Skaitmeniniai aktoriai
Pirmą kartą idėją, kad žmones aktorius pakeis skaitmeniniai aktoriai išgirdau turbūt prieš dvidešimt metų. Tuo metu ta idėja mane sužavėjo ir negalėjau sulaukti ateities. Ateitis atėjo ir skaitmeniniai aktoriai nepakeitė žmonių aktorių. Tai, kad vis dar kalbama, jog skaitmeniniai aktoriai pakeis žmones aktorius, greičiausiai reiškia, kad ši idėja žavi ne mane vieną. Vis dėl to, taip neatsitiko ir taip neatsitiks.
Pirmasis skaitmeninis aktorius ekrane pasirodė 1908 metais ir tai buvo paprasta figūrėlė dar vadinama „stickman“. Aš kalbu apie pirmą animuotą filmą Fantasmagorie, kuris truko vos dvi minutes. Skaitmeniniai aktoriai yra ne kas kita, kaip animacinių filmų ir serialų personažai. Jeigu prieš 50 metų animacija buvo tik ranka piešta, tai dabar mes turime neįtikėtinai platų animacijos rėžį nuo tos, kuri atrodo kaip klasikinė iki realistiškų 3D personažų bei pasaulių. Ant kiek realistiškus personažus galima sukurti, iš tiesų, geriausiai parodo ne animacija, bet kompiuteriniai žaidimai. Pavyzdžiui pasižiūrėkite naujausius FIFA arba NBA kompiuterinių žaidimų versijas. Realistiškumas yra neįtikėtinas.
Nors animacija kuriama daugybę metų, tačiau tikro skaitmeninio aktoriaus mes vis dar neturėjome nei vieno. Kaip pavyzdį paimkime Batman. Yra daugybė animacinių filmų bei serialų su šiuo personažu, tačiau kiekvienu atveju jį įgarsina vis kitas žmogus. Daug arčiau skaitmeninio aktoriaus yra Fred Jones iš Scooby-Doo, 90% atvejų Fred yra įgarsintas to paties žmogaus - Frank Welker. Ir vis dėl to, tai nėra tikras skaitmeninis aktorius, nes jis neturi savo balso, jis skolinasi gyvo žmogaus balsą. Dabar jau technologijos leidžia sukurti skaitmeninį balsą ir esu tikras, kad kada nors turėsime tikrai skaitmeninį aktorių, bet tai nereiškia, kad jie pakeis žmones.
Leiskite šitoje vietoje padaryti nedidelę pauzę. Tikrai skaitmeninis aktorius turi būti ne tik grafiškai sukurtas skaitmeniniais įrankiais, bet taip pat turėti unikalų savo skaitmeninį balsą, o ne skolintis gyvo žmogaus balsą.
Viena iš priežasčių, kuri įvardijama, kodėl skaitmeniniai aktoriai turėtų pakeisti žmones yra kaina. Niekam ne paslaptis, kad garsūs aktoriai uždirba milijonus. Kita vertus niekam nežinomi aktoriai didelių algų neprašo. Sukurti skaitmeninį aktorių užtrunka daug laiko, reikia daug resursų: tiek darbuotojų, tiek kompiuterių prasme ir tai nekainuoja pigiai. Taip, tai yra pigiau nei samdyti garsų aktorių, bet nežinomą aktorių yra pigiau samdyti nei skaitmeninį. Kitas vertus, dabar skaitmeniniai aktoriai yra realistiškesni ir kainuoja pigiau nei prieš dešimt metų. Kas savo ruožtu leidžia daryti prielaidą, kad tą patį sakinį bus galima pakartoti po dešimties metų. Ir galbūt kada nors tikrai pasieksime ribą, kai skaitmeninį aktorių samdyti bus pigiau nei žmogų. Bet net ir tai nereiškia, kad visus žmones pakeis skaitmeniniai aktoriai.
