Gamejam 2015 antra diena

Užtinusiomis ir neišsimiegojusiomis akimis patraukiau į antrą renginio dieną. Nors atėjau sąlyginai ne anksti tik po dešimtos, tačiau žmonių buvo gana nedaug ir pagrindinė masė ėmė rinktis tik apie dvyliktą.

 

Kokias idėjas kuria gamejameriai?

Žaidimas, kuriame reikia nusižudyti. Daugelyje žaidimų reikia išgyventi, tai tarsi anti žaidimas.

Oculus Rift žaidimas, kuriame reikia pereiti gatvę, tačiau gatve važiuoja automobiliai skirtingais greičiais. First person froger.

Side-scrolles tower diffence, kai tave bangomis puola priešai ir reikia apsiginti.

Now you die. Multiplayer žaidimas, kuriame maždaug kas dešimt sekundžių keičiasi rolė. Jeigu esi medžiotojas, turi sumedžioti priešininką, jeigu esi briedis reikia išvengti medžiotojo.

Bomžo simuliatorius, kuriame reikia bėgti nuo policininkų, kaulinti pinigus ir išgyventi.

Do not drop the soap. Žaidimas vyksta duše. Kalėjimo duše ir reikia pagauti muilą, kol jis nepasiekė grindų.

Tave įmeta su užbetonuotomis kojomis į jūros dugną ir spaudinėjant du mygtukus reikia iškilti į viršų.

Žaidimo tikslas pabėgti iš psichiatrinės ligoninės.

Reikia pamaitinti Karalių Midą, kuris priešinasi ir visus paliestus daiktus paverčia į auksą.

Iš tiesų keista pastebėti tendenciją, kad programuotojai net ir kurdami žaidimą (antrą dieną) sunkiai sugeba apibūdinti idėją pašaliniam žmogui. Dažnai žaidimai apibūdinami bendriniais terminais, kurie nieko nepasako apie patį žaidimą. Kartais išklausęs penkių minučių klausimą kas bus ir ką darys žaidėjas suprantu tik tiek, kad nieko nesuprantu apie žaidimą.

Stalo žaidimas Vendigo. Žaidėjai yra pasiklydę negyvenamoje ir juos persekioja mistinė būtybė Vendigo. Reikia pabėgti iš salos, tačiau yra tik viena valtis. Žaidėjai pradedami žaidimą išsitraukia žemėlapio kortelę. Kortelėje gali būti: miestas, kalnas, miškas ir pelkė. Žaidimo metu žaidėjas meta tris kauliukus, visi žaidėjai paeina po vieną žingsnį, jeigu iškirtusi pusė sutampa su sekančiu žingsniu jų žemėlapyje. Laimi pirmas pasiekęs žemėlapio galą arba likęs gyvas.

Stalo žaidimas Finger twister strategy. Kooperacinis žaidimas dviem žmonėms. Kiekvienas pradžioje uždeda du pirštus ant lentos. Žaidimo tikslas, kad trys pirštai pasiektų kitą lentos galą. Pirštai yra populiacija, jai išgyventi reikia turėti pakankamai maisto ir vandens resursų.

Iš viso Gamejam kuriami trys stalo žaidimai, tačiau trečiojo kūrėjai nesugebėjo suprantamai paaiškinti kaip vyksta jų žaidimas.

Kodėl žmonės atvyko į gamejam?

Vilius 13 m. moksleivis: Užaugęs noriu būti programuotoju. Ir manau, kad žaidimų kūrimas yra labai šaunu.

Gytis 13m. moksleivis: Tikiuosi surasti bendraminčių ir sukurti žaidimą.

Kristupas 13m. moksleivis: Norėčiau sukurti stalo žaidimą panašų į World of warcraft

Ignas 31m. programuotojas: Dalyvauju penktame Global Gamejame. Žaidimus vertus publikuoti kurti užtrunka labai ilgai, o gamejam leidžia paskirti dvi dienas sukurti paprastam ir įdomiam žaidimui.

Saulius 27m. programuotojas: Dalyvauju pirmą kartą, žaidimai man buvo visuomet įdomu. Prieš maždaug penkis metus su draugais kūrėme kortų žaidimą panašų į Magic.

Rugilė 21m studentė: Ateiti pakvietė draugai, dabar darau žaidimo animaciją.

Justas 21m studentas: Norėjau sužinoti, kas tai per renginys. Kadangi, programavimo žinios silpnos nusprendžiau kurti stalo žaidimą.

Aurimas 30m. Unity programuotojas: Atėjau su tikslu gerai praleisti laiką ir pamėginti sukurti Jūrų mūšio žaidimo variaciją.

Karolis 18m. moksleivis: Aš groju gitara ir atėjau į gamejam kurti muziką žaidimams. Planuoju stoti į informatiką.

Skalmantas 15m. moksleivis: Norėjau pasimokyti C# ir darbo komandoje kurdamas žaidimą. Esu su programavęs C++. Norėčiau būti programuotoju.

Saulius 17m. moksleivis: Norėjau sukurti savo pirmą žaidimą. Teko prisidėti ir prie programavimo ir prie žaidimo grafikos.

Petras 29m. programuotojas: Man patinka gamejam atmosfera, tai puiki vieta prisiversti sukurti žaidimą.

Rimantas 26m. dizaineris: Nuo vaikystės patinka Indie žaidimai ir atėjau čia tikėdamasis išreikšti save. Labai kviesčiau visus dizainerius dalyvauti šitame renginyje.

Danas 23m. studentas: darau trimačius modelius žaidimui flash back, laiko manipuliacijos loginis žaidimas. Tai man antras Global GameJam. Pirmą kartą nusitempė draugas ir aš nesitikėjau, jog galėsiu ką nors padaryti, tačiau mūsų sukurtas žaidimas Feedback laimėjo geriausio Global Gamejam Vilnius apdovanojimą.

Norėjau parodyti, kad Gamejam dalyvauja skirtingų amžių ir profesijų žmonės. Tačiau, būkim sąžiningi, daugiausiai yra programuotojų, o vienas dizaineriais neretai kuria grafiką dviem ar trim žaidimams.

Atsimenante vakar pasakojau apie pasiekimus? Nežinau kodėl organizatoriai atspausdino visų pasiekimų vienodai, tačiau antrai dienai (gal ir pirmoje?) nepasibaigus pritrūko dviejų pasiekimų: programuotojo ir naujoko.

Taip atrodo visos pasiūlytos idėjos. Aš vakar minėjau, jog nesuprantu kaip susiformuoja komandos. Šiandien pastebėjau, kad labai daug žmonių sudaro komandą patys su savimi.

Beje, Vilnius turėjo Workshop: Game development for noobs.

Šiose dirbtuvėse per maždaug dvi valandas parodė kaip galima sukurti kažką panašaus į veikiantį žaidimą su Unity. Buvo labai įdomu, tačiau turiu vieną priekaištą: kodėl niekas neparašė, jog rekomenduojama ateiti įsidiegus Unity? Tie kas buvo pasiruošę galėjo kartu su dėstytoju mėginti kurti savo žaidimus ir iš karto klausti kas jiems nesigauna. Nors turbūt vienintelis dėstytojas sugebėjo savo idėją užbaigti nuo pradžios iki galo, o studentai kažkur užstrigo pakeliui.

Apskritai dirbtuvės yra šaunus dalykas, būtų įdomu, jei būtų apžvelgiami ir kiti įrankiai, bei žaidimo kūrimo etapai, bet čia jau greičiausiai yra plačiau nei Gamejam apima.

Daugiau nuotraukų: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Klaipėda

Brukštelk žinutę