Stalo žaidimai. Bali

Šio žaidimo originalus pavadinimas buvo Rapa Nui. Palyginus su originalu, žaidimo taisyklės niekaip nepasikeitė, tačiau visa išvaizda, dizainas buvo pakeistas. Ar dabartinis dizainas yra geresnis? Čia jau skonio reikalas.

Žaidimo taisyklės yra šiek tiek painios, todėl nežinau nuo ko pradėti aiškinti, bet pasistengsiu pristatyti kiek galima aiškiau. Žaidimo metu žaidėjai aukoja maistą dievui, paaukoto maisto kiekis nulemia kiek taškų kiekviena maisto korta verta žaidimo gale. Taškai gaunami už maisto kortas, kurios yra jūsų rankose.

Žaidime yra keturių rūšių maistas, kurį galima paaukoti: ryžiai, bananai, paprikos ir riešutai. Kiekvienam maisto tipui gauti yra fermerių kortos, bet čia yra triukas. Kiekvienas žaidėjas pradeda su standartiniu kortų rinkiniu, kurį sudaro vienas akmenskaldys ir trys ūkininkai. Kitaip sakant, kiekvienas žaidėjas priklausomai nuo pasirinktos spalvos neturi vieno ūkininko, kurį turi kiti. Žinant kas kokias kortas gavo, teoriškai galima žaisti prieš vieną žaidėją, bet, kad žinoti kortas, žaidėjas arba turi pasigirti, arba reikia daug žaisti, kad mintinai žinotum, kas kokio ūkininko neturi.

Žaidimą sudaro penki žingsniai. Pirmas žingsnis yra neprivalomas. Galima paimti maisto kortą iš banko ir įtraukti į savo ranką. Šitas veiksmas standartiškai kainuoja penkis akmenis, tačiau kiekvienas tos rūšies ūkininkas sumažina maisto kainą per vieną. Teoriškai, jeigu turi penkis ūkininkus, tuomet paėmimas tau gali nieko nekainuoti, bet žaidime yra tik penki vienos rūšies ūkininkai (neskaitant pradžios kortų), todėl net dviejų žaidėjų partijoje tikimybė, kad kas nors turės penkis vienos rūšies ūkininkus nėra didelė.

Antrasis žingsnis yra žaisti kortą iš savo rankos t. y. pasidėti ją prieš save. Tik padėtos ant stalo kortos gali duoti privalumų ketvirtame žingsnyje.

Kortos akmenskaldys, kunigas, ūkininkas padėjimas nieko nekainuoja. Dviejų tos pačios rūšies ūkininkų padėjimas kainuoja vieną akmenį, trijų – du. Šventyklos padėjimas kainuoja septynis akmenis.

Trečias žingsnis – aukojimas yra vykdomas tik tuomet, kai žaidėjas padeda šventyklos kortą. Pirmasis aukoja žmogus sėdintis žaidėjui padėjusiam šventyklos kortą iš kairės. Jis ant altoriaus padeda vieną atverstą maisto kortą iš savo rankos. Taip tęsiama pagal laikrodžio rodyklę, kol ateina žaidėjo padėjusio šventyklos kortą eilė. Žaidėjas padeda vieną užverstą kortą iš savo rankos, o tuomet padeda dar vieną atverstą kortą iš banko. Kadangi, viena korta visuomet yra užversta, niekada negali būti tikras, kuri korta pirmauja. Kita vertus, jeigu nesistengi skaičiuoti, tai labai greitai susimaišo kas ką aukojo ypač keturių žaidėjų žaidime.

Ketvirtas žingsnis yra paimti kortą. Žaidimo pasiruošimo metu yra sudedami keturi stulpeliai po keturias kortas. Žaidėjas gali pasirinkti vieną kortą iš apatinės eilutės. Žaidėjas visuomet rankoje turi turėti tris kortas. Taigi, jeigu jis padėjo du ar tris ūkininkus, tuomet jis atitinkamai pasiima dvi ar tris kortas.

Jeigu žaidėjas paima paskutinę kortą iš stulpelio, tuomet iš karto padedamos keturios naujos kortos.

Penktas žingsnis – aktyvavimas. Žaidėjo atidengta korta yra aktyvuojama. Jeigu žaidėjas atidengė dvi ar tris kortas (nes tiek paėmė į ranką), aktyvuojama tik paskutinė atidengta korta.

Jeigu atidengta korta yra akmenskaldys, tuomet žaidėjai, kurie turi tą kortą priešais save gauna po vieną akmenį už kiekvieną akmenskaldį. Jeigu vienas žaidėjas turi daugiau akmenskaldžių nei visi kiti, jis papildomai gauna dar vieną akmenį.

