Stalo žaidimas. Traders of Osaka

Nežinau ar atkreipėte dėmesį į žaidimo dėžutę, bet tai pirmasis stalo žaidimas vokiečių kalba mano kolekcijoje. Kadangi, vokiečių kalba yra tik pavadinimas ir taisyklės, tai nėra problema.

Šis žaidimas atrodo labai mielai. Dėžutė padaryta iš storo popieriaus ir atrodo labai prabangiai. Tuo pačiu dėžutė yra nestandartinė ir mažesnė nei daugelio žaidimų, tačiau jinai yra tiksliai tokio dydžio kaip reikia ir visiškai nešvaisto erdvės.

Žaidimas vyksta ant nedidelio žemėlapio, kuris, sakyčiau, išlaiko tą prabangos jausmą. Tai žaidimas, kurį negėda padėti ant stalo.

Tuo pačiu reikia pasakyti, kad pagal taisyklių sudėtingumo ir žaidimo trukmės santykį, tai yra sudėtingiausias žaidimas, kokį aš turiu. Taip, Puerto Rico taisyklių yra daug, bet žaidimas trunka dvi valandas, todėl sudėtingumo santykis nėra toks didelis.

Šis žaidimas yra įdomus tuo, kad kortos gali būti panaudotos keturiais skirtingais būdais. Kortos, kurios yra jūsų rankose yra pinigai. Kortos, kurios yra ant stalo priešais jus yra jūsų prekės. Apverstos kortos yra pergalės taškai. Kortos rankose gali taip pabūti panaudotos kaip draudimas.

Taigi, pakalbėkime apie žaidimą.

Žaidimas turi būdą nustatyti kas yra pirmasis žaidėjas, bet tai dažniausiai neveikia, kaip rodo mano patirtis. Žaidėjai ima kortas nuo kaladės viršaus, kol turi aštuonis ar daugiau taškų. Žmogus su mažiausiai taškų pradeda. Jeigu yra keli žmonės, tuomet žmogus su mažiausiai kortų pradeda. Mano patirtis buvo tokia, kad vieną kartą trys žaidėjai ištraukė tris ir penkis, kitą kartą du.

Žaidimas baigiasi, kai nors vienas žaidėjas surenka aštuonis žetonus. Žetonai yra gaunami už pristatytas prekes. Žaidimo pradžioje žaidėjai gali pasirinkti vieną žetoną. Žetonai kaip ir kortos bei laivai yra keturių spalvų: geltonos, raudonos, mėlynos ir žalios.

Teisingas žetono pasirinkimas teoriškai padeda surinkti daugiau taškų, realybėje, čia nėra jokios strategijos, tiesiog akla sėkmė, todėl kokį žetoną paimsite nesvarbu.

Žaidime yra dvi juostos atverstų kortų. Fermoje būna atvertos trys kortos. Ferma veikia panašiai kaip Power Grid ateities elektrinių rinka.

Antra juosta yra turgus, jį sudaro penkios kortos. Kai turguje nelieka kortų, tuomet kortos iš fermos perkeliamos į turgų, plus pridedamos dvi papildomos kortos nuo kaladės viršaus. Ferma taip pat atnaujinamas trimis kortomis nuo kaladės viršaus.

Žaidėjas savo ėjimo metu gali atlikti vieną iš trijų veiksmų. Rezervuoti kortą. Žaidėjas ant kortos padeda savo spalvos žetoną. Rezervuoti kortą galima tiek turguje, tiek fermoje. Rezervuotos kortos kiti žaidėjai negali liesti.

Antras veiksmas – gauti pinigų. Iš turgaus juostos žaidėjas gali paimti vieną kortą ir įsidėti į savo ranką, tai bus jo pinigai.

Trečias veiksmas – įsigyti prekes. Norėdamas įsigyti prekes žaidėjas turi įsigyti visą turgaus liniją išskyrus kitų žaidėjų rezervuotas prekes. Jeigu jūs ilgai laikote savo žetoną ant kortos, tai gali apsunkinti jūsų prekių įsigijimą, nes jums turgaus linija kainuos brangiau, nei kitiems žaidėjams.

Iš pradžių turgų sudaro penkios kortos, kas teoriškai reiškia, kad mažiausia viso turgaus vertė bus dešimt, o didžiausia net dvidešimt penki taškai. Esant tokiai situacijai, pirmam žaidėjui gali būti sunku įsigyti prekių, todėl jis atliks vieną iš kitų veiksmų: rezervuosis kortą arba paims pinigus.

Atėjus antro žaidėjo eilei turgų sudarys keturios kortos, todėl jį įsigyti bus lengviau, jeigu antras žaidėjas nepirks, tai trečiam žaidėjui turgaus dydis bus tik trys kortos ir t.t.

