Knyga. Jay Conrad Levinson - Partizaninis marketingas

Būna praktiškos knygas yra būna tokios, kur skaitai ir kyla toks keistas jausmas, lyg tai kažkas bandytų su muilu įlysti į šikną. Autorius teigia, jog ši knyga buvo parašyta, kad kovotų su tradiciniu vadovėliniu marketingu, koks yra tradicinis marketingas?

350 puslapių, 5 skyrių knyga, skirta amerikiečiams. Kodėl aš taip sakau? Knygoje gausu statistinių faktų apie Jav rinką, kurie buvo teisingi knygos leidimo metu - 2007 metais, bet mums lietuviams, kaip eskimams ledai. Knygoje taip pat siūloma atkreipti dėmesį į juodaodžių ir azijiečių rinkas, nes šių tautinių mažumų perkamoji galia nuolat auga. Gal koks nors lietuvis, norėtų Lietuvoje atidaryti parduotuvę skirtą visiems penkiems Lietuvoje gyvenantiems negrams (ar šiemet krepšinio komandos pasamdė daugiau legionierių?) ?

Pirmame skyriuje, 22 pls. autorius atskleidžia 16 partizaninio marketingo paslapčių: pasiryžimas, investavimas, nuoseklumas, pasitikėjimas, kantrumas, įvairumas, tęstinumas, patogumas, stebinimas, vertinimas, susidomėjimas, priklausomumas, apsiginklavimas, sutikimas, turiningumas ir vystymas. Tai pati vertingiausia informaciją, kurią radau knygoje. Apie ką likę 300 puslapių? Nebijokite, Jay žino labai daug sinonimų. Man kyla įtarimas, kad jam mokėjo už simbolius, todėl knyga tokia stora.

Antrajame skyriuje truputi kalbama apie tiesioginį pardavimą, truputi apie rinkodarą. Ar žinote kaip vadinami truputi protingi žmonės? Tiek apie pardavimą, tiek apie rinkodarą esu skaitęs geresnių knygų, kurias jums ir rekomenduoju paskaityti: apie pardavimą, apie rinkodarą.

Trečiasis skyrius yra skirtas visoms medijos formoms: laikraščiams, radijui, televizijai. Jeigu reklama televizijoje yra partizaninis marketingas, tai kas yra paprastas marketingas - krentantys meteoritai? Jay taip pat akcentuoja, jog ši knyga yra skirta mažoms įmonėms, bet turbūt jo supratimu bet kuri Lietuvos įmonė yra maža... Autorius taip pat giria asmeninių laišku naudą. Jeigu neteko girdėti, Lietuvoje Alma Littera (pataisykit jeigu klystu) išsiuntinėjo atseit asmeninius laiškus žmonėms, kurie niekada nebuvo pas juos pirkę su išskirtiniu pasiūlymu, pasekmės: sulaukė milžiniškos pasipiktinimo bangos. Beje, ar Lietuvoje kas nors dar leidžia geltonuosius puslapius? Nemačiau jau kokius penkis metus.

Ketvirtasis skyrius skirtas internetui, jame rasite patarimu, kaip trumpiausiu keliu tapti spameriu.

Ir paskutinis penktasis, trumpiausias skyrius kalba apie įmonės vertybes, kurios yra neatskiriama marketingo dalis.

Turbūt labiausiai piktinantis dalykas knygoje skamba maždaug taip: "norėdami sužinoti daugiau šita tema skaitykite kitą mano knygą". Jei autorius pareklamuoja vieną savo knygą, tuomet negali pykti, bet kai reklamuojamos daugiau nei penkios knygos... Kodėl aš turėčiau iš savo kišenės mokėti už svetimų knygų reklamą?

Nidas iš "Coffee Inn" rekomenduoja šitą knygą. Nidai, leisk tavęs paklausti, kurie patarimai rasti knygoje padėjo tavo verslui: reklama televizijoje, reklama geltonuosiuose puslapiuose ar asmeniniai laiškai?

Žinot, vis tik norėtųsi už kažką pagirti knygą. Knygos turinys yra atspausdintas ant viršelio, nežinau ar leidykla taip padarė specialiai, ar gavosi netyčia, tačiau nei vienoje knygoje nebuvo tokio patogaus turinio.

Mano vertinimas:

- knygoje tikrai radau įdomių įžvalgų, tačiau yra knygų, kuriuose vertingos informacijos nepalyginamai daugiau.

PS. Laikas vertybių sąrašo viršūnėje atsidūrė tik 1988 metais. Įdomu kaip anksčiau gyveno žmonės, jeigu jiems nepritrūkdavo laiko?

Brukštelk žinutę