Stalo žaidimas. Space base

Daugybė žmonių giria šitą žaidimą, taigi, aš nusprendžiau jį įsigyti. Mano nuomone, tai yra žaidimas, kurį sudėtingiausia pristatyti naujiems žaidėjams mano kolekcijoje (teksto rašymo metu).

Žaidimo reitingas yra viso labo tik 2.13. Mano nuomone tai yra klaida. Reitingas turėtų gerokai didesnis. Mano nuomone, tokius žaidimus kaip Puerto Rico (3.28) ar Power grid (3.27) yra lengviau pristatyti naujiems žaidėjams nei Space base. Taip, Puerto Rico turi gerokai daugiau strategijos nei Space base. Atvirai kalbant, Space base negilus kaip upelis per vasaros karščius ir vis dėl to taisyklės yra tokios, kad galima galva nusisukti.

Space base esmė yra labai paprasta. Kiekvienas žaidėjas valdo dvylikos laivų flotilę. Ėjimo metu žaidėjas rita du kauliukus ir aktyvuoja atitinkamus laivus. Pavyzdžiui žaidėjas išrito du ir penkis. Jis gali pasirinkti ką nori aktyvuoti: septynis ar du ir penkis. Aišku, žaidėjas renkasi tai, kas jam duoda daugiau naudos.

Žaidimo įdomumas yra tame, kad ne tik aktyvus žaidėjas iš kauliukų gauna naudos, bet ir visi žaidėjai, kurie laukia savo ėjimo. Nepriklausomai nuo to ką pasirenka aktyvus žaidėjas, kiti žaidėjai sprendžia patys ką nori aktyvuoti: septynis ar du ir penkis.

Šaunus žaidimas ar ne? Jau norite bėgti pirkti? Pakalbėkime apie tai kas verčia mano smegenis užsilankstyti.

Standartiškai, kai žaidėjas aktyvuoja laivą jis gauna savo premiją, kuri gali būti vienas iš keturių žaidimo resursų: pinigai, pastovios pajamos, pergalės taškai arba aktyvacijos kubas. Maždaug pusė kortelių turi paprastas premijas, kita pusė turi specialias galias. Būtent tos galios ir verčia mano smegenis užsilankstyti. Jos yra visiškai neintuityvios ir žaidimo kūrėjai tą supranta ir net gi apie tai rašo taisyklėse. Deja, net ir suprasdami kokios neintuityvios yra galios, jie nepadaro gero darbo jų paaiškindami taisyklių knygutėje. Ko trūksta, tai bent dviejų puslapių gerų, skirtingų pavyzdžių su galių naudojimu žaidimo metu. Vietoj to jūs gaunate išvardintus visų žaidimo laivų pavadinimus. Nu kam to reikia?

Mėlynai pažymėtas galias galima aktyvuoti tik savo ėjimo metu, raudonai – kito žaidėjo metu, žaliai – tiek savo, tiek kito žaidėjo metu. Norint aktyvuoti galias reikia turėti aktyvacijos kubus, priklausomai nuo galios ir žaidėjų skaičiaus gali reikti nuo vieno iki penkių aktyvacijos kubų. Gerai, paimkime paprastos galios pavyzdį. Žaidėjas gali perristi vieną arba abu kauliukus. Problema su šita galia yra tai, kad visi žaidėjai žaidžia vienu metu, tačiau žaidėjai turi žaisti su galutinėmis kauliuku versijomis, taigi, jeigu aktyvus žaidėjas galvoja perristi ar ne, kiti žaidėjai gali pasiimti premijas, kurias jiems reikės gražinti, jeigu aktyvus žaidėjas nuspręs perristi kauliukus. Kaip ir aiški galia, nors žaidimo metu gali sukelti nesusipratimu ir net gi netyčinio sukčiavimo.

Gerai, dabar pakalbėkime apie galią, kuri sukelia daugiau problemų man. Galia gali būti aktyvuojama tik tuomet, jeigu žaidėjas naudoja kauliukų sumą, o ne kiekvieną kauliuką atskirai. Galia leidžia pasirinktą aktyvacijos laivą perstumti per vieną į dešinę. Aš tikrai nesistengiu būti painus, kaip tik priešingai, aš noriu būti kiek galima aiškesnis. Dabar paimkime pavyzdį. Tarkime, kad jūs šitą galios kortą su aktyvacijos kubu turite penktoje vietoje. Tarkim, kad jūs išritate tris ir keturis. Nei trys, nei keturi, nei septyni jums nepatinka, todėl nusprendžia pasinaudoti galia. Pasinaudojus galia, jūs aktyvuojate aštuntą laivą. Jūs supratote? Man nuo šito dalyko smegenys užsilankstė.

