Kaip reikia organizuoti konkursus

Prieš daugiau nei metus laiko aš turėjau prizų ir organizavau savo skaitytojams konkursus. Aš labai stengiausi (ir nervinausi), norėdamas pasiekti aukštą konkursų organizavimo lygį.

Nuo to laiko man teko dalyvauti daugybėje konkursų ir supratau, kad nei vienas konkursas nepasiekia net pusę mano lygio. Ir tai yra graudžiai apgailėtina, todėl norėčiau pasidalinti bent jau keliais patarimais.

1) Taisyklės turi būti trumpos, aiškios ir tilpti tame pačiame puslapyje, kuriame paskelbta apie konkursą. Žinote kokią absurdiškiausią taisyklę konkursuose man teko matyti? Taisyklės gali keistis jūsų neperspėjus. Kas per...? Tai yra konkursas, vienkartinis įvykis, prizas daugeliu atveju net nesiekia kelių šimtų litų piniginės išraiškos. Apsikritai tokio dalyko neturėtų būti niekur.

2) Informuokite apie gautą paraišką per 24 valandas. Pakankamai dažnai (ypač mažuose konkursuose) reikia kažką nusiųsti el. paštu. Nusiunti ir viskas. Batai. Tyla. Iš kur man žinoti ar mano laiškas pasiekė tikslą? Gal nepasiekė? O jeigu nepasiekė, ar turėčiau siųsti dar kartą? O jeigu pasiekė, tai galbūt neatitinka kokių nors taisyklių, kurias aš skaičiau neatidžiai (punktas nr1)? Jeigu neatitinka, tai galbūt galiu ką nors pataisyti? Bet atsakymo nėra, tiesiog sėdi ir nerviniesi.

Supraskite, kad net šiais laikais ne kiekvienas naudoja facebook, twitter ar skaito jūsų tiklaraštį. O paspausti „atsakyti“ ir parašyti „Jūsų paraiška priimta“ ar „Dėkui už jūsų paraišką“ tikrai nėra sunku. Jeigu gaunate tūkstančius paraiškų, atsakymus galima automatizuoti.

3) Rinkite nugalėtojus patys. Norite atspėti, kokių konkursų aš nemėgstu labiausiai? Tų, kur laimi surinkęs daugiausiai komentarų, facebook like ir panašių. Tokiais atvejais dažniausiai laimi negeriausias darbas, bet aktyviausias spameris. O spamerių nekenčiame mes visi, ar ne?

Aš pats organizavau ne vieną konkursą ir suprantu kaip sunku išrinkti nugalėtoją, kai būna daug kandidatų (labai gerų arba labai blogų). Ir tas išrinkimas, kad ir kaip pažiūrėtum, visuomet lieka subjektyvus. Organizatoriai, kurie leidžia nugalėtojus išrinkti facebook like būdu yra mižniai bijantys prisiimti bet kokią atsakomybę.

4) Informuokite nugalėtojus prieš paskelbdami viešai. Visai nesenai dalyvavau viename konkurse, savo tinklaraštyje, kad laimėjau paskelbė, o el.paštu informavo tik po penkių dienų. Kas per...? Jeigu jūsų požiūris į klientus yra toks pat kaip į konkursų dalyvius, aš stebiuosi, kaip jūs dar nebankrutavote.

5) Priminkite apie save. Žinote kas rašo: Labas, tu laimėjai? Princai iš Nigerijos!!! Konkursai dažnai vyksta mėnesį ar du, žmonės užmiršta, kad dalyvavo kažkur per tokį ilgą laikotarpį. Priminkite apie save, trumpai papasakokite koks tai buvo konkursas, įdėkite laiške nuorodą į jį.

6) Padėkokite už dalyvavimą. Dalyvių būna šimtai, nugalėtojų vienetai. Informuokite apie konkurso pabaigą ir tuos, kurie nelaimėjo. Padėkokite jiems už dalyvavimą, pakvieskite dalyvauti kitą kartą. Tai yra smulkmena, bet tuo pačiu tai yra ir mandagumo gestas. O jeigu jūs esate verslas, tai jums turėtų būti svarbu, kad eiliniai žmonės susidarytų gerą nuomonę.

Ar yra dar kažkas, ką jūsų nuomone aš pamiršau paminėti?

Labai tikiuosi, kad konkursų organizatoriai paskaitę šį tekstą pakels savo konkursų kokybę.

Brukštelk žinutę