Net jeigu žaidėjas gali įsigyti turgų, jis nebūtinai nori tą daryti. Tai susiję su laisvais, kurie pristato prekes. Įsigijus prekes laivai plaukia tam tikrą atstumą. Jeigu įsigyjama viena korta laisvas plaukia per vieną langelį, jeigu dvi ar daugiau – per du. Pavyzdžiui turgų sudaro trys žalios kortos ir viena geltona, tokiu atveju žalias laisvas plauks per dvi pozicijas, geltonas – per vieną.

Laivų kelionė prasideda Osakoje, tuomet jie plaukia į Ošimą, Anorį ir galiausiai atvyksta į Edo, tačiau tarp Anori ir Edo yra du langeliai pažymėti Eshunada ir juodos bangos simboliu.

Laivui (ar laivams) atvykus į Edo, visi laivai esantys Eshunada teritorijoje nuskęsta. Taigi, žaidėjai nori, kad atplauktų laivai, kurie turi daugiausiai jų prekių ir nuskęstų, tie, kurie turi daugiausiai kitų žaidėjų prekių nuskęstų.

Jeigu žaidėjai turi prekių laivuose, kurie skęsta, jie turi pasirinkimą – apdrausti prekes. Ant kortų yra nupiešti maži žmogeliukai. Dvejetukas turi du žmogeliukus, trejetukas – vieną. Žmogeliukų skaičius ant kortos rodo kiek prekių ta korta gali apdrausti. Kortų spalva yra svarbi. Pavyzdžiui, jeigu skęsta mėlynas laivas su dviem prekėmis, žaidėjas prekes gali apdrausti su mėlynu dvejetukų (kuris padedamas į panaudotų kortų krūvą). Aišku, apdrausti tas pačias kortas galima ir dviem trejetukais, bet tuomet žaidėjas turi nuspręsti ar verta.

Nuskendę laivai yra perkeliami į Anori.

Atvykus laivui į Edo skaičiuojami žaidėjų taškai. Taškų skaičiavimo formulė yra viena iš įmantriausiu kokias man teko matyti. Pirmiausiai pasižiūrima kokia didžiausia kortos vertė tarp žaidėjo pristatytų tos spalvos prekių, tuomet prie jos pridedamas tos spalvos žetonų skaičius. Gautas skaičius padauginamas iš pristatytų prekių skaičiaus ir suapvalinamas iki artimiausio penketo arba dešimtuko. Gautas skaičius padalinamas iš penkių ir tai yra taškų skaičius, kurį žaidėjas gauna už pristatytas prekes. Ar jums galva neapsisuko?

Tarkime, kad atplaukė žalias laivas ir žaidėjas turėjo dvi kortas, dviejų vertės bei neturėjo nei vieno žetono. Matematika yra tokia: (2+0)x2=4, apvalinam iki 5 ir dalinam iš 5 gaunam 1. Kadangi, žaidėjas pristatė dvi prekes, bet tai verta tik vieno taško, todėl didžiausios vertės kortą (šiuo atveju nesvarbu) išmeta į panaudotų kortų krūvą, o kitą kortą apverčia ir pasideda po savo spalvos žymeklių, tai yra jo taškai.

Paimkime dar vieną pavyzdį. Tarkime atplaukė raudonas laivas. Žaidėjas turėjo dvi kortas, viena penkių vertės, kita – dviejų. Žaidėjas taip pat turėjo vieną raudoną žetoną. Tuomet matematika gaunasi tokia: (5+1)x2=12, apvalinam iki 15 ir dalinam iš 5 gaunam 3, tokiu atveju žaidėjas paima vieną kortą nuo kaladės viršaus ir kaip taškus pasideda tris kortas.

Skaičiavus taškus, laivas perkeliamas į Osaką.

Tai tiek apie žaidimo taisykles, dabar pakalbėkime apie žaidimą. Kai žaidimą pralaimi, tai apima toks keistas jausmas: taisykles suprantu, viską darau teisingai, kodėl nelaimiu? Kai laimi, tuomet užpuola džiaugsmas, bet jam praėjus pradedi galvoti: ką dariau kitaip nei anksčiau? Ir tuomet supranti, kad nieko. Kitaip sakant žaidime beveik nėra strategijos yra tik sėkmė. Akla sėkmė. Priklausomai nuo to kokios kortos iškris, atitinkami lavai plauks. Priklausomai nuo to kokie kortų dydžiai iškris, kiti žaidėjai pirks arba ne. Žaidžiant dviese galbūt dar yra šiek tiek strategijos, bet trise ir keturiese, tik sėkmė.

Žaidimo trukmė: 30 - 45 min

Žaidėjų skaičius: 2 - 4.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: sėkmė, kolekcionavimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)