Ką reiškia būti IT specialistu?

Žinau, kad pavadinimas yra labai bendrinis, bet norėjau turėti žodį specialistas jame. Iš tiesų, kalbėsiu apie savo IT administratoriaus dienas, tačiau, manau, kad principai, kuriuos paminėsiu žemiau, tinka bet kurios srities specialistams.

Mokėjimas skaityti. Daugelis turbūt pagalvos, kad šitas teiginys yra nesąmonė. Čia juk Lietuva, čia visi moka skaityti! Deja, tai nevisai tiesa. Čia visi moka skaityti tekstus delfyje apie kokios nors žvaigždės nuotykius, bet kai pasirodo klaidos pranešimas, staiga tą gebėjimą praranda. Klaidą dažniausiai jie apibūdina: toks mėlynas langas arba toks nedidelis langas su baltu x raudonam fone ir trim pasirinkimais. Vos užmetęs akį specialistas žino ką daryti su dažniausiai pasitaikančiomis bėdomis. Jeigu bėda yra tokia, kad specialistas ją mato pirmą kartą, kartais tiesiog užtenka perskaityti visą klaidos pranešimą, kad žinotų ką daryti.

Mokėjimas naudotis Google. Nėra tokio žmogaus, kuris žinotų visas įmanomas klaidas, sistemų, programų yra tiesiog per daug. Kai specialistas nežino ką daryti, jis kreipiasi į google. Svarbu žinoti, kurią klaidos pranešimo dalį nukopijuoti į paieška. Jeigu klaidos pranešimas yra dviejų pastraipų ilgio, akivaizdu, jog viso kopijuoti tikrai nereikia.

Čia svarbu suprasti dar kelis momentus. Pirma, ta pati klaida gali kilti keliais skirtingais būdais, todėl pirmas atsakymas google nebūtinai problemą išsprendžia. Reikia turėti kantrybės, jog pereiti pakankamą kiekį puslapių, kad rastum tinkamą sprendimą.

Antra, problema gali būti tokia reta, kad niekas apie ją internete dar nekalbėjo. Tuomet reikia suprasti kaip performuoti google užklausą, kad rastum bent jau kažkokią galimybę užsikabinti ir išspręsti savo problemą.

Įrankiai. Kai dirbau administratoriumi, tai su savimi nešiojausi panašią dėžę kaip santechnikas, tik skirtumas tas, jog vietoj replių ir plaktukų, turėjau didžiulį kompaktinių diskų rinkinį visiems gyvenimo atvejams. Dabar turbūt daugelį kompaktinių diskų būtų galima pakeisti USB ir keliomis internetinėmis nuorodomis.

Kiekvienas specialistas turi savo įrankių rinkinį, priklausomai nuo specialybės, tas rinkinys nebūtinai turi fizinę išraišką, tačiau jis visuomet padengia visas dažniausiai pasitaikančias problemas.

Ir kol nepamiršau, geras IT specialistas nešiojasi atsuktuvų rinkinį. Jūs nepatikėsite kokio dydžio, tačiau kartais norint išspręsti problemą reikia pakeisti kompiuterio dalį.

Drąsa. To niekada niekas nesakė ir turbūt nesakys, bet neapsimetinėkim: daugybę klaidų IT specialistai mato pirmą kartą. O jeigu matai klaidą pirmą kartą, tu nežinai kas atsitiks toliau pasirinkus vieną ar kitą siūlomą variantą. Tačiau specialistas vis tiek kažką pasirenka. Kodėl? Kaip jis tą padaro?

Atsakymas – drąsa. Ir tai nėra kvailas nepamatuotas ėjimas, kaip, tarkim, bandymas dviračiu užšokti ant savo namo stogo. Specialistas turi savo instrumentų rinkinį ir žino, kad blogiausiu atveju jis galės padaryti sistemos atkūrimą ar kurį nors kitą veiksmą. Jam moka (giminės moka pyragais) už tai, kad prisiimtų nepamatuojamai didelę riziką ir priimtų kokį nors sprendimą. Iš tiesu, tikimybė, jog IT specialistas nesugebės pataisyti kompiuterio iš bet kurios situacijos yra tokia pati kaip laimėti teleloto milijoną.

Ramybė. Jeigu užsikemša tualetas aš imu panikuoti, tačiau santechnikas ramus. Tačiau, jeigu kas nors atsitinka kompiuteriui, santechnikas ima panikuoti, o aš ramus. Ramybė ateina su geru savo specialybės išmanymu ir žinojimu, kad bet kokiu atveju ką nors sugebėsi padaryti. Nors kartais tenka pasakyti: apgailestauju, bet jūsų kompiuteris sugedo nepataisomai.

Ar nieko svarbaus nepamiršau?

Brukštelk žinutę