Knyga. Wally Olins - Prekės ženklas

Ar žinojote jog pirmasis romanas, kuriame buvo aprašytas prekės ženklas buvo išleistas 1909 metais? Jo autorius H. Dž. Velsas, o kūrinys „Tonis-Bangis“. Kiek suprantu iš Wally aiškinimų, tai kažkiek panašu į Coca-Cola atsiradimo istoriją.

Knyga sudaryta iš dvylikos skyrių, kiekviename jų autorius nagrinėja vis kitą temą. Aptariama prekės ženklų atsiradimo istoriją, jų taikymas versle, valstybėms, pelno nesiekiančioms organizacijoms, universitetams.

Autorius tvirtina, jog žmonės mėgsta tam tikrus prekės ženklus ir už jų logotipu pažymėtas prekes yra pasiryžę mokėti gerokai brangiau. Geriausias šių dienų pavyzdys yra Apple. Tačiau mane privertė susimąstyti, o kaip su drabužiais? Akropolyje drabužiai tik prekių ženklų, tačiau man jie vienodai rodo, aš mielai sutiksiu mokėti mažiau, jeigu jokių prekės ženklų ant jų nebūtų. Tačiau ar aš turiu pasirinkimą? Arba automobiliai, negali nusipirkti automobilio be prekės ženklo, nors man jis ir nerūpi.

Net visą skyrių autorius skiria VW prekės ženklui, tačiau ne visuomet mano nuomonė sutampa su Wally. Autorius teigia, jog VW Phaeton sukūrimas buvo logiškas žingsnis, tačiau aš nematau nieko logiško tame, jog golfas ir limuzinas pažymėti tuo pačiu logotipu. Tai yra skirtingos klasės automobiliai skirti skirtingoms auditorijoms.

Įsivaizduokite milijonieriai susirenka pietų ir kad pavaidintų ant stalo pasideda savo automobilių raktelius. Vienas pasideda Ferrari, kitas Lamborghini, o trečias Golfą... norėjau pasakyti Phaeton... Net suknistas audi tokioje kompanijoje neatrodytų taip gėdingai.

Keturios taisyklės sukurtos produktų reklamos eros pradžioje, nulemiančios, jog reklama bus gera: 1) Produktas yra geresnis, nes jame yra X paslaptingas elementas, kuris iš esmės pakeis jūsų gyvenimą. 2) Kai produktą naudosite jūs/namai/maistas tapsite gražesnis/geresnis/sveikesnis 3) Visą tai įvyks be menkiausių jūsų pastangų 4) Jums liks daugiau laisvo laiko, jus labiau mylės vyras, vaikai.

Pasižiūrėkite dabar rodomas reklamas per lietuvišką televiziją, ar prieš pusę amžiaus sugalvotos taisyklės vis dar naudojamos reklamai?

Pati knyga parašyta 2003 metais, todėl šiek tiek yra pasenusi.

Autorius deda į šuns dienas visus bankus ir avialinijas, rodos, šitoje srityje niekas nesikeičia į gerą.

Autorius giria BP kaip labai ekologišką ženklą, įdomu ką jis rašytų apie BP po vieno iš didžiausių naftos išsiliejimų?

Mano vertinimas:

– knyga pažvelgia į prekės ženklus iš visų pusių ir tai yra tikrai įdomu, tačiau praktinės naudos iš to jokios. Taip pat prieš dešimtmetį išleista knyga yra jau gerokai pasenusi.

Knygos | Knyga. William Dietz - Imperijos premija ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)