Kaip NePo verslavo 2

Verslauk seminaras susidėjo iš dviejų dalių ir dabar pabandysiu pasidalinti antrosios dienos įspūdžiais.

Kaip jau minėjau, pirmą kartą aš vos spėjau atvažiuoti laiku, todėl antrą dieną norėjosi atvykti šiek tiek ankščiau, kad galėčiau pasikultūrinti, pabendrauti su žmonėmis, kurie irgi turi gerų idėjų. Ir spėkit ką... Suknisti Vilniaus kamščiai... Kamštyje prasėdėjau daugiau nei valandą... Mieli konkurso organizatoriai, aš manau, jog tikrai įmanoma suorganizuoti patalpas, kur nors arčiau miesto su patogiu susisiekimu, kad visi galėtų atvykti laiku per daug dėl to nesinervindami.

Taigi į pirmą paskaitą pavėlavau pusią valandos.

Paskaitą vedė Viktorija Moisenko ir pasakojo kaip parengti tikrą verslo planą ir ką reikėtų rašyti į konkursui skirtą dokumentą.

„Verslo planas yra būtina sėkmingo verslo prielaida.“

„Verslo planas neturi jokių reikalavimų ar šablonų“ Kitaip sakant, galite rašyti ką norite, nes rašote jį sau ir žmonėms, iš kurių tikitės gauti palaiminimą ar pinigų (akcininkams). Tačiau įvairios įstaigos (bankai) gali reikalauti tam tikrų punktų, kitaip neduos jums pinigų.

„Verslo planas turi atsakyti į klausimą verta ar neverta užsiimti verslu ir kur yra silpnosios bei stipriosios pusės.“

Dėstytoja kalba per greitai, mano smegenys nesugeba apdoroti informacijos tokiais greičiais. Aš pripažįstu, jog informacija tikrai naudinga, tačiau man sunku ką nors jums pasakoti, nes pusės informacijos tiesiog nesugebėjau suvokti/priimti. Tokia kalba migdo ir atrodo su tapačia bėda susiduriu ne aš vienas, žmonės net pirmoje eilėje, kalba apie kažką kitą, arba aktyviai žiovauja.

„Verslo planą reiktų pradėti nuo motyvų ir galimybių kas paverstų idėją realiai veikiančiu verslu.“

„Verslas = pinigai + laisvas laikas + malonumas.“ Reikia suprasti, jog iš pradžių(pirmus metus) šitą formulė nelabai tinka, nebus arba pinigų, arba laisvo laiko...

Vilniuje buvo pasiūlyta 700 idėjų. Jaučiuosi fantastiškai nuostabiai patekęs tarp 140 (Tik neaiškinkit, jog čia sutapimas, kad seime yra 141 seimo narys). Pastebėjau vieną dalyką, jog ne aš vienas patenku ne pirmą kartą tarp 100 geriausiu. Nemanau, jog tai atsitiktinumas, turbūt kai kurie žmonės, tiesiog linkę padaryti daugiau...

Prieš antrą pranešimą kalbėjo praėjusių metų nugalėtojas, atsiprašau, bet vardo įsidėmėti nespėjau. Jis pristatė savo įkurtą kompaniją „JP Consulting“ ir sakė, kad jei reikės pagalbos teisiniais klausimas, jis mums padės.

Antras pranešėjas buvo pats Vilnijos Verslo Inkubatoriaus direktorius Eduardas Potašinskas. Jis vienintelis iš mano girdėtų pranešėjų prisistatymą pradėjo nuo savo biografijos, kuri, beje, buvo įspūdinga.

Direktorius atsiprašė, jog verčia mus pildyti kvailas anketas, dėl kurių buvo nepatenkinti visi kursų dalyviai, tačiau reikia duoti kažkokias ataskaitas savivaldybei. Čia tikrai nereikia stebėtis, jog buvo tiek daug nepatenkintu dėl anketų, juk Kęstutis Usevičius liepė visiems parašyti, kad jiems nepatinka anketos. Avelės visada seka piemenį. Aš esu nieko prieš anketų pildymą, tačiau jos turėtų būti ne tokios. Jeigu kas nors iš savivaldybės skaito šį pranešimą, tai aš mielai padėčiau sugalvoti, kokios turėtų būti anketos.

Jis taip pat paminėjo, jog Lietuvoje vis dar neigiamas požiūris į bankrotą, tuo tarpu Amerikoje be 5 bankrotų tu ne verslininkas. 95% įmonių įkurtų verslo inkubatoriuje išgyvena. Tuo tarpu apie 40% paprastai įkurtų firmų žlunga, po pirmų metų. Pagrindinė to priežastis, žinių trūkumas, verslo inkubatoriuje visi pasiruošę padėti, nes visi kažkada buvo tokie kaip tu.

Firmos uždarymas trunka nuo 2 iki 5 metų, o atidarymas tik 5 dienas...

