Konversijų rodiklio optimizavimo ABC

Kas yra Konversijų rodiklio optimizavimas?

Įsivaizduokite, kad turite internetinę parduotuvę ir norite padidinti parduodamų prekių skaičių. Tą galima padaryti dviem būdais: padidinti ateinančių į svetainę žmonių skaičių arba padidinti svetainės efektyvumą t. y. esant tam pačiam lankytojų skaičiui turėti didesnį pirkėjų skaičių.

Pirmajam būdui įgyvendinti gali būti naudojamas SEO, reklama. Antrajam – CRO – konversijų rodiklio optimizavimas (ang. Conversion Rate Optimization).

Padidėjęs svetainės lankytojų srautas jums garantuoja tik didesnę sąskaitą už svetainės duomenų išnaudojimą, tačiau negarantuoja didesnių pardavimų. CRO tikslas yra dirbant su tuo pačiu lankytojų srautu, kuo daugiau jų paversti pirkėjais, todėl didėja jūsų pajamos ir mažėja vieno pirkėjo įsigijimo išlaidos (ang. cost per acquisition).

Pakeitimai nebūtinai turi būti drastiški, kaip pavyzdžiui, visų svetainės elementų perdėliojimas. Kartais užtenka labai mažų pokyčių, kaip pavyzdžiui, mygtuko spalvos pakeitimas.

CRO – tai tikslus mokslas, čia niekas nespėlioja ir nieko nedaro, nes „man taip atrodo“. Kiekviena iškelta hipotezė turi būti patikrinta ir sprendimai priimami remiantis surinktais duomenimis.

Dažniausiai sutinkami terminai

A/B (Split) testas – tai testas, kurio metu sukuriamos dvi (ar daugiau) svetainės versijos. Joms atsitiktinai nukreipiami lankytojai išlaikant tokį patį srautą kiekvienai versijai. Testo tikslas yra pamatuoti, kuri svetainės versija turi geresnę konversiją.

Bounce Rate – lankytojų skaičius, kurie paliko svetainę peržiūrėję tik vieną puslapį.

CRO (Conversion Rate Optimization) – mokslinis metodas pagerinti svetainės konversiją.

CTA (Call-to-Action) – tai nuoroda, mygtukas, paveiksliukas, kuris skatina lankytoją atlikti kokį nors veiksmą toje svetainėje pvz. užsiregistruoti, pirkti, parsiųsti.

CTR (Clickthrough Rate) – tai jūsų auditorijos procentas, kuris paspaudžia ant konkrečios nuorodos.

Heatmap – paveiksliukas, kuris skirtingomis spalvomis pateikia, kur dažniausiai krypsta jūsų kliento akys.

Landing Page – tai puslapis, kur ateina jūsų lankytojai.

Multivariate testas – A/B testo metu sukuriamos dvi skirtingos svetainės versijos norint patikrinti vieno elemento įtaką konversijai. Multivariate testo metu sukuriama daug svetainės versijų, nes tikrinami iš karto keli skirtingų elementų rinkiniai.

SEO (Search Engine Optimization) – interneto svetainių optimizavimas, norit pagerinti svetainės reitingą paieškoje.

ROI (Return on investment) – matavimas, kuris vertina investicijos efektyvumą.

Dažniausiai naudojami įrankiai

Koncepcijų testavimo įrankiai – leidžia išdėstyti idėjas bei sukurti puslapio dizainų koncepcijas. Pvz. Mockflow Go Mockingbird

Dėmesio testavimo įrankiai – renka informaciją apie tai kur žmonės žiūri ir spaudžia bei padeda nustatyti, ar jie žiūri ten kur tikisi svetainės savininkas. Pvz. Attention wizard Crazyegg

A/B testavimo įrankiai – leidžia atlikti A/B, multivariate testus. Pvz. Optimizely Qubit products

Analizės įrankiai – pateikia daugybę duomenų apie lankytojų elgseną: peržiūrų skaičius, iš kur ateina lankytojai, kiek laiko žiūri ir t.t. pvz. Google Analytics Piwik

Naršyklių testavimas – leidžia pažiūrėti kaip atrodo ta pati svetainė skirtingose naršyklėse ir skirtingose operacinėse sistemose Cross browser testing

Vartotojų apklausos – leidžia sukurti klausimyną į kurį atsakinėja svetainės lankytojai. Pvz. Apklausa

Kodėl jums reikia CRO specialisto?

1. Kad ir kaip gerai būtų sukurta jūsų svetainė, visuomet yra būdų kaip ją pagerinti. Pagerinimai nereiškia, jog reikia perdaryti visą svetainės dizainą, gali užtekti padidinti šriftą, pakeisti mygtuko spalvą ar sutrumpinti antraštę.

2. Dalykai, kurie yra madingi nebūtinai yra geriausi jūsų verslui. Dabar madinga didelės nuotraukos, vieno puslapio dizainas, tačiau jūs neturėtumėte daryti, tai ką daro visi. Jūs turėtumėte daryti, tai kas duoda didžiausią konversiją.

3. Didesnės išlaidos reklamai, reiškia didesnį lankytojų skaičių, kurie nebūtinai virsta jūsų klientais. Jeigu jūsų nišoje niekas kitas be jūsų neperka reklamos, tai jūs esate neįtikėtinai laimingas. Tačiau daugelyje nišų yra bent po keletą konkurentų, o, pavyzdžiui, kelionių segmente jų yra keli šimtai, todėl protingiau būtų didinti ne reklamos biudžetą, o konversiją.

4. CRO padeda uždirbti daugiau nedidinant reklamos biudžeto. Jeigu jūsų konversija yra 10% ir ji uždirba 1000 eurų, tai pagerinimas tik 1% duos papildomą 100 eurų. O jeigu jūsų skaičiai yra dešimt kartų didesni ir pagerinimas būtų penkiais procentais?

5. Sumažina pirkėjo įsigijimo išlaidas. Jeigu pakviesti vieną lankytoją į svetainę jums kainuoja 1 eurą, o iš 100 lankytojų, pirkėjais tampa tik 2, tai jūsų pirkėjo įsigijimo išlaidos yra 50 eurų. Jei pirkėjais taptų 4, tuomet jūsų išlaidos sumažėtų labai ženkliai.

6. CRO duoda ilgalaikį efektą. Reklama yra perkama tam tikram laiko tarpui ir kada nors jinai baigiasi, tuo tarpu CRO pakeitimai padaromi vieną kartą, tačiau suradus efektyvesnį sprendimą, jį galima naudoti visada.

7. Leidžia geriau suprasti jūsų klientą. Pavyzdžiui, naudojant heatmap galima sužinoti, kur dažniausiai krypsta jūsų kliento akys. Naudojant A/B testavimą galima išsiaiškinti reikia pirkėjui pateikti daugiau ar mažiau informacijos norint paskatinti jį pirkti.

8. Pagerina vartotojo patirtį. Galimybė geriau suprasti klientą, leidžia efektyviau pateikti jam reikalingą informaciją. Klientas greičiau randa, tai ko ieško ir greičiau apsisprendžia įsigyti.

9. Padaro jus (ir jūsų bosą) laimingą. CRO padidina jūsų verslo sėkmę. Man neteko sutikti žmogaus, kuris nesidžiaugtų būdamas sėkmingas.

Nuorodos

What is Conversion Rate Optimization?

32 Website Optimization Terms Every Marketer Should Know

What Is Conversion Rate Optimization?

Why Conversion Rate Optimization is Important

Publicistika | Futbolo kamuolio evoliucija ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(1)