Šalutinis reklamos poveikis

Sako, kad negalima eiti į parduotuvę tuščiu skrandžiu, nes prisipirksi nereikalingų maisto produktų. Net jeigu jūs neesate prietaringi, nesiūlyčiau tikrinti šito posakio teisingumo. Aš savo ruožtu prieš eidamas į parduotuvę pavalgiau ir vis tiek užkliuvau. Tiesa, užkliuvau greičiau už reklamos...

Aš nesu reklamos teoretikas, bet labai nustebčiau jeigu reklamos teorijoje nėra tokio termino kaip šalutinis reklamos poveikis. Žinau, žinau šalutinis poveikis visiems dažniausiai asocijuojasi su vaistais, bet šį kartą pokalbis apie reklamą. Pabandykite logiškai pamąstyti apie reklamos poveikį, jeigu išviso reklamą galima suvokti logiškai, o ne jausmais.

Aš atėjau į parduotuvę ir sustojau vaisių skyriuje. Šiandien akcija slyvoms ir aš kaip tik sustojau nugara į jas, mano dėmesys nukrypo į obuolius. O konkrečiai į labai žalios spalvos obuolius „Golden“ markės (aš visada maniau, kad auksas yra geltonas). Šalia jų buvo labai dideli geltoni obuoliai, aš kelias akimirkas pažiūrėjau į geltonus obuolius, bet galiausiai mano dėmesys vėl grįžo prie žaliųjų. Iš kitos pusės buvo raudoni obuoliai su užrašu „lietuviški“... Atsižvelgiant į tai ką aš matau dabar pro langą, tai galiu manyti, kad lietuviškais jie tapti galėjo tik vienu būdu: prezidentas skubos tvarka suteikė jiems pilietybę.

Neskaitant gražių užrašų į raudonus ilgai irgi nežiūrėjau, mano dėmesys vėl grįžo prie žaliųjų ir daugiau nedelsdamas aš įsidėjau porelę į savo krepšį.

Kodėl žali? Todėl kad juos reklamuoja ir ne bet kur, o per televiziją! Nieko keisto, kad jūs nematėte obuolių reklamos per televiziją, aš irgi nemačiau. Tačiau obuoliai ne ponai, jie mielai sutinka su antraplaniu vaidmeniu. Apie ką aš? Pabandykime prisiminti įvairias reklamas. Pirmiausiai pradėkim nuo dantų pastos: atmetus visus ilgus dialogus ir visas nereikšmingas smulkmenas, tokias kaip reklamuojamos dantų pastos pavadinimas, mes kažkurią minutę sulaukiame momento, kai žmogus baltais blizgančiais dantimis kada didelį sultingą žalią obuolį. Kaip manote, ką tai reiškia? Antram pavyzdžiui galime pasirinkti kramtomosios gumos reklamą, ten irgi kažkuriuo momentų žmogus kanda žalią obuolį. Klausimas tas pats: ką tai reiškia? Atsakymas labai paprastas: jeigu tavo dantys sveiki, tu gausi valgyti didelį sultingą žalią obuolį! Pasąmonė beabejonės nemėgsta tokių ilgų išvedžiojimų, todėl užsirašo dar trumpiau: sveiki dantys – žali obuoliai. O čia prasideda linksmoji dalis: kadangi užrašymas toks visai jau paprastas, tai pasąmonė jį skaito iš abiejų pusių vienodai reikšmingai. Taigi, nori, kad dantys būtų sveiki valgyk obuolius ir ne geltonus, ne raudonus, o būtent žalius! Paprasta, aišku ir logiška... Arba visiškai beprasmiška, kai pradedi mąstyti iš kur tokios asociacijos atsirado...

Beje, net obuolių kvapo Lenor yra kažkodėl daromas iš žalios spalvos obuolių... Ar kam nors reklamoje teko matyti kitokius obuolius, o gal čia kažkoks rasizmas?

Brukštelk žinutę