Problemos su vairuotojų kursais

Problemų yra tikrai daug. Tiek daug, kad net nežinau nuo ko pradėti. Tiesiog mėtysiu akmenis į kairę ir į dešinę, daužysiu langus ir vis dėl to stengiuosi būti konstruktyvus, o ne destruktyvus.

Pradėsiu nuo regitros, nes taip lengviau.

Teorinis egzaminas. Problema su egzaminu yra ta, jog jis yra specialiai kuriamas, tam kad sukirstų visus norinčius laikyti, o ne tam, jog patikrintų kaip jūs mokate kelių eismo taisykles.

Teorinis egzaminas su kelių eismo taisyklėmis turi tiek pat bendro kaip žiūrėjimas į karvės nuotrauką su mokymusi melžti.

Net ir idealiai mokėdami visas kelių eismo taisykles turite didesnį šansą neišlaikyti, nei išlaikyti. PavyzdžiuiKo negalima daryti greitkelyje? 1) važiuoti dviračiu 2) lenkti važiuojančius lėčiau nei 90km/h. Mes visi žinome, kad greitkelyje negalima lenkti, nes lenkimu vadinamas toks manevras, kai išvažiuojama į priešpriešinio eismo juostą. Bet papasakokite tai regitrai, kai neišlaikysite egzamino.

Vienintelis būdas išlaikyti teorijos egzaminą išmokti atsakymus į jų (kartais) kvailus klausimus, o čia prasideda daugybė įdomių dalykų.

Bene, pats geriausias būdas yra netingėti eiti į mokyklą ir spręsti testus. Problema, jog kompiuterių skaičius ribotas, o mokyklų darbo laikas dažniausiai sutampa su visų normalių įstaigų darbo laiku, taigi, jeigu jūs dirbate, gali kilti keblumų.

Antras būdas susirasti internetinę svetainę siūlančią spręsti testus. Yra viena, kita nemokama, bet dauguma ima apmokėjimus sms žinutėmis, už parą arba už tam tikrą testų skaičių. Nerekomenduoju naudotis šituo būdu, pats patikrinau penkias skirtingas svetaines ir visuose radau klausimų neatitinkančių dabar galiojančių kelių eismo taisyklių. Išmoksite neteisingai - kaltinkite tik patys save.

Trečias būdas. Mokykloje galima nusipirkti kodą spręsti užduotis internetu, (mano atveju tai už 10lt gauni 6 val), vienam žmogui trijų valandų yra daugiau nei pakankama, kad gerai išlaikytų egzaminą. Teoriškai vienam testui duodama išspręsti 30 min, tačiau realiai vidutiniškai sugaištama po 15 min. testui. Testai yra lygiai tokie patys, kokius galite spręsti sėdėdami prie mokyklos kompiuterių.

Ketvirtas būdas. Mokytojas pasiūlo nusipirkti bilietų rinkinį iš jo 30lt už 34 bilietus. Šiaip jau gana brangu, bet bilietai yra visiškai teisingi t.y. tokie kaip regitroje. Neturiu supratimo iš kur juos gauna ir nemanau, jog tai yra visiškai legalu, bet ką aš galiu padaryti...

Kaip turėtų būti. Visi klausimai turėtų būti viešai skelbiami oficialiame regitros puslapyje, kiekvienas norintis galėtų spręsti nemokamai tiek laiko kiek jam patinka. Aišku, nebūtina daryti visko viešai, galima prašyti įvesti asmens kodą, jeigu regitra norėtų kaupti kokią nors informaciją apie būsimus vairuotojus. Žmonių, kurie nesurenka tarkim 90% tris kartus iš eilės, neleisti registruotis į egzaminą.

Kodėl niekas nepasikeis? Kaip jau sakiau, regitros klausimai kuriami tam, kad sukirstų, o ne tam, kad patikrintų kelių eismo taisyklių išmanymą. Todėl, jeigu žmonės išmoks teisingus atsakymus, nebus jų kaip sukirsti.

Vieta. Šį klausimą labai sunku aptarti nevartojant trijų aukštų nelietuviškų keiksmažodžių bet aš pabandysiu...

Žinote, koks būdas yra geriausias norit pasiekti regitrą? Nuvažiuoti nuosavu automobiliu. O... Pala, pala, bet aš juk nori patekti į regitrą, tam kad išsilaikyčiau SUKNISTAS teises!!!

