Istorijų tipai

Kiek ankščiau kalbėjau apie bendrinius patarimus bei mitus rašytojams. Dabar norėčiau padiskutuoti apie istorijų tipus.

Konstanta Simpsonai, Pagal Džimą – šis tipas naudojamas turbūt visose komedijose. Mes turim pažįstamą rinkinį veikėjų. Istorijos pradžioje kas nors atsitinka, tarkim laimi milijoną loterijoje, partrenkia bobutę ar kokia nors kita problema. Tačiau nepriklausomai nuo to kas atsitinka, galiausiai, pabaigoje mes turim tą patį veikėjų rinkinį. Jeigu laimėjo milijoną, tai jį paaukojo ar išleido, ar paaiškėjo, jog bilietas netikras. Jeigu partrenkė bobutę, tai paaiškėjo, kad tai buvo pripučiama bobutė ar ateivis, ar dar kas nors ir todėl nereikia sėsti į kalėjimą. Viskas prasidėjo nuo pažįstamų veikėjų gyvenančių pažįstamoje aplinkoje, viskas tuo ir baigiasi.

Drama Žaliasis žibintas: animuotos serijos , Grand Hotel – šis tipas naudojamas visuose muilo operose. Tai tarsi myliu – nemyliu - vis dar myliu – nekenčiu – vėl myliu amžinas ciklas. Čia veikėjai gimsta, miršta, išvažiuoja, atvažiuoja. Sakytum visai kaip gyvenimas, tik normaliame gyvenime nebūna tiek daug intrigų.

Dvi linijos Skūbis Dū: Paslapčių klubas, Aferistas – šis tipas labiausiai tinka detektyvams. Yra dvi linijos viena yra dabar vykstantis veiksmas pavyzdžiui kas pavogė žvejo tinklus ar atrakino seifą, antroji linija yra visas istorijas jungianti t. y. sezono linija. Paprastai 90% laiko yra skiriama dabartinei bylai/problemai spręsti ir 10% laiko testinei linijai. Kiekvienoje serijoje byla išsprendžiama ir pamirštama, tuo metu antroji linija mažais žingsneliais juda į priekį.

Kitokį dviejų linijų siužetą pristato Elementaru, NCIS, čia antroji linija naudojama spręsti mažesnėms byloms arba asmeninėms problemoms pavyzdžiui pamestas pažymėjimas, artėjantis egzaminas ar kokios nors šventės.

Revoliucija Šrekas, Matrica – šis tipas nėra tinkamas serialams. Čia pagrindinis veikėjas iš užguito niekam nežinomo bailaus programuotojo sėdinčio tulike patyręs daugybę nuotykių tampa supermenu, karaliumi. Tačiau esminis dalykas, jog kartu pasikeičia ne tik veikėjas, bet ir visas pasaulis. Kai žinai kas yra matrica, tai niekada nenori grįžti atgal į savo sapną, kai tampi karaliumi, tai nenori sėdėti vienas pelkėje. Tokios istorijos yra pačios įdomiausios, tačiau joms yra labai sunku sukurti tęsinius ir nors abu paminėti filmai juos turėjo, tačiau visi pripažįsta, jog originalai buvo žymiai geresni nei tęsiniai.

Iki šiol kalbėjau tik apie serialus ir filmus, tačiau tas pačias kategorijas galima pritaikyti ir knygoms. Jeigu pagrindinis veikėjas yra detektyvas, superherojus ar koks nors piratas, tai atlikęs darbą, misiją jis grįžta atgal į savo sugriuvusią pašiurę gerti alaus (konstanta). Kita vertus, jeigu veikėjas yra kareivis, tai jis gali nuo eilinio daryti karjerą iki generolo (drama). Arba tiesiog pakeisti pasaulį.

Brukštelk žinutę