukūriau 2006 metais, antrąjį – 2010. Statistika savo, jog kitą savo virusinį žaidimą sukursiu 2018.

Pirmą savo virusinį žaidimą sukūriau visiškai atsitiktinai, nuo to laiko norėjau pakartoti savo pasiekimą ir tai pavyko vėl atsitiktinai. Sukūręs antrąjį, buvau tikras, jog pavyks sukurti trečiąjį. O dabar esu tikras, jog pavyks sukurti ir ketvirtąjį. Nežinau koks bus tas žaidimas, nežinau kada tai atsitiks. Laukit.

Visi mano sėkmingi žaidimai sukurti vadovaujantis tais pačiais principais:

1) Aš nesugalvojau nei vienos originalios idėjos. Visos idėjos yra šimtus kartų matytos. Aš jas paėmiau ir pritaikiau savo tvistą. Galite rasti šimtus žaidimų, kur reikia pažymėti pasaulio sostines arba miestus, tačiau niekas to dar nebuvo padaręs su Lietuva.

2) Minimalistinė grafika ir kodas. Ar galima padaryti gražiau? Žinoma, bet mano tikslas nebuvo sužavėti pasaulio, kaip minėjau anksčiau, tai buvo skirta nedideliam mano draugų ratui.

Galiausiai tai įrodo, jog idėja yra svarbiau už grafiką. Geros idėjos visada pramuša, o gera grafika tik dalis produkto.

3) Žaidimai yra tikslingai sunkūs. Kažkur skaičiau atsiliepimą, jog žemėlapyje reikėtų sudėti upes, kelius ir t.t. Ar žaidimas nuo to atrodytu gražiau? Greičiausiai, bet jis taptų ir lengvesnis. Aš nepridėjau ne dėl to kad tingėjau (nors tai pakankamai rimtas argumentas), aš nieko pridėjau specialiai, kad žaidimas nebūtų per lengvas.

Ar šie principai tikrai veikia?

Galbūt teko girdėti apie Flappy Bird? Jis atitinka visus punktus. Žaidimas yra nesveikai sunkus. Grafikos negalima pavadinti gražia, jinai nėra bloga, tik tiek kad atliktų savo darbą. Niekas iš mūsų nepamatys to žaidimo kodo, bet sprendžiant iš to kiek klonų atsirado po žaidimo sėkmės, jis neturi būti sudėtingas. Yra priežastis, kodėl visi plagijuoja šitą žaidimą, o ne Need for speed.

Gerai, dabar užmirškite viską ką sakiau iki šiol. Norint sukurti virusinį žaidimą reikia suprasti tik vieną principą: žmonės visuomet norės varžytis. Jeigu su tuo nesutinkate, jūs nesupratote.

Žmonės visuomet norėjo pasimatuoti pas ką ilgesnis, plonesnis, išmanesnis... Ir šie laikai kaip niekada tinka tokioms varžyboms. Pasiekti žmones 2006 buvo sudėtinga, tačiau dabar socialinių tinklų dominavimo laikais, tiesiog imk ir melžk kaip karvę. Aš esu niekas ir galiu pasiekti 50 tūkstančių lietuvių per mažiau nei mėnesį, įsivaizduokite kiek galėtų pasiekti koks nors rimtesnis brandas.

PS. Samdykite mane kurti virusinius žaidimus arba interaktyvias reklamas jūsų firmai. Kita virusinė idėja gali turėti jūsų nuorodą.

Istorijos | Mūsų laimė - trūksta mokytojų ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(5)