Knyga. Al Ries, Jack Trout - Positioning: the battle for your mind

Žinote pagalvojau, kad paskutiniu metu skaitau per daug angliškų knygų ir reiktų paskaityti keletą lietuviškų vien jau tam, kad nepamirščiau kalbos. Nuėjau į biblioteką pasižiūrėti kokių gerų knygų yra ir vis tiek pasiėmiau anglišką…

Ši knyga tikrai labai gerai parašyta ir skaitosi labai smagiai, tačiau susidaro įspūdis, kad jinai parašyta 1985 metais… Nors knygoje nei kartą nepaminėti socialiniai tinklai, tačiau teigiama, jog pasaulyje yra per daug triukšmo/informacijos, kad žmonės išgirstų apie jūsų prekės ženklą. Dabar didelėje parduotuvėje yra daugiau prekės ženklų nei vidutinis žmogus moka žodžių.

Pozicionavimas – tai ne tai kas daroma produktui, bet tai kas kas daroma potencialaus kliento mintims.

Lengviausia užkariauti potencialaus kliento mintis, jeigu esi pirmas. Visi žino pirmą žmogų vaikščiojusi mėnulio paviršiumi. Kiek žino antrą? Trečią?

Pirmas brandas uždirba maždaug 2-3 kartus daugiau už esantį antroje vietoje.

Avis yra antra pagal populiarumą automobilių nuomos kompanija po Hertz. Ilgą laiką Avis dirbo nepelningai. Tačiau sėkmė atėjo tuomet kai jie pradėjo naują reklamos kampaniją: Avis yra Nr2, kodėl kreiptis į mus? Mes stengiamės labiau. Sėkmė nuo kompanijos vėl nusisuko, kai Avis nusprendė pakeisti savo reklamos kampaniją kita.

Šios reklamos sėkmės paslaptis yra tai, kad kompanija priėmė savo poziciją ir nusistatė prieš lyderius. Jie nesakė, kad yra ar bus pirmi, nes niekas nebūtų patikėjęs. Jeigu esi pirmas, visi žino, kad esi pirmas ir todėl niekam sakyti nereikia. Jeigu sakai, kad esi pirmas žmonės pradeda abejoti.

Neįmanoma aplenki lyderių einant koja su koja. Lyderiai dažnai turi didesnius biudžetus, todėl reikia pasirinkti kitą kelią. 7-up sėkmė prasidėjo tuomet, kai jie pasakė, jog yra ne cola.

Xerox yra žinoma kopijavimo aparatų gamintojas. Jie nusprendė konkuruoti su IBM ir įžengti į kompiuterių rinką. Po poros metų užkariavę tik porą procentų rinkos Xerox uždarė savo kompiuterių padalinį. IBM taip pat bandė įžengti į kopijavimo aparatų rinką. Nors IBM yra didesnė kompanija ir turinti daugiau resursų, tačiau nesugebėjo atimti reikšmingos rinkos dalies iš Xerox.

Geriausia strategija yra turėti daug brandų, pavyzdžiui Procter&Gamble.

Pampers yra sauskelnių sinonimas. Jeigu pasakai pampers visi žino, kad kalbi apie sauskelnes. Jeigu atsirastu pampers muilas atsitiktų vienas iš dviejų dalykų (arba abu iš karto). Pirma, niekas nepirktų pampers muilo, nes pampers yra sauskelnės. Antra, jeigu žmonės pradėtų galvoti apie pampers kaip muilą, tuomet žmonės nustotų galvoti apie pampers kaip sauskelnes ir sumažėtų sauskelnių pardavimai.

Kitas pavyzdys - Volkswagen yra pigūs, paprastų žmonių automobiliai. Kai Volkswagen pagamino limuziną niekas jo nepirko. Jeigu nori prabangaus automobilio perki Mercedes, ne Volkswagen.

Geras vardas yra labai svarbu tiek įmonėms, tiek produktams, tiek žmonėms. Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog vaikai su keistais vardais vidutiniškai gauna vienu balu mažiau nei vaikai su populiariais vardais.

Knyga sudaryta iš teorinių patarimų ir praktinių atvejų, kuriuos atliko knygos autoriai.

Mano vertinimas:

– knyga tikrai įdomi ir naudinga, bet norėtųsi, kad pavyzdžiai būtų iš šių laikų, o ne iš praėjusio amžiaus.

Knygos | Knyga. George R.R. Martin - Tafo klajonės ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)