Verslauk vs Startup Weekend
Šiandien norėčiau pakalbėti apie du verslumo skatinimo renginius vykstančius Lietuvoje, žinau, kad tai du labai skirtingi renginiai, bet pagalvojau, jog jie labai gerai iliustruotų diskusiją pradėtą temoje verslininkas ar entrepreneris?
Verslauk! – tai renginys vykstantis kiekvienų metų rudenį, skirtas studentams. Visas renginys vyksta maždaug apie tris mėnesius, trim etapais. Pirmame etape visi norintys pateikia trumpus idėjų aprašymus iš kurių antram etapui atrenkama tik 30. Atrinkti žmonės mokosi rašyti verslo planus, juos pristato organizatoriams ir tuomet organizatoriai išrenka dešimt nugalėtojų.
Turbūt vienas iš geriausių šio konkurso atstovų būtų Žalioji Fėja. Visiškai netechniška, neįnovatyvi idėja, kaip tik priešingai – labai žemiška, reali ir pelninga.
Verslauk atstovautų tai ką aš noriu apibrėžti verslininko terminu. Konkurse Verslauk kioskelis pardavinėjantis alų išsinešimui turi daugiau šansų laimėti, nei praturtinta virtualybe pagrįstas mobiliems telefonams visame pasaulyje skirtas socialinis tinklas.
Čia vienas žmogus, turi daugiau šansų (akmuo į organizatorių daržą) nugalėti, nei komanda ir net gi geriau, jeigu dalyvis būtų vienas.
Dar vienas labai svarbus momentas – norėdamas gauti prizą, turi įkurti įmonę.
Startup Weekend – taip pat verslumo skatinimo renginys, tačiau visai kitoks.
Pradžiai norėčiau pakalbėti apie mitus. Tai nėra IT renginys, nors 90% dalyvių tiesiogiai yra susiję su IT. Organizatoriai norėjo, kad renginys būtų aukšto technologinio lygio, todėl jo idėją pristatė informatikams ir visam IT ratui. Kokios to pasekmės? Ateina programuotojas pristatinėti savo idėją ir sako, jog jam reikia marketingisto ir dizainerio. Tuomet paaiškėja, jog salėje yra du, ta prasme ne vienas marketingistas ir vienas dizaineris, bet du marketingistai ir du dizaineriai... O renginyje pristatoma maždaug 30 idėjų ir beveik visoms joms reikia...
Kad idėja praeitų į kitą etapą, jai mažiausiai reikia keturių žmonių: vadybininko, marketingisto, dizainerio ir programuotojo. Dizainerį galima vadinti menininku, galima vadinti IT specialistu, bet kuriuo atveju renginyje neturėtų IT specialistų būti daugiau nei 50%, todėl kai kitą kartą išgirsite apie renginį būtinai apsilankykite (ypač jeigu nesate IT specialistas).
Nors Startup Weekend vadinasi startupu, bet tai yra produktų, o ne startupų renginys. Lietuvoje dar nebuvo įkurtas nei vienas sėkmingas startupas tokio renginio metu, nors, aišku, toks renginys vyksta tik antrus metus, bet aš labai abejoju ar ateityje kas nors pasikeis. Tai remiasi į renginio specifiką: čia reikia įgyvendinti idėją per 48 valandas – šeštadienį ir sekmadienį.
Principe renginys vyksta taip: penktadieni pristatomos idėjos, tos kurios surenka pilnas komandas praeina į kitą etapą ir gali būti įgyvendintos per savaitgalį. Turbūt norit sėkmės su savo idėja, būtų gerai ateiti su pilna arba beveik pilna komanda.
Geriausias šito renginio atstovas yra subinbook.lt, žinau tai skamba kaip nepadorus pokštas, bet aš nejuokauju, tai 2011 metų nugalėtojai. Tą aš ir noriu apibrėžti žodžiu entrepreneris.
Verslauk – žemiškas, paprastas, nedidelis šeimos verslas, tačiau niekas nesako, kad tas šeimos verslas su laiku negali užaugti iki didelės kompanijos. Startup Weekend – idėjiškai stiprūs, techniški, tačiau dėl laiko stokos iki galo neužbaigti, produktai, kurie gali būti vystomi ir po renginio.