Tai nori būti dailininku?
Aš nesu dailininkas ir, kad tą įrodyti, šitas tekstas bus gausiai iliustruotas mano piešiniais. Aš nesu autoritetas, todėl jūs galite drąsiai nesutikti su mano pateikta nuomone.
Aš pateiksiu 7 principus norint tapti dailininku. Žodis dailininkas gali būti pakeistas iliustratoriumi, piešėju, dizaineriu, tačiau esminiai principai nuo to neturėtų keistis.
1) Kopijuokite. Jeigu dirbate su popieriumi ir pieštuku yra du būdai kaip galite nukopijuoti jums patinkantį paveiksliuką. Pirmasis būdas yra kalkė, kurią galite nusipirkti bet kurioje raštinių reikmenų parduotuvėje. Pasidedate popieriaus lapą, ant jo kalkę, ant jos piešinį ir apvedžiojate pieštuku. Antrasis būdas yra naudoti stiklą. Į stiklą atremiate paveiksliuką, tuomet uždedate baltą popieriaus lapą ir šviesa krisdama pro stiklą, jums leis matyti piešinį ir jį apvedžioti.
Jeigu dirbate kompiuteriu, tą padaryti žymiai lengviau, tiesiog viename sluoksnyje pasidedate piešinį, kitame paišote.
Kodėl tą reikia daryti? Jums reikia pasąmoningai išmokti kas yra gera kompozicija, kokios spalvos dera, kaip veikia perspektyva ir t.t. Jūs galite paimti vadovėlį ir išmokti kas yra aukso pjūvis (dieviška proporcija) arba trijų taisyklę, bet apibrėžimo žinojimas nereiškia, kad galėsite jį teisingai pritaikyti. Apibrėžimai yra gerai rašytiniam egzaminui, o ne praktiniam darbui. Kopijuodami jūs išmoksite intuityviai sukurti gerą piešinį, o kada nors ateityje galėsite persiskaityti ir teoriją.
Kiek piešinių reikia nukopijuoti? Daug. Viens, du ir daug? Ne, daugiau. Mes kalbame apie šimtus, o ne dešimtis.
Didelės korporacijos išleido daug pinigų bandydamos įtikinti, kad kopijavimas tai yra vagystė, nebent tai daro jos pačios, bet tai yra ne tiesa. Kopijuodami žmonės mokosi. Tiesiog svarbu nebandyti parduoti savo Mona Lizos kaip originalo.
2) Mėgdžiokite. Antrasis žingsnis yra mėginimas nupiešti piešinį tiesiog žiūrint į jį. Sudėtingiausia dalis yra atitaikyti proporcijas. Jūsų piešiamas namas gali būti ne centre arba didesnis/mažesnis nei originale. Mėgdžioti yra lengviau, kai apverčiate piešinį. Jeigu pavyzdžiui bandote pamėgdžioti kėdę ir apverčiate piešinį aukštyn kojom, tuomet jūsų smegenys nesupranta, kad tai yra kėdė, tiesiog linijų rinkinys, todėl yra lengviau išlaikyti tinkamus dydžius/atstumus.
Kodėl tą reikia daryti? Kad jūsų ranka išmoktų jausti daiktų dydžius ir atstumus nuo popieriaus krašto.
3) Interpretuokite. Jeigu mokate perpiešti piešinį tiesiog į jį žiūrėdami, tuomet laikas žengti sekantį žingsnį ir pateikti savo interpretaciją. Tarkim, piešinyje pavaizduotas namas. Kaip galėtumėte interpretuoti? Pakeisti paros laiką, sezoną pavyzdžiui vietoj vasaros, žiema arba ruduo. Galėtumėte atvaizduoti tą patį namą iš toliau įtraukdami daugiau aplinkinių vaizdų. Galėtumėte padaryti visą seriją tas pats namas per Kalėdas, Helovyną, Jonines.
Kodėl tą reikia daryti? Sugalvoti visą piešinį nuo nulio su visomis detalėmis yra sunku, tačiau interpretuodami jūs jau turite pagrindą, tiesiog ieškote kaip tą piešinį paversti savu.
4) Pirminės figūros. Galite jas vadinti paprasčiausiomis arba pamatinėmis figūromis, bet jos yra trys: apskritimas, keturkampis ir trikampis. Visi piešiniai sudaryti iš pirminių figūrų. Pavyzdžiui trapecija yra du trikampiai ir keturkampis. Įsivaizduokite namą. Nežinau kokį namą įsivaizduojate jūs, bet mano namo priekis sudarytas iš kvadrato ir trikampio, namo šoninė siena yra stačiakampis, kuriame tilptų du priekio kvadratai, o stogas yra lygiagretainis t. y. du trikampiai ir keturkampis. Taip pat reiktų nepamiršti langų ir durų, kurie visi yra stačiakampiai. Paprasta ar ne? Be abejonės galima įsivaizduoti sudėtingesnį namą, bet daugelis namų gana lengvai išsiskaido į pirmines figūras. Dabar pabandykite tą padaryti su drambliu arba tigru, arba žirafa. Nėra taip paprasta, ar ne?
