Knyga. David A. Vise, Mark Malseed - Google Istorija

Šios knygos originalas parašytas 2005 metais, į lietuvių kalba išversta 2007 metais, tai kaip jau suprantate knyga gerokai pasenusi. Ką sužinojau apie Google ją skaitydamas?

Visu pirma reikia pastebėti, jog autoriai beveik nesigilina į asmeninius žmonių reikalus, o koncentruojasi ties įmone.

Abiejų įkūrėjų tėvai buvo profesoriai susiję su matematika bei informatika, todėl tikėjosi, jog vaikai paseks jų pėdomis. Jie niekada negalvojo apie tokio dalyko kaip „geresnės paieškos sukūrimas“, abu darė mokslinius darbus su dideliais duomenų kiekiais ir Page sugalvojo, kad, kaip analizės pavyzdį, reiktų paimti interneto puslapius. Sukūręs PageRank, kurį pavadino pagal savo pavardę, suprato, jog jį gali panaudoti geresnės paieškos kūrimui.

Iš pradžių sukurtą technologiją norėjo parduoti, tačiau niekas nenorėjo pirkti, nes visi tais laikais manė, jog žmonės turi ateiti ir rasti viską ko jam reikia viename puslapyje, todėl kūrė naujienas, katalogus, paštą ir t.t, o paieška buvo lyg tik tarp kitko, papildomas funkcionalumas, kuris nemaišo pagrindiems elementams.

Kadangi, neturėjo pinigų, tai stengėsi taupyti kiek tik galima, o norint atlikti paiešką greitai, reikėjo daug resursų, todėl skolinosi senus asmeninius kompiuterius, ieškojo kompiuterių sąvartynuose ir jungė juos į tinklą.

Labai svarbų aspektą Google gimime suvaidino profesoriai, universitetas ir visa aplinka. Jeigu du tokie patys žmonės pabandytų sukurti Google Lietuvos universitete, tai juos labai greitai ir labai aiškiai pasiųstų viena kryptimi (vis dar jaučiu asmenines nuoskaudas).

Abu kūrėjai niekada nesilaikė taisyklių ir niekada niekam nesilenkdavo, visuomet norėjo daryti taip kaip jiems atrodė teisingai, kartais dėl to sulaukdavo daugybės kritikos. Jie niekada nenorėjo prarasti savo kompanijos kontrolės ir trečiąjį vadovą į komandą priėmė labai nenoriai.

Aš kažkaip neprisimenu, tačiau, kai buvo pristatytas Gmail, kilo didžiulis nepasitenkinimas dėl privatumo pažeidimo, atseit visų laiškų saugojimas ir reklamų pagal laiškus pašto dėžutėje rodymas yra labai blogas dalykas.

Google visą pelną, kuris yra milžiniškas, uždirba iš reklamų. Knygoje teigiama, kad maždaug 30% paspaudimų yra apgaulingi t. y. jūsų pinigai nueina vėjais. Dar įdomu, jog google nepriima ginklų reklamos, tačiau nemato problemos reklamuoti duslintuvus ar kulkas. Įjungus „saugią paiešką“ ieškant pornografijos Google nepateiks jokių puslapių, tačiau tas negalioja reklamoms.

Šią knygą priskirčiau ne biografijų ar verslo kategorijai, bet motyvacinių. Skaitant ją, taip ir kyla noras padaryti kažką prasmingo.

Dabar truputi apie trūkumus. Knygoje be Google minimos ir kelios kitos kompanijos, tačiau jos visuomet pateikiamos kaip paskutiniai luzeriai, o didžiausias luzeris iš luzerių yra Microsoft. Ši knyga yra Google kūrėjų išaukštinimas, vis tik norėtųsi labiau žemiško požiūrio į juos.

Mano vertinimas:

– kai kurie skyriai skaitėsi sunkiai, tačiau galiausiai man šita knyga patiko.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)