Tie žmonės, kurie skaičiuoja filmo kūrimo išlaidas, remiasi neteisingomis prielaidomis ir atitinkamai prieina prie neteisingų išvadų. Kiek kainuoja sukurti filmą yra nesvarbu. Svarbu kiek filmas uždirbs pinigų. Senais laikais tą suskaičiuoti buvo paprasta. Filmas išleidžiamas į kino teatrus, suskaičiuoji, kiek bilietų buvo parduota, padaugini iš kainos ir žinai, kiek uždirbo. Po metų išleidžiamas filmo DVD (ar kasetė), vėl suskaičiuoji pardavimus, padaugini iš kainos, rezultatas. Žodžiu, buvo paprasta. Dabar, kai filmai yra rodomi per įvairius transliacijų servisus kaip Netflix, suskaičiuoti kiek filmas uždirbo yra sudėtingiau, bet tai ne mūsų problema, tai kompanijų kuriančių filmus problema.
Mūsų problema yra kokį filmą žiūrėti (tai taip yra ir kompanijų kuriančių filmus problema). Yra keletas paprastų kriterijų pagal kuriuos galima nuspręsti verta žiūrėti filmą ar ne. Pirmas – žinomas aktorius. Mano vaikystėje populiariausi aktoriai buvo Švarcnegeris, Stalonė ir Gibsonas. Negaliu pasakyti, kad mačiau absoliučiai visus filmus su šiais aktoriais, bet mačiau daugelį jų. Nuoširdžiai nežinau, kokie aktoriai yra populiarūs dabar.
Žinomi režisieriai bei prodiuseriai taip pat pritraukia savo fanų auditorijas, bet žymiai mažiau žmonių žino režisierius ar prodiuserius nei aktorius. Kai garsių rašytojų knygos paverčiamos filmais, tai taip pat pritraukia dideles auditorijas, bet garsių rašytojų yra vienetai. Daug dažniau būna atvirkštinis variantas, kai gerai pastatytas filmas žmones paskatina perskaityti originalią knygą.
Žinomos kompanijos naujas darbas taip pat pritraukia daugiau žiūrovų nei nežinomos ar debiutuojančios kompanijos. Žmonės sako, kad „Kubo and the Two Strings“ yra labai geras animacinis filmas (pats nemačiau), bet jis uždirbo 5x mažiau nei bet kuris Pixar filmas. Pixar turi stiprų vardą ir visi jų filmai yra labai laukiami. Kita vertus labai daug filmų turi WB logotipą pradžioje, bet, kadangi, per metus pasirodo daug filmų su šiuo logotipu, tai niekaip neįtakoja žiūrovų pasirinkimo.
Žinoma frančizė visuomet pritraukia savo fanų auditorijas. Pats lengviausias pavyzdys Marvel, dabar yra kuriama daug filmų apie superherojus ir visi jie būna sėkmingi. Tačiau nereikia žiūrėti į tokias dideles frančizes, Žaislų istorijos visi filmai taip pat buvo sėkmingi.
Jeigu neturi nei vieno žinomo dalyko, ką daryti tuomet? Pirmiausiai reikia gero trailerio. Yra žmonių, kurie žiūri filmų trailerius, bet, kai dabar yra tiek daug skirtingų dalykų ką žiūrėti, kodėl žmonės turėtų pažiūrėti būtent tą filmo trailerį? Į šį klausimą atsako antras dalykas – reklama. Problema ta, kad reklamuojasi visi, net ir filmai su žinomais aktoriais ar kitais privalumais, todėl reklamoje sunku išsiskirti nebent investuoji daug pinigų.
Paskutinis dalykas, kurio nepaminėjau, tai apdovanojimai iš įvairių festivalių bei konkursų, pavyzdžiui Oskarai. Man asmeniškai apdovanojimai nieko nereiškia, bet kitiems žmonėms, tai svarbus filmo pasirinkimo kriterijus.