Kodėl regitra stovi tokioje vietoje, kur viešasis transportas važiuoja tik kartą metuose?

Kažkas gali teikti, jog regitra yra įkurta už miesto, tam kad egzamino metu nepatyrusiam vairuotojui netektų važiuoti intensyviu eismo srautu. Tuomet kokio ***** jinai stovi šalia greitkelio?! Na, gal aš biški sutirštinu spalvas, iki greitkelio yra koks kilometras ar du (beje, greitkelis įeina į maršrutą), tačiau žmonės masiškai traukia link greitkelio ir piko metu norėdamas išvažiuoti į tą kelią gali ramiai prastovėti dešimt-penkiolika minučių. Pirmą kartą, kai važiavau su instruktoriumi (mokomuoju automobiliu), tai prikroviau dvejus pampersus bandydamas išvažiuoti.

Aš nesu prieš tai, jog reikia vairuotojus įmesti į intensyvaus eismo srautą. Aš puikiai suprantu, kad kokie nors sunkvežimiai ar techninė patikra geriau jau važiuoja į užmiestį, o ne į centrą. Bet kodėl vairuotojų egzamino negalima perkelti arčiau centro? Ne, aš nesiūlau laikyti vairavimo egzamino kamščiuose, bet bent jau tokioje vietoje, kur yra patogus susisiekimas, juk mes neturime teisių ir negalima privažiuoti.

Žinote koks skirtumas tarp centro ir užmiesčio žiema? Centre keliai būna nuvalyti ir pabarstyti. Beje, man kilo klausimas: kas kaltas, jeigu neišlaikai egzamino dėl to, kad įstrigai pusnyje, maršruto juks pats pasirinkti negali?

Automobilis Realiame gyvenime žmogus paprastai važinėja su vienu automobiliu arba dviem, jeigu yra turtingas. Žmogus yra susireguliavęs sau tą automobilį, pripratęs prie jo, žino kaip jis elgiasi įvairiuose situacijose. Mokykloje irgi mokama vienu automobiliu, prie jo irgi priprantama. Tačiau atėjęs į regitrą gauni atsitiktinį automobilį, turi porą minučių su juo susipažinti aikštelėje, kurioje sunkvežimis nesugebėtų apsisukti ir po to turi sėkmingai išlaikyti vairavimo egzaminą?!

Tu nežinai ką gausi: VW Golf VI, Hyundai i30 ar Open Astra. Kiekvienas automobilis viduje atrodo skirtingai, turi savo pričiudų, skirtingai įsijungia atbulinė pavara, šviesos. Aišku, net jeigu gausi tos pačios markės automobilį, su kuriuo mokeisi važiuoti dar nereiškia, jog jis elgsis ir jausis lygiai taip pat. Teoriškai reiktų sakyti, jog visi automobiliai yra skirtingai suderinti, bet teisingesnis žodis turbūt būtų išderinti ar net sudrožti.

Aš esu įsitikinęs, jog su vienais automobiliais išlaiko daugiau žmonių nei su kitais, tačiau mano įsitikinimai čia nieko nereiškia. Kodėl regitra viešai neskelbia išlaikymų skaičių? Gyvename skaitmeniniame amžiuje, duomenys apie vieną ar kitą išlaikymą galėtų atsinaujinti akimirksniu ir būti pasiekiami visiems norintiems internetu.

Nesakau, kad reikia skelbti kokią nors asmeninę ar privačią informaciją, tik konkretus automobilis ir išlaikymų/neišlaikymų skaičius/santykis per dieną, savaitę, mėnesį.

Viešumas, būtent to mes juk norime iš visų valstybinių įstaigų.

Mokestis už praktikos egzaminą. Mokestis už praktikos egzaminą apskaitomas labai įdomiai. Jis susideda iš dviejų dalių: mokestis už egzaminą ir mokestis už automobilio nuomą. Čia nejučia kyla klausimas: kodėl regitrai suteikta monopolinė teisė nuomoti automobilius egzaminui? Kodėl aš negaliu pasirinkti iš ko nuomotis? Kodėl aš negaliu važiuoti su tuo automobiliu, kuriuo mokiausi ir esu pripratęs?

Eilės. Aš manau, jog normalu egzamino laukti yra savaitę. Tačiau teorijos egzamino reikia laukti dvi savaites. Na, gal nedidelė bėda. Praktikos egzamino reikia laukti penkias savaites!!!

