Startup Weekend Vilnius

Lietuvoje įvyko dar vienas verslumo skatinimo renginys. Šį kartą aš pats nedalyvavau gyvai, todėl džiaugiausi organizatorių suteikta galimybę stebėti idėjų pristatymus internetu.

Tiesa pasakius, daugelis penktadienio idėjų pristatymų buvo siaubingi. Aš pats lipau tris kartus ant scenos ir žinau koks tai jausmas, todėl norėčiau pasidalinti patarimais, kurie mano manymu pristatymus padarytų žymiai geresnius.

Jeigu bijote viešai kalbėti, labai stipriai nervinatės, niekada anksčiau neteko kalbėti prieš kelių šimtų žmonių auditoriją, susiraskite žmogų, kuris gerai pristatytų jūsų idėją už jus. Aišku, daugelis to nepadarys todėl pereikime prie tikrų patarimų.

1) Pradėkite pristatymą nuo komandos pavadinimo, pabaikite pristatymą komandos pavadinimu. Ir dar pristatymo metu nemažiau nei du kartus pakartokite komandos pavadinimą. Pavadinimas turi būti lengvai ištariamas, lengvai atsimenamas, o ne atsitiktinių raidžių kratinys, kuriam jūs radote laisvą interneto adresą.

Nesakykite savo vardo, pavardės ar kuo jūs užsiimate, niekam tai neįdomu ir jūs neturite tam laiko.

2) Pasakykite problemą vienu sakiniu. Geras pristatymas yra istorija, koks buvo blogas pasaulis, kol jūs nesugalvojote savo genialios idėjos, tačiau jums duoda 60 sekundžių (būtent tiek buvo šį kartą). Jūs neturite laiko pasakoti istorijoms, reikia efektyviai ir greitai užkabinti žmones.

3) Penkiais sakiniais apibūdinkite problemos sprendimą. Ką padarysite, ko dar nėra padaryta, kas bus geriau?

4) Pasakykite ko trūksta jūsų komandai. Šiaip jau reikia sakyti, kad trūksta visų žmonių, o po to kai žmonės susirinks atsirinksit kas naudingas, o ką siųsite bandelių pirkti. Tačiau kol komanda nesusirinko neskubėkite išmesti žmonių.

5) Ant scenos lipkite vienas. Tai ne cirkas, ir žongliravimas mikrofonais, nors atrodo gana įspūdingai, nepadeda geriau paaiškinti jūsų idėjos. Su šiuo punktu yra problema ta, jog nuo to momento, kai dievas tarė žodį aš vis rėkiu, rėkiu, tačiau manęs niekas taip ir neišgirsta.

6) Jūs turite 60 sekundžių ir kuriate dešimt skaidrių?! Viena skaidrė! Skaidrėje turi būti komandos pavadinimas, kontaktai ir vizualinė projekto išraiška.

Manau, kad to užtenka norint padaryti pristatymą žymiai geresnį, todėl dabar trumpai pakalbėkime apie idėjas. Ar tikrai jūsų idėja verta būti pristatyta?

Pavyzdžiui buvo pristatytas vaikų darželis-lopšelis arba arklių terapija. Aš nė kiek neabejoju, jog tai nuostabios idėjos ir jos yra reikalingos, tačiau ką jūs galite nuveikti per savaitgalį uždaryti patalpoje su programuotojais ir kitais oro gadintojais? Nemanau, jog tai yra tinkama vieta tokių idėjų pristatymams.

Kažkas atėjo pristatyti svečių namus. Tie kas sakė, jog bet kokia reklama yra gera reklama, jus apgavo. Tai nėra jūsų tikslinė rinka, jūs nieko negausite.... na bent jau naujų klientų negausite tikrai, o kritikos, ar jums jos reikia?

Dar kitas žmogus atėjo ieškoti darbuotojų. Jeigu kitais kanalais nesugebi susirasti darbuotojų, tai jų nerasi ir čia. Kodėl? Todėl kad tu darai tai neteisingai!

Niekam nereikia dar vieno socialinio tinklo ar TVS, ar CRM, tačiau visiems reikia žaidimo katėms, šunims, driežams. Jeigu jau kažkur sušvietė, jog jums reikia naujo socialinio tinklo, tai nesakykite, jog tai socialinis tinklas, geriau sakykite, jog programėlė padedanti mesti gerti, sportuoti, susirasti dovanas ar dar ką nors. Akcentuokite aspektus, kurių niekas nedaro arba daro ne taip gerai kaip jūs norėtumėte.

Jeigu jau pradėjau kritikuoti, reiktų įmesti keletą akmenukų ir į organizatorių darbą. Ko aš labiausiai pasigedau? Viešumo. Galima žiūrėti pirminius idėjų pristatymus ir stebėti galutinius idėjų pristatymus, tačiau kas vyksta proceso metu tai tarsi po geležine uždanga.

Norėtųsi, jog idėjos, kurios buvo atrinktos ir prie kurių bus dirbama viso savaitgalio metų, būtų kur nors internete trumpai pristatytos. Organizatoriai galėtų pasidalinti trumpomis įžvalgomis twitter, facebook, G+ socialiniuose tinkluose viso renginio metu. Deja, šito nebuvo.

Kad nebaigti kritika, užduosiu klausimą jums: gal dalyvavote? Kokie jūsų įspūdžiai?

Kritika | Janetter - nuostabus twitter klientas ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)