Informatika: realybė be vizijos

Tęsiu savo mintis apie informatikos specialybę. Šiandien tai bus tik juoda kritika arba pasidergimas be jokių pasiūlymų. Kartais tiesiog yra taip kaip yra, studentai stiprūs žmonės ir nurys tą karčią piliulę.

Magistrinis

Didžiausia problema temų trūkumas. Įstojai, dar dorai nesupranti kas tas magistrinis darbas yra, o jau turi susigalvoti sau temą. Savaime suprantama dėstytojai pasiūlo daug temų, bet vis tiek jų yra per mažai.

Antro semestro gale būna pirmasis magistrinio darbo katedrinis pristatymas. Ir tuomet kai kurie studentai būna nemaloniai nustebinti sužinoję, jog prieš metus ar prieš du kiti studentai darė lygiai tokią pačią temą, pas tą patį dėstytoją, tačiau šis apie tai net neužsiminė... Magistrinio darbo esmė sukurti kažkokį naujumą, tačiau jeigu tavo tema jau buvo padaryta, kaip įtikinti komisiją, jog darai kažkokį naujumą?

 

Sistemų modeliavimas ir validavimas

Aš turbūt esu vienas iš tų kelių studentų kuriems z-notation tikrai patiko. Bet tai viskas ką gero galiu pasakyti apie šį dalyką. Antrąją semestro dalį buvo dėstomas alternuojančio bito protokolas. Kai vienas studentas paklausė, kur šis dalykas pritaikomas praktiškai dėstytojas jam atsakė: seniau jo pagalba buvo modeliuojami sovietinės armijos resursai. Dideli žmonės iš Maskvos važinėjo į Kauną. Ką? Kokios armijos? Bet mes juk jau nepriklausomi... visi geri penki metai? Nu ne, gal jau visas dešimt? Supratot kur aš lenkiu. Taip, žinau visur taip. Yra dalykai sukurti tam, kad dėstytojai galėtų leisti savo knygas ir versti studentus jas pirkti. Bet čia juk IT! Čia technologijos keičiasi kiekvieną dieną, tai kodėl studentai verčiami mokytis 20 metų senieną? Na ir kas, kad tą teoriją sukūrė šio universiteto dėstytojas. Viskas, jinai atgyveno, laikas užkasti ir pamiršti.

Bet čia dar neblogiausia.

Dėstytojas Kuosa neturėtų vaikščioti girtas į paskaitas. Taip suprantu, jog tai labai rimtas kaltinimas. Taip, aš neturiu jokių įrodymų, nei foto, nei audio, nei video įrašų. Tačiau tai vieša paslaptis tarp studentų ne vienerius metus, keista, kad dar niekas jo nepaskundė geltonajai spaudai, o tai būtų džiaugsmo.

 

Duomenų projektavimas

Galbūt dėstytojas yra labai geras specialistas ir turbūt geresnį surasti nebūtų galima, tačiau jis nesugeba sudominti studentų. Kartais galima galvoti, jog jis kalba su paukščiais. Ką pasiūlyti tokiu atveju? Neįsivaizduoju.

 

Programų testavimo metodai

Šis dalykas parengtas pagal SWEBOK, kaip ir daugelis kitų informatikoje esančių dalykų. Tik kam jis reikalingas? Kodėl studentai verčiami žinoti 30 testavimo metodų kurie niekuomet nebus taikomi, nes arba jau pasenę arba per daug teoriniai? Aš daug mieliau detaliai paanalizuočiau kokius 5 metodus, kurie tikrai yra taikomi firmose, kad būtų galima sužinoti kiekvieno stipriąsias ir silpnąsias puses, kad būtų galima sužinoti kada kurį naudoti.

 

Programų kokybės analizė

Neturėčiau kritikuoti dėstytojo, kuris lengvai rašo gerus pažymius, tačiau universitete aš noriu ką nors sužinoti, o ne gauti gerą pažymį. Šio dalyko prasmė man visiškai neaiški. Dėstytojas duoda morališkai pasenusias knygas, paskirdamas kiekvienam studentui po skyrių pagal kurį jis turi paruošti 15 minučių pranešimą. Kaip galima paruošti 15 minučių iš 8 puslapių skyriaus? Nežinau.

 

Programų priežiūra ir tobulinimas

Kodėl PSI grupė turi iš klausyti visą atkartojimo technologijos kursą, nors jis į programą neįeina? Kodėl koliokviume klausimai iš medžiagos, kurią jis dėstė informatikos specialybės studentams, bet ne PSI? Aš suprantu, jog nei gražus, nei piktas pokalbis su dėstytoju nieko čia nepakeis ir jis neišduos savo vienintelės ir tikrosios meilės – reuse technologijos. Vienintelis variantas pakeisti teorinį dalyko pavadinimą, taip kad jis atitiktų tai kas realiai yra dėstoma.

Kodėl kai visi kiti studentai turi pusmetį laiko daryti savo magistrinį darbą, PSI turi net gi du (sudėtingus) dalykus? Kada tuomet rašyti magistrinį, jeigu reikia daryti laboratorinius darbus?

Antrame semestre PSI studentai turi teisę pasirinkti vieną dalyką. Kada buvo paskutinį kartą peržiūrėtas pasirenkamų dalykų sąrašas? Kas iš tų dalykų, jeigu pusė jų nėra dėstomi? Kodėl į siūlomų pasirinkti dalykų sąrašą įtraukti tik šio fakulteto dėstytojų sugalvoti dalykai?

Rodos tiek blogų dalykų, dabar apie gerus dalykus.

GERI DALYKAI universitete

 

Reikalavimų programoms analizė

Nors ne viskas vyko sklandžiai, tačiau pažintį su Oralce duomenų baze labai vertinu. Tikrai šaunu, jog universitetas suteikia galimybę išbadyti tokius galingus įrankius ir turi žmonių, kurie juos išmano bei yra nusiteikę pasidalinti savo patirtimi su studentais.

 

Programų inžinerijos valdymas

Tai pats geriausias dalykas magistratūroje, kadangi dėstytojas tikrai žino ką pasakoja. Žmonės turintis praktinės patirties visada labiau sudomins studentus nei teoretikai. Tokių žmonių magistratūroje turėtų būt daugiau. Turbūt aš vienintelis žmogus, kuris vertina egzaminą žodžiu, o ne raštu. Smagu, kai nereikia iškalti visko žodis žodint, bet gali laisvai reikšti mintis, taip kaip suprati tą dalyką, tol kol per daug nenukrypsti nuo temos.

 

Organizacijų psichologija

Pasirenkamas dalykas, bet niekuomet nesigailėsiu, jog pasirinkau. Tikrai įdomios žinos apie organizacijos valdymą, bei viešą kalbą, pristatymus. Deja, jį pasirinkti nebuvo taip jau lengva.

 

Programų projektavimas

MDA sunkiai suprantamas dalykas, tačiau jis praplėtė mano mąstymą. Be šio dalyko visos kalbos apie metaprojektavimą būtų be prasmės. Džiaugiuosi, jog galėjau išklausyti šį kursą.

Žinot, kritikuoti lengvą, parašyti gražų žodį sunku.

Tuo ir baikime šią diskusija.

Gyvenkime visi taikoje.

Brukštelk žinutę