Kodėl? Trūksta vairuotoju? Trūksta automobilių? O gal tiek daug žmonių neišlaiko pirmą kartą, jog susidaro ilgos eilės? Aš nežinau kur yra problema, bet akivaizdu, jog laukimo laikas pirmam ir antram egzaminui turėtų būti identiškas, o gal net mažesnis, nes nubyra tie, kurie neišlaikė pirmo egzamino, tačiau realybėje vaizdelis priešingas. Kodėl?

Spalva. Aš nežinau koks gudruolis nusprendė, jog regitros spalva bus tamsiai mėlyna, bet tai buvo blogas sprendimas. Tamsiai mėlynos spalvos automobiliai yra blogiausiai pastebimi kelyje po pilkų ir juodų automobilių.

Turbūt visi sutiksite, jog regitros kaip, beje, ir mokomieji, automobiliai yra padidinta rizika kelyje, todėl juos reikėtų dažyti iš toli pamatomomis, išsiskiriančiomis, ryškiomis spalvomis: geltona, salotine, rožine.

Knygutės Norėdami, mokytis taisykles, greičiausiai pagalvosite, jog verta įsigyti knygutę su kelių eismo taisyklėmis. Problema su kelių eismo taisyklėmis yra ta, jog jos keičiasi dažniau nei metų laikai.

Kai aš ėjau pirkti knygutę, knygyne radau penkias skirtingas, problema tame, jog tik dvi iš jų atitiko dabar galiojančias kelių eismo taisykles. Kitaip sakant jūs turite didesnį šansą nusipirkti nekokybišką produktą, nei kokybišką. Tiesa pasakius, gerai paieškoję rastumėte net gi knygutes išleistas 2008 ar 2009 metais!

Turėtų būti priimtas įstatymas draudžiantis prekiauti kelių eismo taisyklių knygutėmis, neatitinkančiomis dabar galiojančiom kelių eismo taisyklių. Juk prekiavimas nekokybiškomis prekėmis yra net tik vartotojų teisių pažeidimas, bet šiuo atveju net gi apgaudinėjimas ar sukčiavimas.

Mokyklos Kaip išsirinkti gerą mokyklą? Pasakysiu atvirai – nežinau.

Kadangi gyvenu internete, galvojau, kad išsirinksiu mokyklą pagal interneto svetainę, bet paaiškėjo, jog praktiškai visos mokyklos dar gyvena akmens amžiuje. Tos mokyklos, kurios turi interneto svetaines, nusipirko jas tam, kad jos būtų, o ne tam, jog skelbtų naudingą informaciją potencialiems klientams.

Ko aš noriu iš mokyklos interneto svetainės? Kad būtų parašyta (dešimt priežasčių), kodėl turiu rinktis būtent šitą mokyklą, o ne kurią nors kitą (ir tos priežastys nebūtų nukopijuotos iš konkurentų). Kada artimiausi kursai, kiek juose liko laisvų vietų. Kokiais automobiliais mokys vairuoti. Ir rodos viskas.

Išsirinkau šešias mokyklas, kurios man buvo patogiai pasiekiamos, parašiau el.laiškus. Penkios atsakė per dvidešimt keturias valandas, viena nemoka naudotis pašto dėžute. Ta, kuri patiko man labiausiai pasiuntė mane, todėl teko pasirinkti tą, kurios kursų pradžios data man labiausiai patiko.

Šiuo metu nėra objektyvaus būdo kaip įvertinti, jog viena ar kita mokykla yra gera.

Į ką atkreipti dėmesį? Ar mokykla turi savo vairavimo aikštelę. Kokiu metu vyks teorijos kursai, kokiu metu vyks praktinis mokymasis.

Kaina Mano atveju kainos svyravo nuo 900 iki 1200lt, tačiau toks svyravimas vyksta ne tik tarp skirtingų mokyklų, bet ir tos pačios mokyklos viduje. Vieni kursai gali kainuoti pigiau/brangiau priklausomai nuo intensyvumo, laiko, sezono ir direktoriaus nuotaikos. Kitaip sakant, nėra jokio logiško ar objektyvaus rodiklio kodėl kursų kainos kinta.

