Verslo planas Twitter

Twitter ilgai ieškojo savo verslo modelio ir galiausiai nieko nenustebindamas pasirinko reklamas. Toks jų sprendimas sukėlė mažiausiai vieną problemą.

Kadangi, Twitter gali pilnai kontroliuoti tik savo srautą, tai ėmė riboti trečiųjų šalių klientus. Jeigu jų pačių klientas būtų nuostabus, tai niekas tuo nesiskųstų, tačiau...

O jeigu jie būtų pasirinkę kitą verslo modelį, galbūt viskas atrodytų žymiai geriau...

Noriu pasiūlyti tris idėjas, tris verslo modelius: donation, crowdfunding, mini-commerce. Iš principo tai tos pačios idėjos tris variantai. Aptarkime juos.

Ar esate girdėję apie Flattr?

Flattr – tai patikusių tinklaraštininkų rėmimo servisas. Užsiregistravę svetainėje nurodote, kad jums patinkantiems autoriams norėtumėte šį mėnesį paaukoti 100 eurų. Einate per svetaines, skaitote straipsnius, jeigu patinka, paspaudžiate Flattr mygtuką. Mėnesio gale pasirinkta suma padalinama iš paspaudimų. Jeigu patiko tik vienas straipsnis – tai jo autorius gaus 100 eurų, jeigu patiko dešimt – tai jų autoriai gaus po 10 eurų. Pasirinkta suma turi būti didesnė už 2 eurus, tačiau viršus (lyg ir) neribojamas. Kiek autorių tau patinka irgi nėra svarbu. Idėja atrodo labai šauni ar ne?

Jinai turi vieną didelį trūkumą. Norint kam nors paaukoti pinigus, visų pirma reikia pačiam būti tos svetainės nariu, antra ir autorius, kuriam nori paaukoti, turi būti tos svetainės narys. Tačiau daugiau nėra jokios papildomos motyvacijos, kodėl turėtum prisijungti prie jos. Taigi, ją naudoja tikrai mažiau žmonių, nei iš tiesų galėtų.

O dabar įsivaizduokite, jog tokia sistema atsirastų Twitter. Pirmas jūsų klausimas turbūt: ar jinai veiktų? Atsakymas - tikrai taip. Mes jau pabandėm panašią sistemą su virtualia valiuta. Jinai veikia puikiai, tačiau reikia suprasti keletą dalykų. Vien dėl to, kad esi Twitter narys, niekas tau neaukos pinigų. Daugiausiai „pinigų“ nuteka pas „žvaigždes“, kita vertus, dažniausiai tos pačios „žvaigždės“ daugiausiai jų ir išdalina. Iš to galim padaryti išvadą, jog, tokią sistemą įgyvendinus Twitter, daugiausiai pinigų gautų Justin Bieber, nors greičiausiai jis nebūtų tas, kuris daugiausiai išdalina. Aišku, tikroms žvaigždėms tokios sistemos ypač nereikia, nors tai galėtų būti ir papildomas pajamų šaltinis. Tačiau mažiesiems tinklaraštininkams, tai galėtų tapti tikra alternatyva reklamoms.

Kaip ją įgyvendinti? Yra labai daug įvairių būdų: nupirkti Flattr, prijungti Paypal, sukurti savo nepriklausomą sistemą.

Iš ko uždirbtų Twitter? Labai paprasta – iš tranzakcijos mokesčio. Aišku, jis turi būti pakankamai protingas, kad žmonėms apsimokėtų labiau naudoti Twitter, nei kitas alternatyvas, tačiau patogiai įgyvendinus ir nepamirštant, kad Twitter jau/vis dar turi didelę bendruomenę, iš to laimėtų visi.

Ar esate girdėję apie Kickstarter?

Kickstarter – tai platforma įvairių projektų finansavimui. Pavyzdžiui norite sukurti filmą. Sukūrėte projekto pristatymą, patalpinote jį į Kickstarter ir laukiate kol surinksite pageidaujamą pinigų sumą.

Daugelis žmonių daro klaidą. Kickstarter yra tik įrankis, o ne bendruomenė t. y. vien dėl to, kad patalpinai savo idėjos aprašymą Kickstarteryje pinigų nesurinksi, dar turi atsivesti savo fanus į tą svetainę ir prašyti, kad tau jie suaukotų. Tuo tarpu Twitter yra bendruomenė ir fanų ieškoti nereikia – jie jau seka tave. Taigi, toks papildomas funkcionalumas tikrai padėtų kūrybingiems, tačiau neturintiems didelių finansų žmonėms.

Ar esate girdėję apie iTunes?

iTunes – tai Apple sukurta dainų (mp3 formatu) parduotuvė. Jinai įžymi, tuo kad pirmoji pradėjo prekiauti legaliomis dainomis už protingą kainą – 1$.

Yra dalykų, kuriems pirkti nereikia peržiūrėti, pačiupinėti, pauostyti, paragauti daiktų – būtent tokiais daiktais ir galėtų prekiauti Twitter. Man į galvą ateina du dalykai : dainos ir eknygos. Aišku, tuo gal būtų nepatenkinti tiek muzikos, tiek leidybos industrijos gigantai, tačiau tai būtų tikras rojus mažiesiems. Juk fanai yra vietoje.

Jeigu tu seki kokį nors rašytoją ar atlikėją, tai jis greičiausiai jau nekartą užsiminė apie savo naujausią kūrinį. Ir tu žinai, kad jį pirksi, tai kodėl turėtum eiti ir ieškoti trečioje vietoje, kodėl negalėtum jo įsigyti čia ir dabar? Tau nereikia spręsti, tu žinai, kad nori.

Dabar Twitter panašus į indų pardavėją atėjusį į namus, išreklamavusį nuostabiausius puodus ir tau parodžius norą juos įsigyti staiga sako: jeigu norite juos įsigyti eikite į Maximą. Ką?! Juk realiame pasaulyje taip nevyksta, tai kodėl virtualiame pasaulyje turėtų būti kitaip?

Žinau, kad gali kilti abejonių ar tikrai pelnas bus pakankamai didelis, kad ne tik algas sumokėti bet ir investuotojams pinigų padalinti? Mano atsakymas – tikrai taip. Tačiau nereikia koncentruotis į didžiąsias žvaigždes, nereikia apsiriboti viena valstybe. Pagrindinis pelnas čia ateis mažų, nepriklausomų kūrėjų, kurie dabar naudojasi Amazon, iTunes, Paypal, Kickstarter, Flattr ir daugelių kitų servisų. Galbūt šalia dramblio atsistoti yra baisiau nei šalia skruzdėlyno, bet antrasis gali padaryti nemažiau žalos arba šiuo atveju duoti pelno.

Aišku, reikia suprasti, jog Twitter niekada netaps tikra parduotuve kaip Amazon, tačiau to siekti ir neturėtų. Twitter leidžia kūrybingiems žmonėms bendrauti su jų fanais, galimybė patogiai ir greitai įsigyti jų produkciją - tai būtų tik nedidelis žingsnelis gerinant tą interakciją.

Ar norėtumėte tokio Twitter? Jeigu taip, tai galbūt tokias idėjas vertėtų pašnibždėti CEO į ausį?

Brukštelk žinutę