Jeigu atidengta korta yra kunigas, tuomet žaidėjai, kurie turi tą kortą priešais save gauna po vieną pergalės tašką už kiekvieną kunigą. Jeigu vienas žaidėjas turi daugiau kunigų nei visi kiti, jis papildomai gauna dar vieną pergalės tašką.

Jeigu atidengta korta yra šventykla, tuomet žaidėjai, kurie turi tą kortą priešais save gauna po vieną akmenį arba pergalės tašką už kiekvieną šventyklą. Jeigu vienas žaidėjas turi daugiau šventyklų nei visi kiti, jis papildomai gauna dar vieną akmenį arba pergalės tašką.

Jeigu atidengta korta yra fermeris, tai žaidėjas gauną vieną, tik vieną to tipo maisto kortą. Jeigu vienas žaidėjas turi daugiau to tipo fermerių nei visi kiti, jis papildomai gauna dar vieną maisto kortą.

Žaidimas baigiasi, kai kortų kaladė tampa tuščia.

Pirmiausiai suskaičiuojamos paaukotos maisto kortos. Daugiausiai paaukotas maistas vertas trijų taškų, antra vieta – dviejų, trečia – vieno. Tarkime daugiausiai buvo paaukota bananų, vadinasi viena bananų korta yra verta trijų taškų. Jeigu aš savo rankoje turiu dvi bananų kortas, tuomet gaunu šešis taškus, bet jeigu turiu keturias – net dvylika taškų.

Už kiekvieną šventyklą ant stalo žaidėjai gauna po keturis taškus, už grupę penkių akmenų gauna po tašką. Daugiausiai surinkęs taškų žaidėjas laimi.

Šis žaidimas taip pat ateina su dviem praplėtimais. Pirmasis yra demonas. Demonas padedamas ant kairiausios kortų kolonos. Iš kolonos ant kurios tupi demonas kortų imti negalima. Kai padedama kunigo korta, tuomet demonas yra perstumiamas per vieną koloną į kairę. Šis praplėtimas apsunkina žaidimą, bet nepasakyčiau, kad padaro jį įdomesniu. Daugeliu atveju žaidėjai tiesiog ignoruoja užblokuotą koloną ir žaidžia tarsi normalus žaidimas turėtų tris pasirinkimus. Kažkaip neteko išgirsti, kad labai piktintųsi dėl užblokuotų kortų.

Antrasis praplėtimas yra orakulas. Į standartinę kaladę įmaišomos aštuonios kortos. Kai žaidėjas gauna orakulo kortą, jis gali peržiūrėti visas paaukotas kortas ir vieną pasiimti sau. Šis praplėtimas iš tiesų niekuo negeresnis nei pirmasis. Tai yra aštuonios kortos, kurios gali iškristi bet kada, didelė tikimybė, kad bent pusė jų iškris, kai dar niekas nebuvo paaukota ir bus visiškai nenaudingos.

Kaip aš vertinu šitą žaidimą? Pirmasis žaidimas visuomet būna ilgas, nes taisyklės yra gan painios ir iš pradžių niekas nesupranta taškų skaičiavimo logikos. Antrasis žaidimas, kai visi žino taisykles eina kaip bitutė. Visi žaidžia greitai, nereikia daug galvoti, viskas yra aišku.

Kadangi žaidimo kortos su maišomis ir padedamos į keturis stulpelius po keturis, tai sakyčiau, žaidime yra didelė sėkmės įtaka. Tarkim, tau teko pradžios kortų rinkinys, kuriame nėra paprikų ūkininko, tačiau tarp šešiolikos atverstų kortų net trys yra paprikų ūkininkai, vadinasi kiti žaidėjai stengsis aktyvuoti tą kortą, bet tu gali likti ant ledo. Tuo pačiu galbūt kortos išsimaišys taip, kad ryžių ūkininkai bus gale, todėl niekas neaukos ryžių visą žaidimą, o gale pradės kristi tik ryžių ūkininkai ir visi gaus daug ryžių kortų, bet jos bus vertos labai mažai taškų.

Praplėtimai, sakyčiau, yra šiaip sau ir net neverti jūsų dėmesio ar laiko.

Mano draugams šis žaidimas patinka, nes yra sąlyginai greitas, jį sužaisti užtrunka iki valandos, kai žinai taisykles. Žaidime yra daug sėkmės ir mažiau strategijos, nei kituose mano aprašytuose žaidimuose, todėl nereikia būti matematikos profesoriumi norint laimėti žaidimą. Aš sakyčiau, kad tai žaidimas pažengusiems: taisyklės yra šiek tiek sudėtingesnės, nei rekomenduočiau pradedantiesiems, bet, kai žinai taisykles, žaidimas yra labai paprastas.

Žaidimo trukmė: 40 – 70 min.

Žaidėjų skaičius: 2 - 4.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: sėkmė, kolekcionavimas, resursų valdymas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)