Visos mokyklos siūlo įvairias nuolaidas moksleiviams/studentams, taigi, jeigu jūs jau baigėte mokslus, tai jums šakės. Tiesa pasakius, nesuprantu, kaip, siūlymas pagrindiniam kontingentui nuolaidas, gali būti gerai verslui?

Apskritai, susidaro įspūdis, jog mokyklos tarpusavyje visiškai nekonkuruoja, tarsi vyrautų kokia nors trapi pusiausvyra, kurią bijotų visi sugriauti.

Regitra turėtų viešai skelbti kiek žmonių iš tam tikros mokyklos išlaiko arba neišlaiko egzaminų savo interneto svetainėje, o kadangi gyvename skaitmeniniame amžiuje duomenys turėtų atsinaujinti kiekvieną dieną. Ar mokyklos tam neprieštaraus? Geros mokyklos tikrai neprieštaraus, nes tai bus akivaizdus rodiklis, kaip pasirinkti gerą mokyklą. Įsivaizduokite, jog vienoje mokykloje kursai kainuoja 500, bet egzaminų išlaikymas iš pirmo karto yra 0%, kitoje mokykloje kursai kainuoja 5000, bet egzaminų išlaikymas iš pirmo karto yra 100%, kurią mokyklą pasirinktumėte?

Teoriniai kursai Niekaip nesuprantu, kodėl teoriniams kursas yra skirta net 40 akademinių valandų (viena akademinė valanda yra 45 minutės, tai gaunasi 20 pamokų po 1.5val.), o praktinio vairavimo tik 30 akademinių valandų?

Kalbėti apie vairavimą - tai kaip šokti apie architektūrą. Va, Maironis bandė eiliuoti apie architektūrą ir vis tiek yra žinomas kaip kunigas, o ne kaip architektas.

Paskaitos šiaip jau būna labai nuobodžios ir ima miegas, tačiau kartais parodo tokių regitros gliučinių klausimų, kurių nesugebėtum teisingai atsakyti mokydamasis kelių eismo taisykles.

Praktinio vairavimo kursai. Jūs išleidžiate žmogų po 15 kartų į gatvę ir tikitės, jog jis važiuos gerai, nesukels avarinių situacijų, jog eismo saugumas bus normalus?

Seniau buvo privaloma tik 10 vairavimų, papildomus 5 pridėjo visai neseniai, tačiau mokyklos atstovai tuo labai piktinasi, nes išlaikiusių iš pirmo karto padidėjo tik keturiais procentais (beje, tas skaičius yra 44% ir žemesnis nei Europos vidurkis). Kodėl toks mažas išlaikymo procentas? Todėl kad reikia dvigubai daugiau praktinio vairavimo valandų nei yra dabar! (Aš išlaikiau po 29 važiavimų).

Papildomi važiavimai Įstatymu numatyta, jog mokyti vairuoti gali tik artimi giminės. Vis tik aš nerekomenduočiau taikyti šitos praktikos, nes nemokykliniame automobilyje nėra pedalų ir man dar nei karto neteko girdėti, jog keiksmažodžiai padėtų išvengti avarijos.

Jeigu mokotės vairuoti su giminaičiu, tai tik sukeliate stresą dviem žmonėms (vietoj vieno): vienas nemoka vairuoti ir nervinasi, o kitas negali niekuo padėti, tik garsiai keiktis. Yra ir kitas niuansas, mokydamiesi vairuoti jūs neturite draudimo ir jeigu netyčia atsitiks kokia nors nelaimė, nebus kaip išsisukti iš keblios padėties.

Kadangi, kursai sąlyginai yra nebrangus, tai galvojau, kad pagrindinį pelną mokyklos užsidirba iš papildomų vairavimų, nes kaip jau suprantate jų tikrai reiks. Jeigu ne dėl to, kad išmoktumėte geriau vairuoti, tai dėl to, kad laukti regitros egzamino reikia penkias savaites. Tačiau, kaip paaiškėjo, aš žiauriai klydau. Nežinau ar čia instruktorių nuomonė, ar mokyklos politika, tačiau jie stengiasi greičiau pravaryti visus privalomus mokymus ir jumis atsikratyti.

Aš nesuprantu kas čia per verslas, kur stengiami kuo daugiau ir kuo greičiau pravaryti per mėsmalę ir visiškai nesirūpinama kokybe. Mano nuomone vietoj kiekybės, kiekviena normali mokykla nuo pirmos pamokos turėtų pradėti kalti mokiniams į galvą, jog privalomų pamokų neužtenka ir melžti, tą žmogų, kol jis sutinka būti melžiamas.