Gerai, pakalbėjome apie tai kaip žmonės renkasi kokius filmus žiūrėti, ką tai turi bendro su skaitmeniniais aktoriais? Viskas priklauso nuo to, kaip jūs įsivaizduojate skaitmeninį aktorių. Jeigu jūs galvojate apie skaitmeninį aktorių kaip vienam filmui sukurtą personažą, tai jis nėra žinomas ir tai apsunkina filmo pasirinkimą žiūrovams. Jeigu jūs galvojate apie skaitmeninį aktorių kaip apie tikrą aktorių, kuris vaidins daugiau nei viename filme ir turės savo Instagram bei TikTok paskiras, tai toks aktorius net ir būdamas skaitmeniniu kainuos brangiai. Jums turbūt dabar kyla klausimas: kodėl skaitmeninis aktorius turėtų kainuoti brangiai?
Pavyzdžiui „Žaislų istorijoje“ yra daugybė personažų, bet jie visi priklauso Pixar ir neįmanoma įsivaizduoti, kad tie personažai galėtų pasirodyti kitos kompanijos filmuose. Tačiau, jeigu mes kalbame apie tikrus skaitmeninius aktorius, tuomet būtų logiška tikėtis, kad jie priklausys ne filmų kompanijoms, o marketingo kompanijoms, kurios užsiims tuo, kad kurs įtakotojus įvairiose skaitmeninėse platformose. Jau dabar mes turime skaitmeninius įtakotojus Instagram platformoje, kaip pavyzdžiui Lil Miquela arba Bermuda, tik tiek kad šie įtakotojai kol kas apsiribojo viena platforma. Jeigu mes tikimės tikrų skaitmeninių aktorių, jie turi užaugti iš būtent tokių skaitmeninių įtakotojų.
Tai kokia vieta laukia skaitmeninių aktorių? Pavyzdžiui Ted Lasso yra serialas apie futbolą, todėl jiems nuolatos reikia parodyti fanų pilnas arenas. Dėl pandemijos, jie negalėjo pakviesti žmonių užpildyti arenas, vietoj to jie nufilmavo labai nedidelę grupę žmonių ir tuomet juos modifikavo pasitelkdami įvairius skaitmeninius įrankius taip sukurdami masę skirtingų fanų. Kitaip sakant, masinėms scenoms jau yra naudojami skaitmeniniai aktoriai ir ateityje gali būti, kad visos masinės scenos bus kuriamos tik su skaitmeniniais aktoriais.
Kai aktorius miršta, galima sukurti jo skaitmeninį dublerį tiek išvaizdos, tiek balso prasme, kad pabaigti filmą ir tai jau buvo daryta su Grand Moff Tarkin iš Star Wars Rogue One filme arba su Brian O'Conner Furious 7 filme ir tai tik du pavyzdžiai, jų yra gerokai daugiau.
Kaip ir visur, filmų pasaulyje taip pat yra mados. Kažkada buvo madinga kurti filmus apie piratus, po to ilgą laiką niekas nekūrė filmų apie piratus ir, kai galiausiai vėl pasirodė filmas apie piratus, jis uždirbo daug pinigų. Kadangi, yra mados filmuose, visai gali būti, kad kažkuriais metais ateityje net 80% išleistų filmų bus animaciniai (pilnai skaitmeniniai), tačiau taip nebus visada, nes mados keičiasi.
Kaip jau minėjau, aš tikiu, kad mes sulauksime tikrų skaitmeninių aktorių artimiausiu metu, bet aš manau, kad pagrindiniuose vaidmenyse, mes norėsime matyti žmones aktorius dar labai ilgą laiką. Kitaip sakant, skaitmeniniai aktoriai turi savo vietą, bet jie labiau yra grėsmė statistams ir nereikšmingiems personažams, nei žvaigždėms.
Photo by julien Tromeur on Unsplash