Viskas apie A/B testavimą

Įdomu, kad daugybė lietuvių žino kas yra SEO ir ta tematika galima rasti labai daug straipsnių internete, tačiau apie CRO ir A/B testus užsimenama tik prabėgomis ir niekas nekalba nekalba detaliai, iš esmės. Pabandžius paieškoti CRO tekstų lietuvių kalba jautiesi lyg būtum patekęs į dykumą.

Kas yra A/B testavimas?

Įsivaizduokite bokso ringą. Įeina du boksininkai, nugalėtoju išeina tik vienas. Vienas bokso mačas gali trukti net dvylika raundu, tačiau vidutiniškai trunka penkis. Ir tik ypatingai retais atvejais mačas baigiasi nokautu pirmame raunde.

Boksas yra geriausia A/B testavimo analogija.

A/B testavimo metu sukuriamos dvi svetainės versijos. Lankytojų srautas yra padalinimas atsitiktinai į dvi vienodas dalis ir dalis nukreipiama į versiją A, kiti – į versiją B.

Tuomet matuojama, kuri versija duoda geresnius rezultatus.

Pažvelgę į pirmą lentelę, jūs greičiausiai norėsite pareikšti, jog pirma versija yra geresnė už antrą. Tačiau mano atsakymas bus – per mažai duomenų. Įsivaizduokite, kad metate monetą tris kartus ir visus tris kartus iškrenta herbas. Kokią išvadą jūs padarysite? Jog monetos pusės nelygios, todėl visuomet iškris herbas? Statistiškai - tai mažai tikėtinas, bet įmanomas įvykis. Metant monetą daugybę kartų, pavyzdžiui, šimtą, pasiskirstymas bus artimas 50%.

Antroje versijoje matome gerokai didesnius skaičius. Ir dabar jau galime daryti kokias nors išvadas. Ar tai reiškia, jog norint padaryti kokias nors išvadas reikia tūkstančio lankytojų? Ne. Viskas priklauso nuo jūsų srauto, galbūt viena svetainė per mėnesį vos sulaukia tūkstančio lankytojų, o kita tiek sulaukia per valandą. Kiekvienai svetainei yra savas skaičius.

Tačiau labai svarbu, kad skirtumas tarp dviejų versijų būtų reikšmingas (Pirmoje lentelėje skirtumas yra nereikšmingas, antroje - reikšmingas). Reikšmingas skirtumas nereiškia penkių procentų tarp dviejų versijų, kartais tai gali būti ir vienas procentas, viskas priklauso nuo jūsų auditorijos dydžio. Kad nereiktų atlikti sudėtingų matematinių skaičiavimų nustatant ar skirtumas reikšmingas galite pasinaudoti šituo kalkuliatoriumi.

Ką testuoti?

Ką testuoti labai priklauso nuo jūsų svetainės ir jūsų tikslų, tačiau apibendrintas sąrašas būtų toks:

CTA – spalva, dydis, šriftas, vieta.

Tekstai – spalva, šriftas, ilgis, antraštė.

Formos – laukų kiekis, pavadinimai, komentarai, paaiškinimai.

Svetainės dizainas – elementų kiekis, išdėstymas, spalvos.

Kaina – kainos dydis, pasiūlymų kiekis, pasiūlymų eiliškumas, priedai, garantijos.

Paveiksliukai – dydis, kiekis.

Pavadinimai – kompanijos pavadinimas, interneto svetainės adresas, šūkis.

Kaip vyksta testavimas?

Yra du būdai kaip vykdyti testavimą:

1. Pakeisti elementą prieš užkraunant puslapį.

Tarkim, jūs norite pratestuoti CTA mygtuko dizainą. Jūs pasirašote du kodo variantus (HMTL/CSS), tuomet jūsų naudojama A/B testavimo programa atsitiktinai vieną kartą parodys vieną kodo variantą, kitą kartą – kitą.

2. Nukreipti lankytoją į kitą puslapį.

Tarkim, jūs norite patestuoti du skirtingus svetainės dizainus: raudoną ir žalią. Tokiu atveju atėjęs lankytojas gali būti nukreipiamas į http://www.jūsų-adresas.lt/indexa.htm arba http://www.jūsų-adresas.lt/indexb.htm

Bendri patarimai

Nedarykite:

Niekada nebandykite pirma versijos A, o po to versijos B. Testai turi vykti vienu metu. Kodėl? Įsivaizduokite, jog versiją A bandote vasarą, kai visi atostogauja ir niekas internetu nesinaudoja, o versiją B bandote rudenį, kai visi yra grįžę iš atostogų. Paklauskite bet kurio svetainės savininko ir jis jums pasakys, kad vasara jo svetainės lankomumas krenta. Tačiau vasara tik labai akivaizdus ir visiems gerai suprantamas pavyzdys, svetainių lankomumas nuolatos svyruoja dėl įvairių priežasčių. Jeigu testuojate skirtingu metu, jūsų duomenys nieko nerodo.

Nenutraukite testavimo per anksti. Surinkite pakankamai duomenų ir pasitikrinkite ar jūsų surinkti duomenys yra reikšmingi.

Negąsdinkite reguliarių vartotojų. Nuolatiniai lankytojai yra įpročių vergai ir, tai kas gali būti pagerinimas, jiems nepatiks vien dėl to, kad tai nauja. Geriausia testavimą atlikti su naujais vartotojais.

Nepasitikėkit savo širdimi. Visuomet remkitės duomenimis, nes rezultatai gali jus nustebinti ir būti nelabai gražūs akiai.

Darykite:

Grįžtantiems vartotojams rodykite tą pačią testuojamos svetainės versiją. Jeigu kiekvieną kartą rodysite vis kitą versiją, atrodysite kaip klounas. Keista pagalvoti, kiek daug žmonių iš tiesų bijo klounų.

Testavimą vykdykite nuosekliai. Jeigu testuojate registracijos mygtuką, tai jis turi būti toks pats visuose puslapiuose, kuriuose gali apsilankyti klientas.

Atlikite daug testų. Jeigu atlikote vieną testą ir radote kaip pagerinti savo svetainę nesustokite. Atlikite kitą testą, su kitu elementu. Visuomet yra ką pagerinti.

Nuorodos

The Ultimate Guide To A/B Testing

An Introduction to A/B Testing

What is A/B Testing

Publicistika | Konversijų rodiklio optimizavimo ABC ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(1)