Vieninteliai žmonės, kurie džiaugiasi papildomais mokymais, tie kurie ima į kišenę.

Medikai. Ar žinojote, jog norėdami išsilaikyti teises, turite gauti net dvi pažymas iš medikų? Ir abi jos kainuoja.

Pirmoji vadinasi – „Vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininė pažyma“ ir galioja dešimt metų. Ką reikia padaryti norint ją gauti? Sumokėti 50lt (kainos gali skirtis) ir užpildyti anketą, kuri praktiškai turi tik vieną klausimą: ar tu esi sveikas? Niekas nieko netikrina, visi ima pinigus ir džiaugiasi, būtų keista, jeigu būtų kitaip ypač, kaip sumoki dideles sumas už kursus. Tai kam reikalinga tokia pažyma? Jeigu jinai reikalinga tik tam, kad būtų, tai kodėl negali būti nemokama? Kodėl būtinai turi būti gaišinami medikai, kurie tuo metu galėtų užsidirbinėti pinigus savo sunkiu darbu.

Aš tikiu, kad gal kokia 0.001% žmonių neišduodamos teisės dėl medikinių priežasčių ir senukams uždraudžiama nuvažiuoti į Palanga su savo žiguliu, bet... tai yra legalus reketas, kitaip to nepavadinsi.

Antroji vadinasi – „Sveikatos žinių atestavimas“ ir galioja visą gyvenimą. Šita bent jau teoriškai yra naudinga. Ką reikia padaryti norint ją gauti? Sumokėti 50lt (kainos gali skirtis) ir išklausyti pirmos pagalbos suteikimo instrukcijas. Tai būtų tikrai naudinga, vienintelė problema, jog jau kitą dieną aš nieko neprisimenu. Ar nebūtų vertingiau įteikti gausiai iliustruotą lankstinuką – knygutę, kurią galima būtų vežiotis pirmos pagalbos vaistinėlėje?

Jeigu man atsitiktų nelaimė, tai aš melsčiausi, jog mano telefone veiktų interneto ryšys ir galėčiau internete susirasti ką daryti. Beje, ar nebūtų naudingiau sukurti pirmos pagalbos puslapį ir programėlę išmaniesiems telefonams? Man rodos tokio dalyko dar nėra.

Laikini pažymėjimai. Kaip žinia, dabar gauni ne teises, bet dvejus metus galiojantį pažymėjimą, o po dviejų metų kažkas atsitiks. Vienas iš įmanomų variantų, jog papildomai sumokėjęs 600lt gausi kažkokius „kvalifikacijos“ kursus.

Jeigu aš vairuoju kiekvieną dieną du metus, kokia man nauda iš tokių kursų? Versti laikyti papildomus mokymus visus žmones yra absurdas.

Kita vertus versti lankyti kursus, tik tuos kurie pateko į incidentus irgi yra nesąmonė. Jeigu aš nevairuoju, o mano teisės guli stalčiuje, tai aš tikrai nepadarysiu avarijų.

Jeigu žmogų pagavo smarkiai viršijantį greitį ar važiuojantį girtą ir neatėmė teisių, o vietoj to verčia eiti į kažkokius kursus... Dar viena nesąmonė.

Aš negaliu sugalvoti, jokio logiško pateisinimo laikinų pažymėjimų egzistavimui ir privalomam vertimui eiti papildomus kursus. Reikia padaryti geresnį pirminį apmokymą ir, kaip suprantate iš šito ilgo teksto tobulinti tikrai yra ką, tuomet nereikės daryti jokių kvailysčių po dviejų metų.

Pabaigoje noriu užduoti klausimą vertą milijono. Visi žino, kad nusipirkę nekokybišką prekę pagal Lietuvos įstatymus gali ją gražinti. O kaip su nekokybiška paslauga? Jeigu suteikta nekokybiška paslauga ar galiu atgauti pinigus?

Jeigu baigęs vairuotojų mokymo kursus, neišlaikau regitros egzamino, vadinasi man buvo suteikta nekokybiška paslauga, ar neturėtų jie man gražinti sumokėtų pinigų arba pravesti papildomus kursus nemokamai?

Kritika | Startup Weekend Vilnius ->

Brukštelk žinutę

Komentarai(11)