Visos galios įtakoja tai ką jūs išritote dabar, o ne tai ant kurio numerio jos yra. Tai yra taip neintuityvu, kad reikia sužaisti dešimt – dvidešimt partijų norint priprasti prie tokio dalyko.

Pakalbėkime apie komponentus. Žaidimo kortos yra ne normalaus dydžio, bet siauresnės, įsivaizduokite pusės dydžio kortas. Aš šitą sprendimą suprantu, nes kiekvienas žaidėjas turi turėti dvylika kortu priešais save ir tai užima daug vietos net ir su pusinėmis kortomis. Tiesa pasakius, žaidėjo lenta yra net 53 cm ilgio.

Iliustracijos yra estetiškos, gražių spalvų, bet realiai nors kortų yra keli šimtai, turbūt yra gal penki skirtingi laivai, tik tiek kad kiekvienas laivas turi savo unikalią spalvų gamą. Toks jausmas, kad arba dailininkas tingėjo piešti arba įmonė neturėjo pinigų pasamdyti profesionaliam dailininkui.

Instrukcijų knygutė yra viena iš gražiausiai iliustruotų kokias teko matyti, padaryta labai gražiai ir tvarkingai. Be to, kad trūksta knygutėje daugiau žaidimo pavyzdžių, joje taip pat gausu gramatinių klaidų, aišku, tai netrukdo skaityti, bet, kai pastebi, sukelia šypseną.

Įdėklas atrodo tarsi atsitiktinai pateko į dėžutę. Jis tikrai gerai laiko žaidėjų lentas, visi kiti skyreliai yra kažkokios keistos formos, neaišku ką juose reiktų laikyti.

Žaidimas remiasi kortomis. Žaidime gali pirkti trijų lygių kortas: pirmas – žalios, antras – geltonos, trečias – rūžavos. Problema ta, kad žaidėjų kortų nugarėlėms taip pat panaudotos tos pačios spalvos. Leiskit pasitaisyti, panašios spalvos. Žaidėjo žalia yra ne tokia pati kaip turgaus žalia, bet žalia yra žalia ir vis tiek tos spalvos panašios, todėl apsunkina kortų atrūšiavimą. Kodėl nebuvo galima panaudoti skirtingų spalvų? Ar žaidimo leidėjai girdėję apie oranžinę arba bordo spalvas? Beje, resursai irgi yra trijų spalvų: mėlynos, žalios ir geltonos… AAAA!!!!

Kadangi, jau užsiminiau apie resursų žymėjimo kubelius, turiu pasakyti, kad mano kubelių kampai pradėjo skilinėti. Nesuprantu kodėl, nėra taip, kad šitą žaidimą spardau ar daug nešioju.

Žaidimo strategija labai skiriasi nuo žaidėjų skaičiaus. Pavyzdžiui žaidžiant dviese, svarbiausia yra kaupti žalią resursą. Žaidžiant keturiese, per kitų žaidėjų ėjimus galima prisirinkti tiek pinigų, kad žalias resursas neturi didelės įtakos žaidimui. Žaidžiant dviese užtrunka kol turi pakankamai pinigų pirkti trečio lygio kortas. Žaidžiant keturiese, trečio lygio kortas gali pirkti kas antrą ėjimą, jeigu sužaidei teisingai.

Žaidžiant dviese žaidimas yra salyginai greitas, žaidžiant keturiese jis išsitęsia. Mano rekomendacija būtų žaisti dviese – trise. Keturiese aš rekomenduočiau žaisti tik tuo atveju, jeigu visi žino ką daro. Žaisti su naujokais keturiese – jokiu būdu.

Man prireikė keturių – penkių žaidimų, kad perprasčiau ir pamėgčiau šitą žaidimą. Neskaitant to, aš nesu tikras, ar šitas žaidimas liks mano kolekcijoje.

Kuo daugiau žaidžiu šitą žaidimą, tuo labiau manau, kad visas kortas su specialiomis galiomis tiesiog reikia išmesti iš žaidimo. Taip, pasirinkimo bus mažiau, bet kokia prasmė turėti kortas, kurių niekas nenori rinktis?

Apibendrinant, tai žaidimas, kurį sunku perprasti, bet gana smagus, kai perpranti kaip jis veikia. Pergalė priklauso labiau nuo sėkmės nei nuo strategijos. Jeigu nesiseka – nėra šansų laimėti, kita vertus, jeigu sekasi, bet neturi strategijos irgi sunku laimėti.

Žaidimo trukmė: 45 - 120min.

Žaidėjų skaičius: 2 – 5 (rekomenduočiau 2-3).

Sudėtingumas: 2.12 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2018.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: sėkmė, kauliukai, variklio kūrimas, kosmosas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)