Bendruomeniškesnė mokykla

Čia ne sodinimo ir net ne tokio tipo mokymo(si) dalykas. Viskas nuo motyvacijos priklauso.
Mes (5-6 grupė) fizikoj būtent šitaip ir norėjom, bent paskutiniais metais. Susitikdavom prieš pamoką, padiskutuodavom kas buvo neaišku/įdomu ruošiantis. O ir šiaip ruošiantis bendraudavom kokiam facebook'e.
Per pamoką irgi, pvz. sprendžiam uždavinius ir pradedam diskutuoti dėl ko nors - mokytojas niekada nesikišdavo. Net skatindavo tai, kad tiesiog patys prieitumėm prie atsakymo, o ne išspręsdavo viską pats tiesiog pasakydamas.
Universitete tai automatiškai gavosi, tiesiog motyvuotų žmonių grupė kurie sugeba diskutuoti, aiškintis, nepriimdami "Sorry, bet absoliučiai nusišneki" asmeniškai.
Vienam yra sudėtinga, gali patikėti tuo kas ne visai teisinga remdamasis kokia nors prielaida, kuri nebuvo visai tiksli, bet jei žmogų su panašiu backgroundu sugebi tuo įtikinti (arba nesugebi -- tai irgi rezultatą duoda) daug paprasčiau po to pasitikėti savomis idėjomis.

Dėl sėdėjimo, tai visada gale sėdėdavau. Prastėjant regėjimui, paskutinėse klasėse sėsdavau į priekinius suolus. Nepastebėjau, kad tai kažkaip paveiktų pažymius.

Pamenu, kai studijuojant, matematikos dėstytojas pasakė, kad darželinukui auklėtoja daro 90%, aprengia, nurengia, prausia, sako kada valgyti, kada miegoti, kada žaisti. Pradinėse klasėse mokytojai mokiniams 60% daro, aiškina užduotis išsamiai, rodo, aiškina vėl, lėtai, nuosekliai. O studentai yra suaugę žmonės, turi mokytis PATYS, dėstytojas daro tik 10%, nurodo informacijos šaltinius ir viskas. O kur gauti tą informaciją, kaip ją suvokti, kokias užduotis atlikti, turi pats studentas sugebėti nuspręsti.

Deja, mano prisiminimai apie universitetą nėra tokie kaip jūsų. Universitetas - tai... Dėstytojas diktuodavo iš savo ranka rašyto sąsiuvinio, o visi studentai sėdėdavo ir rašydavo. Vienas iš žiauriausių dalykų būdavo fizika, kur po rašimo maratono dar reikėdavo atsakyti į dėstytojo klausimą, o atsakymą galėjo rasti tik tie, kas viską užrašė. Aišku, tokie atsakymai "niekaip neįtakojo galutinio pažymio".

Taigi, aš nesutinku dėl motyvacijos. Viskas priklauso nuo žmogaus, kuris turi valdžią aka dėstytojo, mokytojo. Jeigu jis skatina, tai gali gautis kas nors gražaus, jeigu jis draudžia, tai gausi tik blogą pažymį.

Nepo,
Pamiršti esminį dalyką. Skirtumą tarp mokymosi ir mokymo.
Mokymas yra guide line maždaug nuo ko nepabėgti. Mokymasis -čia viskas ir vyksta. Niekas tau niekada neuždraus mokytis, ir mokytis taip kaip nori. :D

Brukštelk žinutę