Marketingo guru patarimai kaip tapti spameriu
Paskutiniu metu jaučiu keistą potraukį rinkodarai ir marketingui. Pradėjau skaityti daug knygų iš tos srities. Bene vienas svarbiausių marketingo specialistų patarimų skamba taip: turėk didelį kontaktų sąrašą. Kam jis reikalingas? Kad galėtumėte siųsti savo reklaminius pranešimus, asmeninius/vardinius pasiūlymus potencialiems klientams. Kai tie marketingo guru prabyla apie "naująjį marketingą" - internete, tą patį patarimą perfrazuoja taip: turėk didelį el.pašto adresų sąrašą. Deja, jie tik marketingo specialistai, nieko nesupranta apie interneto etiketą. Internete spamerių nekenčia visi.
Aš esu ilgametis interneto gyventojas, todėl norėčiau pakalbėti apie etiketą. Interneto marketingo etiketą, kaip reiktų kaupti el. pašto adresus ir netapti spameriu.
Naujienlaiškiai. Taip. Jeigu esate šiuolaikiškas verslininkas, tai turėtumėte turėti savo verslo svetainę. Kas turėtų būtų toje svetainėje yra už šio straipsnio ribų. Tačiau pats svarbiausias dalykas toje svetainėje turėtų būti galimybė užsiprenumeruoti naujienlaiškį. Tą turėtų būti galima padaryti labai paprastai ir lengvai - tiesiog įvedant savo el.pašto adresą ir paspaudžiant mygtuką "Užsisakyti". Ta galimybė privalo būti randama bet kur nepriklausomai nuo to kaip giliai svetainės medžiu aš nuropoju ir turėtų būti randama lengviau nei mano el.pašto adresas šioje svetainėje.
Naujienlaiškius reiktų siųsti nedažniau nei kartą per savaitę. Jeigu siųsite rečiau nei kartą per du mėnesius būsite užmirštas. Nesiųskite pranešimų spaudai, niekas nenori skaityti ilgų tekstų. Siųskite pranešimus apie akcijas, nuolaidas, išpardavimus ar naujas prekes.
Aš skaitau tik vieną naujienlaiškį - BLK, nesu pirkęs nei vienos knygos internetu ir artimiausiu metu nesiruošiu pirkti. Man patinka knygos, todėl mielai užmetu akį į naujai pasirodžiusias knygas. Kažkur skaičiau, jog JAV tik 10% knygų parduodama internetu, keista, kodėl Lietuvoje tiek daug e-knygynų?
E-parduotuvės pirkėjai. Paklauskite. Jeigu aš ką nors pirkau jūsų e-parduotuvėje, tai greičiausiai nesunkiai mane sudomintumėte ir kitomis prekėmis, nebent jūsų parduodamos prekės yra Š, o aptarnavimas - pravalas. Tačiau jeigu aš pirkau tai dar nereiškia, jog noriu būti įtrauktas į jūsų spamlistą. Būkite mandagūs, paklauskite ar norėčiau gauti naujienlaiškį. Jūs privalote paklausti, nepaklausę prarandate pinigus.
Bet reikia suprasti, kad jeigu pirkau laptopą, tai greičiausiai kito artimiausius tris metus nepirksiu. Nesiųskite man pranešimų apie kompiuterių išpardavimus, tačiau greičiausiai jūs galėtumėte mane sudominti pelėmis, ausinėmis, mikrofonais, USB, programine įranga. Teisingai pasirinkite, ką įtraukti į naujienlaiškį.
Nuolaidų kortelės. Paklauskite. Jeigu nesate verslininkas "vaiduoklis" gyvenantis tik iš e-parduotuvės, o turite tikrą, kur nors akropolyje, turėtumėte savo nuolatiniams klientas suteikti nuolaidų korteles. Nuolaidų kortelės privalumai vėl gi yra už šio straipsnio ribų. Suteikdami nuolaidų kortelę privalote paklausti el.pašto adreso IR ar žmogus norėtų gauti jūsų naujienlaiškį. Taip aš gavau BLK naujienlaiškį. Netoli mano namų yra Pegaso knygynas, tačiau pamatęs naujienlaiškyje, jog pasirodė mane dominanti knyga, aš eisiu į Baltas Lankas, nes turiu nuolaidų kortelę.
Komentarai. Ne! Dabar madinga turėti ne tik svetainę, bet ir blogą, ir dar visokių socialinių pribumbasų. Jeigu aš jūsų dienoraštyje arba jūsų įmonės dienoraštyje parašiau komentarą, jūs neturite teisės įtraukti manęs į savo spamlistą, ypač, jeigu mano komentaras siūlo jums išsitrinti galvą.
