Knyga. Steve Krug - Don't make me think

Turiu pasakyti, kad labai graži knyga, atspausdinta ant gero popieriaus, maloni vartyti, gausi spalvotų iliustracijų visai kaip Stephen Hawking knygos. Taip turbūt nebus išleista nei viena IT knyga lietuvių kalba. Bet geri dalykai tuo ir baigiasi.

Rašymo stilius toks siaubingai nuobodus, kad knyga migdo labiau nei I can make you sleep. Knygos originalas išleistas maždaug 2000 metais, o pas mane atsidūrė papildytas antrasis leidimas išleistas 2006 metais, todėl knyga yra morališkai pasenusi. Knyga parašyta „viena valanda internete per savaitę“ mentalitetu, kai šiai dienai dviejų valandų internete kiekvieną dieną nepraleidžia tik tie žmonės, kurie nežino kas yra kompiuteris.

Aišku, jeigu knygos stilius yra siaubingas, dar nereiškia, kad joje nėra gerų dalykų. Pačius svarbiausius pabandysiu jums papasakoti.

Nesvarbu kiek paspaudimų reikia padaryti pasiekti tikslą, jeigu visi paspaudimai yra savaime suprantami ir logiški.

Žmonėms lengviau spaudinėti mygtukus, nei nuorodas.

Paieška turi vadintis „paieška“, o ne „greita paieška“, „raktažodžių paieška“ ar dar kaip nors kitaip.

Visi žmonės elgiasi skirtingai, dažnai ne taip kaip tikėjosi puslapio kūrėjas. Žmonės neskaito, o tik skanuoja puslapį. Žmonės neperžiūri visų įmanomų variantų, o spaudžia ant pirmos nuorodos, kuri jų manymu atitinką ieškomą tikslą.

Labai svarbu išlaikyti vizualinę hierarchiją, kad lankytojas nepasiklystų.

Iškrentantys pasirinkimai yra blogis išskyrus tuos atvejus, kai reikia pasirinkti šalį, miestą ar dar keliose panašiose situacijoje, kai lankytojui nereikia skaityti viso pasirinkimų sąrašo, nes jis žino iš anksto ką pasirinks.

Puslapiai turi visuomet turėti logotipą, kad žinotum kur randiesi. Kiekvienas puslapis privalo turėti (unikalų) pavadinimą akivaizdžiai matomoje teisingoje vietoje. Didelės svetainės turėtų turėti naršymo kelią teisingoje vietoje.

Žmonės myli tabus labiau už bet kokią kitą menių formą.

Atėjęs į puslapį pirmą kartą iš karto turi suprasti kam tas puslapis yra skirtas. Tą gali atlikti puslapio moto (ang. tagline).

Man labiausiai patiko skyrius apie testavimą, norėtųsi ta tema paskaityti daugiau. O išvada iš to skyriaus yra tokia: testavimas net su vienu vartotoju yra geriau nei jokio testavimo.

Mano vertinimas:

– ši knyga man kažkuo primena „sėkmės mokytojų“ knygas: nėra vieno teisingo būdo, tą kuris jums labiausiai tinka turite surasti patys. Tikėjausi ne to.

Brukštelk žinutę