„Esu nusivylęs, jog patį tobulinusia kūrinį visatoje – žmogų, gali sukurti kvailys per 5 sekundes. Bet kurio kito dalyko sukūrimas užtrunka gerokai ilgiau.“

„Jeigu norit turėti gerą brainstorming sesija, pavaišinkite visus 50g. brendžio.“

Ar kada nors pagalvojote, kad gali būti kvapų, spalvų ir lytėjimų marketingas? Jeigu nueinate į parduotuvę, tai mėsa yra apšviesta rausva spalva, kad atrodytų geriau, įsivaizduokite, kas būtų jeigu mėsą apšviestumėte žaliai... Sūriai visada apšviesti geltona šviesa, kuo geltonesnis, tuo riebesnis, tuo geresnis...

Kaip manote, kodėl Avon pardavinėja kvepalus per paprastas šeimininkes, o ne parduotuvėse? „Kartą nuėjom su vienu direktoriumi į Kristiana, jis norėjo nupirkti kvepalus uošvei. Tai iškvėpino visas rankas visą, kūną. Keista, kažkodėl man pasirodė, jog ketvirto kvepalo kvapas panašus į pirmo, penktas išvis buvo be kvapo. Žmonės negali atskirti daug kvapų„

„Jeigu sukursite kvepalus, kaip jūs išsiskirsite? Jeigu tiesiog pristatysite į parduotuve, tai jie pasimes kitų kvepalų jūroje. Nebent jūs mokėsite, kas mėnesį po 100 litų pardavėjai, kad vestų būtent prie šitų kvepalų.“

„Prekėje svarbiausia įpakavimas ir dizainas.“

„Lietuvių kalbą kilusi iš sanskrito, joje yra 15 žodžių, kurie tariami lygiai taip pat: duktė, kirvis...“

„Technikos dėsnis: nieko nėra neįmanomo, klausimas kas už tai sumokės“

„IGR -> Idealus geidžiamas rezultatas. Kiek žingsnių yra jūsų idėjoje, kad pasiektumėte IGR? “

„Geriausias IGR pavyzdys yra lošimo automatas. 70% pinigų tenka jums, 30% lošėjams, jums nieko nereikia daryti, tiesiog sėdite, o pinigai jums krenta į kišenę.“

„Pardavimas - kai prekė ieško pirkėjo, o marketingas - kai pirkėjas ieško prekės.“

„Kas yra patys geriausi rinkotyros specialistai? Jūs ir bobutės. Bobutės visuomet žino, kur ir ką galima nusipirkti pigiausiai. Jūs prieš pirkdami apeinate, kelias parduotuves, kol išsirenkate, to ko norite.“

„Ką daro čigonė? Jinai buria, leidžia perkelti atsakomybę nuo jūsų pečių, ant jos. Jeigu blogai sekasi, jūs sakote, nieko negaliu padaryti, taip čigonė išbūrė.“

„M5 problema. Kartą sėdim fabriko direktorių susirinkime, įbėga cecho viršininkas ir sako: “pasibaigė veržlė M5“. Direktorius nutraukė susirinkimą, griebė telefoną ir ėmė skambti į kitus cechus klausdamas ar kas nors gali paskolinti veržlių, tuo tarpu cecho viršininkas apsisuko ir išėjo. Moralas, neleiskite, kad kiti užkrautu savo problemas jums. Kad pasibaigė veržlė, tikrai ne direktoriaus problema, o cecho viršininko.“

„Kas yra firma?“

„Ar krepšinio komanda yra firma?“

“Ar valstybė yra firma?“

„Ar žmogus yra firma?“

Atsakymas - taip. Kiekviena firma sudaryta iš vidaus padalinių, jos svarbiausi resursai yra: žmogiškieji, materialieji, nematerialieji... Kiekviena firma turi reprodukcinius organus. Firma gali įkurti dukterinę kompanija. SSRS įkūrė dukterinę Kubos valstybę...

Taip pat buvo aptartas kūrybiškumas, įvairios verslo idėjos. Reklamos labai dažnai remiasi ant seksualumo. Riba tarp to kas dar padoru ir jau ne. Labai dažnai pridedama tokių dalykų, kurių nepastebi paprasta akis, tačiau pasąmonė užfiksuoja...

Sunku papasakoti viską, reikėjo pamatyti. Greičiausiai daug kas susigulės mano galvoje ir ateityje išlys kaip atskiros temos.

Džiaugiuosi, kad šauniai pabendravom su kolegomis, tikiuosi, jog visa tai nenutruks, o ir toliau bendrausime ir tapsime bendraminčiais...

Sužinojau, dar dvi idėjas. Apie pirmąją pagalvojau: „Ką?! Kas pas jus ateis užsisakinėti?“ O antrąją, esu matęs veikiančią užsienyje, tikrai nebūčiau niekada galvojęs ją adaptuoti Lietuvoje, nors galėčiau... Taigi, kodėl jūs bijote, kad jūsų idėjas pavogs? Niekam, jos taip neįdomios, nieko jos taip nežavi, kaip jūsų pačių... Visi turi savo idėjų...

Ar bus daugiau dalių? Viskas priklauso nuo to ar pateksiu į sekantį etapą. Galbūt dar ką nors brūkštelsiu perskaitęs tą medžiagą, kur susirinkau.

Dabar mąstau apie verslo idėjų klubą. Ką galėtumėte pasiūlyti?

Kritika | Kaip NePo verslavo ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(5)