Susirašinėjimas. Ne! Kartais svetainėse būna nurodytas el.paštas, kartais kontaktų forma, nesvarbu. Jeigu aš kreipiausi į jus kokiu nors klausimų ir tai ne prekės pirkimas, jūs neturite teisės įtraukti manęs į savo spamlistą. Jeigu aš vis dėl to kreipiausi dėl prekės pirkimo, jūs privalote paklausti ar norėčiau būti įtrauktas.
Vizitinės kortelės. Ne! Kartais būna, jog verslininkai susitinka įvairiuose renginiuose ir keičiasi vizitinėmis kortelėmis. Pavyzdžiui buvo kokia nors konferencija, aš išėjau parūkyti, jūs irgi. Mes įsikalbėjom, jūs man patikot, mes apsikeitėme vizitinėmis kortelėmis. Jūs neturite teisės įtraukti manęs į savo spamlistą. Kitas pavyzdys, aš priėjau mugėje prie jūsų stendo, nes mane sudomino jūsų produkcija, mes pasikeitėme vizitinėmis kortelėmis. Jeigu aš tikrai norėsiu pirkti kokią nors jūsų prekę parašysiu jums per dvi dienas nuo mugės pabaigos, jeigu neparašysiu, galite mandagiai manęs pasiklausti, bet negalite manęs įtraukti į spamlistą. Trečias pavyzdys, ta pati mugė, tik šį kartą, jus sudomino mano prekės, mes pasikeitėme vizitinėmis kortelėmis. Jūs neturite teisės įtraukti manęs į savo spamlistą.
Neaišku iš kur gautas el. pašto adresų sąrašas. Ne! Nesvarbu ar jūs pirkote tą sąrašą iš trečių asmenų, ar patys susiradote programą, kuri internete surenka pašto adresus, jeigu taip elgiatės - jūs spameris ir trumpiausiu keliu atsidursite juodajame sąraše.
Ar dar ką nors pamiršau?
Paskutinė eilutė jūsų naujienlaiškyje turėtų skambėti maždaug taip: jeigu norite nebegauti mūsų naujienlaiškio paspauskite šitą nuorodą. Jokie kiti naujienlaiškių atsisakymo būdai netinka, keliausit į juodą sąrašą.
Tekstas gavosi gana kategoriškas, bet tik todėl jog noriu jums gero. Daugelis vartotojų dar nėra išprusę ir neturi tokios geros pašto dėžutės kaip Gmail, nežino ką reiškią mygtukas "Report Spam", tačiau, kai jie sužinos, jūs gailėsitės, todėl privalote žengti vienu žingsneliu priekyje, laikykitės interneto etiketo.
Ar spamas veikia? Pasakysiu taip: kad ir kaip smulkiai pjaustytumėte duona, rėkė vis tiek turės dvi puses. Vienas pažįstamas verslininkas susirado programą renkančią el.pašto adresus iš interneto svetainių ir siuntinėjo savo reklaminius pranešimus, tol kol interneto tiekėjas pagrasino atjungti internetą. Jis džiaugėsi padidėjusiu susidomėjimu jo įmonės veikla. Koks buvo susidomėjimo procentas? Sunku pasakyti, gal kokie 2%... Jam to užteko. Tačiau aš taip pat pažįstu žmones, kurie tą spamą gavo ir atmetus keiksmažodžius, jie beveik nieko nepasakė. Aš asmeniškai iš įmonės, kuri užsiima spaminu pirkčiau tik tuo atveju, jeigu jinai būtų vienintelė tokios paslaugos teikėja Lietuvoje. Aš esu pasirengęs mokėti už kokybę ir gerą prekės ženklą. Žodžiai "spamas" ir "geras" viename sakinyje gali būti sutinkami tik kalbant apie šunų maistą.
Mano pašto adresą lengvai galite rasti svetainėje, jis skirtas asmeniniams, o ne reklaminiams pranešimams. Aš pateikiu savo el.paštą, kad žmonės, kuriems gali prireikti pagalbos lengvai susisiektų su manimi. Deja, nevisi tą supranta... Šiuo metu mano juodajame sąraše yra keturi adresai. Neįsivaizduoju kaip aš patekau į level.lt spamlistą, nenoriu žinoti ir nenoriu ten būti, bet tai jau nemano problema. penktadieniorytas.lt, matyt, pasijautė labai draugas ir kiekvieną penktadienį bandė siųsti naujienas apie savo svetainę, pateko tiesiai į juodąjį sąrašą. Į sąrašą taip pat yra patekę dvi bendrovės kažkodėl save vadinančios viešųjų ryšių. Antroji dėl tik jai vienai suprantamų priežasčių pastoviai man siūlo pirkti HP serverius. Ačiū nereikia.
O kaip jus: ar dažnai atakuoja lietuviškas spamas?