Knyga. Philip Kotler - Rinkodara pagal Kotlerį

Knygos originalas parašytas 1999 metais, o lietuvių kalba išleista tik 2010. Jūs norite man pasakyti, jog šitoje srityje niekas nepasikeitė per 11 metų?! Kodėl aš tuo netikiu?

Aš niekaip nesusijęs su rinkodara, tačiau knyga man patiko: skaitosi lengvai ir greitai, kiekvienas skyrius iliustruotas gausybe įdomių pavyzdžių. Todėl patyrusio rinkodarininko nuomonė apie knygą gali kardinaliai skirstis.

Knyga sudaryta iš keturių dalių: strateginė rinkodara, taktinė rinkodara, valdymo rinkodara, virsmo rinkodara, kurių kiekviena turi smulkesnius skyrelius. Kiekvienas skyrelis pradedamas keliomis citatomis, tačiau neatsitiktinėmis gerai žinomų žmonių, o susijusiomis su tema apie kurią kalbama tame skyriuje, dažnai naudojamos anonimų mintys. Kiekvienas skyrelis baigiamas klausimais leidžiančiais pasitikrinti kaip jūsų įmonė tvarkosi vienoje ar kitoje rinkodaros srityje.

Pirmoji dalis kalba apie tai, kas bendrai yra rinkodara, kur jos vieta įmonėje, kada jinai prasideda, kur baigiasi, ką turėtų daryti. Antroji dalis pasakoja apie klientų pasitenkinimo didinimą bei jų išlaikymo svarbą. Dar ne per seniausiai visos Lietuvos mobilaus ryšio bendrovės akcijas siūlė tik naujiems klientams, o seniems net špygos taukuotos gailėdavo. Norėčiau pasakyti, jog nors tragiškai lėtai, tačiau šitie dalykai po truputi keičiasi.

Trečias skyrius kalba apie rinkodaros planavimą bei įvertinimą. Ketvirtame piešiamos gražios ateities vizijos, dalis išsipildė, kita dalis tikiuosi išsipildys artimiausiu metu. Bet kuriuo atveju galima sakyti, jog autorius buvo per daug didelis optimistas.

29 knygos puslapyje yra kelių puslapių skyrelis pavadintas „2005 metų rinkodara“, gražiai parašyta, bet turbūt to kas ten parašyta neturėsime net 2015 metais.

Ne kartą autorius paminėjo, jog postsovietinėse respublikose nereikia jokios rinkodaros, nes, žmonės prisikentėję deficito laikais, dabar yra ištroškę prekių. Taip, tai tikrai tiesa... buvo prieš daugiau nei dešimt metų, tačiau dabar mes turime savo, vietinius prekės ženklus. Kai kuriuose rinkose galbūt dar pavyktų įsiveržti, tačiau kitose taip ankšta, kad net ir tarptautinis brandas būtų visiškai suspaustas ir išmestas lauk.

Atsižvelgiant į parašymo datą nekeista, jog labai mažai skiriama elektroninei rinkodarai, tačiau dabar be to negalima žengti nei žingsnio.

Mano vertinimas:

– knyga turi tik vieną, tačiau labai didelį trūkumą – parašymo datą. Naujas leidimas būtų aukso vertės.

Brukštelk žinutę