Pašėlusios idėjos. Traukiniai ir GPS

Kas yra GPS? Globali pozicionavimo sistema, juokauju, jeigu kalbėtume lietuviškai, o ne lietuvintume angliškus terminus, tai reiktų sakyti: visuotinė padėties nustatymo sistema. Esmė labai paprasta: 24 palydovai sukasi aplink Žemę, iš jūsų prietaiso pasiuntus užklausą, iškarto keli palydovai apdoroja signalą ir pagal gautus duomenis paskaičiuoja koordinates. Na, o po to, panaudojimo galimybės pagal jūsų fantaziją. Beje labiausiai sutinkamas tarp paprastų žmonių, be abejonės, yra žemėlapiai automobiliuose. Tokie prietaisai ne tik padeda surasti kelią iki reikiamos vietos, bet gali atsižvelgti ir į oro sąlygas, kamščius mieste ir dar daugybę dalykų. Daugiau galite rasti čia.

Dabar pakalbėkim apie traukinius. Labai dažnai tenka išgirsti apie įvairius nelaimingus atsitikimus ant bėgių. Aišku, jeigu bėgiai kreivi nieko nepadarysi, bet kitose situacijose tikrai būtų galima kai ką pakeisti.

Pirma situacija: susidūrė du traukiniai. Jeigu į visus traukinius įdiegtume GPS, arba panašų įtaisą tai mašinistas galėtų nustatyti už kiek kilometrų artimiausias traukinys, kokiu greičiu jis važiuoja ir atitinkamai mažinti, didinti greitį, taip išvengiant susidūrimo. Arba dar geriau - ateities traukinyje visą tą darbą būtų galima patikėti kompiuteriui su žmogaus priežiūra, ir traukiniai patys lėtintų greitį, jeigu grėstų susidūrimas.

Antra situacija: avarijos su mašinomis. Jeigu transporto priemonė naudojasi GPS, tai jinai privažiavusi sankryžą galėtų sužinoti, už kiek laiko čia pravažiuos traukinys, o mašinistas irgi galėtų žinoti kas darosi pervažoje. O kas tuomet, jeigu nesinaudoja? Tuomet pervažoje reiktų statyti stacionarų GPS siųstuvą, kuris galėtų patikrinti kokia situacija, deja, dažniausiai avarijos įvyksta, nereguliuojamose pervažose. Kas pigiau pastatyti GPS įrenginį, ar padaryti sankryžą reguliuojama, aš nebandysiu spėlioti, tuo labiau, kad daugelis nereguliuojamų pervažų yra kaimuose ir turbūt greičiau traukiniai nustos važinėti, nei tas sankryžas kas nors padarys reguliuojamas.

Trečia situacija: žmonės. Vis dar atsiranda, tokių žmonių, kurie mėgsta pasivaikščioti bėgiais ir ne visuomet tokie žygiai baigiasi gerai. Aišku, kad žmogus nešiotųsi GPS įrenginį mažai tikėtina, bet čia galima pasinaudoti kitomis technologijomis. Ką turi visi šiuolaikiniai žmonės? Taip, mobilųjį telefoną. Kadangi bent jau Lietuvos didžiąją dalį teritorijos dengia GSM tinklai, tai kodėl jais nepasinaudojus? Visi žinome, kad mobilusis telefonas, kas tam tikrą laiko tarpą, siunčia užklausas į artimiausią GSM bokštą, pagal tokias užklausas būtų galima sudaryti žmogaus judėjimo žemėlapį, ir jeigu jis kertasi su bėgiais perspėti mašinistą, tuomet jau nebereiktų sakyti, kad staiga išnyrau iš už posūkio ir pamačiau vaikus einančius bėgiais, beliko tik nuspausti stabdžius, bet, deja, traukinys sustoti nespėjo.

Ką gi, šį kart tiek pamąstymų apie geresnę ateitį. Viską ko reikia jau turime šiandien, bet ar kada nors tai bus pritaikyta praktikoje?

Brukštelk žinutę