Lietuviški kino teatrų verslo ypatumai

Visi garsiai rėkia, kad piratavimas žudo kino industriją, bet ar tikrai?

Nekalbėsiu apie filmų kūrimą, nes apie tai jau daug prikalbėta, noriu pakalbėti apie pagrindinį filmų platinimo šaltinį – kino teatrus.

Jeigu kas nors iš mano skaitytojų nežino, tai kino teatras yra toks didelis užtamsintas kambarys su gera aparatūra, kuriame grupės nepažįstamų žmonių renkasi žiūrėti filmus. Nuo linkomanijos jis skiriasi tuo, kad už filmą reikia mokėti, atsidėkodami už tai prieš filmą kino teatrų savininkai parodo pusvalandinį reklamų bloką ir antras skirtumas, kad jeigu gamta pašaukia, negali paspausti pauzės.

Taigi, vakar buvau kine, ne tiek svarbu kokį filmą žiūrėjau, kiek svarbu kaina – 18 litų už filmą, kuris rodomas jau ketvirtą savaitę. Kadangi filmas yra rodomas ketvirtą savaitę, tai žiūrovų susirinko net visi keturi ir, kaip jūs manote, ką daro kino teatro valdžia? Penkiolika minučių atideda seanso pradžią, su viltimi, jog prisirinks daugiau žiūrovų. Ir žiūrovų tikrai prisirinko daugiau... net visu vienu...

Pradėk kalbėti apie aptarnavimo kultūrą ir klientų poreikių tenkinimą Lietuvoje... Sovietinis mąstymas – tai yra gražiausiai žodžiai kokius galėjau sugalvoti, nes galvoje sukosi daugybė kitų, kuriuos paprastai rodydami per televizija išpypina...

Problema turbūt aiški, tai pakalbėkime apie sprendimo variantus.

Visų pirma, verslas turėtų prognozuoti žiūrovų skaičių, bet tarkim jie to nedaro. Jie taip pat suplanavę, jog filmą reikia rodyti šešias savaites. Tačiau vienas dalykas yra akivaizdus, jeigu pirmą savaitę salės yra pilnos, o antrą užimtumas tik 50%, tikėtis jog trečią savaitę vėl padidės iki 100% tikrai neverta. Akivaizdu, jog ir toliau mažės.

Jeigu kiekvieną savaitę žiūrovų skaičius mažėja, tai kodėl nesumažinus bilietų kainų? Tarkim, mažėjimas nėra drastiškas, bilietų kaina sumažinima 2 litais, mažėjimas drastiškas bilietų kaina – 50%.

Aišku, kažkas pasakys, jog kino teatrui nėra skirtumo ar rodyti filmą 5 žmonėms po 18 litų ar 10 žmonių po 9 litus, matematiškai juk uždarbis bus tas pats. Ar tikrai? Kas yra pagrindinis kino teatrų uždarbio šaltinis? Gerokai perbranginta coca cola ir popkornas. Jeigu tarsime, jog vienas iš penkių žmonių perka coca cola, tai akivaizdu, jog daugiau žmonių reiškia didesnį pelną.

Nepatinka šitas variantas pasvarstykite kitą. Nereikia daryti jokių išradimų, avia kompanijos jau senai sugalvojo kaip užpildyti visą lėktuvą, kodėl nepasimokius iš jų? Tarkim, kad jeigu iki kino seanso pradžios likus penkiolikai minučių bilietų nenusipirko minimamus žmonių skaičius, tai kodėl nepaskelbus paskutinės akimirkos kino filmo, kai bilietą gali įsigyti už pusę kainos? Juk filmas bus rodomas bet kuriuo atveju, tai kodėl neuždirbus daugiau?

Aišku, kai kas gali pastebėti, jog tie keli žmonės nusipirkę bilietus anksčiau jausis nuskriausti, bet tai išsprendžiama labai lengvai, tiesiog galima jiems padovanoti po kvietimą į kitą kino seansą. Pinigai lieka kino teatrui, o klientai laimingi.

Ar man vienam atrodo, kad šitie paprasti sprendimai padidintų kino teatrų lankomumą ir pelną? Ko aš nežinau apie verslą, jog man tai atrodo labai logiškas ėjimas?

O kokia jūsų patirtis besilankant kino teatre?

Kritika | Startup Weekend įspūdžiai ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(6)