Kai pirmą kartą išgirdau šitą pratimą aš to negalėjau padaryti.
Aš ilgą laiką pavydėjau žmonėms, kurie gali sukurti labai simpatiškus bet taip pat labai minimalistinius personažus. Paslaptis yra tame, kad, jeigu negali išskaidyti bet kokio daikto į pirmines figūras, negali nupiešti minimalistinio piešinio. Galėjimas išskaidyti į pirmines figūras yra vienas iš svarbiausių dalykų, bet tai nėra pirmas žingsnis ir iš pradžių jums nepavyks. Pirmi trys šio teksto žingsniai kaip tik ir veda jus prie šito mokėjimo.
5) Detalės, detalės, detalės. Pažiūrėkite mano piešinį žemiau:
Kas su juo yra blogai? Bendrai paėmus tai nėra blogas (tragiškas) kūrinys, bet plaukdami laivai nepalieka po savęs srovės/bangos, tai jie plaukia ar stovi? Nėra atspindžių vandenyje nei nuo laivų, nei nuo salų. Kalnai yra vienas spalvos gabalas, nėra medžių ar gėlių, ar dar kažko.
Kuo daugiau detalių, šešėlių, atspindžių pridėsite (su sąlyga, kad tą padarysite teisingai), tuo jūsų darbas atrodys geresnis, gyvesnis.
6) Pasirinkite tinkamus įrankius. Aš niekada nepiešiau ranka (tai yra melas, visi vaikai paišo), todėl negaliu pasakyti kuris pieštukas ar teptukas bus geriausias. Greičiausiai pigiausias nebus geriausias, bet viskas priklauso nuo to ką jūs siekiate padaryti.
Aš savo menininko karjerą, jeigu galima taip išsireikšti pradėjau nuo MS Paint, nes tai piešimo programa, kurią turi kiekvienas kompiuteris. Po penkių metu perėjau ant Inkscape. Inkscape yra nemokama vektorinio piešimo programa. Inkscape man niekada nebuvo tobula, bet svarbiausia buvo nemokama. Pereiti nuo Paint ant Inkscape toks jausmas kaip visą gyvenimą vaikščioti pėsčiomis ir įsigyti automobilį: kelionių galimybės atsiveria labai plačiai.
Visai nesenai įsigijau Affinity. Tai yra brangus įrankis, kuris man niekada neatsipirks, nes aš esu mėgėjas ir nesiruošiu būtų profesionalas, bet… Jausmas yra toks kaip nuo zaparožiečio pereiti prie mercedeso. Pasirodo kelionės gali būti ne tik patogios bet ir greitos.
Žemiau mano pirmasis kūrinys su Affinity Designer:
Jis man užtruko apie dvi valandas, dabar turbūt tą patį padaryčiau per valandą ar dar greičiau. Nieko ypatingo, tiesiog mokinausi naudotis įrankiu. Ar galima tą patį padaryti su Inkscape? Žinoma, bet tai būtų tikrai ne dviejų valandų darbas, gal keturių, o gal dienos.
Teisingi įrankiai, ne tik pagreitina darbo procesą, bet padaro jį maloniu, bei suteikia naujų galimybių apie kurias anksčiau net negalvojote.
7) Teisinga poza. Jeigu pažiūrėtumėte vaikų piešinius, kur jie piešia šeimą, tai pamatytumėte tris (ar keturis) stikmenus: mama, tėtis, vaikas, kurie stovi susikabinę rankomis ir žiūri tiesiai į jus. Kai vaikai piešia statinius personažus tai yra gerai. Kai jūs tą darote, tai nebūtinai yra gerai.
Jeigu jūs piešiate vienetinį piešinį, tai personažas neturi stovėti kaip medis (nebent jis yra medis), o būti judesyje. Statinis personažas nėra įdomus. Veiksmas gali perteikti emociją ar atskleisti personažo charakterį.
Kita vertus, jei jūs kuriate istoriją ar tai būtų komiksas, ar animacija (ar dar kažkas) pirmiausiai jums reikia nusipiešti statinį personažą, kad žinotumėte kas jis toks ir tik tuomet, kai turite statinį personažą, imsite piešti įvairius judesius/emocijas.
Paskutinis dalykas – nesustokite, tobulėjimas ir kokybė ateina tik nuolatos dirbant.