Virtuali charizma

Sako, kad Amerikos prezidentai Ruzveltas, Kenedis buvo labai charizmatiškos asmenybės. Jiems pasisekė, jie neturėjo Facebook profilių. 

Jeigu toks dalykas kaip charizma apskritai egzistuoja, turi egzistuoti ir virtuali charizma.

Tiesa pasakius nemačiau nei viename tiklaraštyje, kad kalbėtų apie virtualią charizmą, tačiau, manau, jog ateis laikas, kai visi apie tai ims kalbėti.

Kaip man kilo idėja?

Norėdamas išbandyti twitter galimybes, nusprendžiau sukurti savo botą. Kadangi nesu kūrybiškas žmogus, tai nesugalvojau nieko stebuklingo ir nusprendžiau paleisti pačią paprasčiausią viktoriną. Maždaug per savaitę mano botas surinko 26 sekėjus. Žinau - nėra daug, neverta girtis.

O dabar dėmesio nemokama reklama. Visai atsitiktinai užklydau į UD7 Studios svetainę ir sužinojau, kad jie irgi yra sukūrę savo viktorinos botą, kuris turi net 12 sekėjų.

Taigi aš pradėjau galvoti, kaip botas skirtas tik lietuviams per savaitę sugeba surinkti daugiau sekėjų, nei analogas anglų kalba per pusę metų? Jeigu UD7 netyčia skaito šitą įrašą, tai jums vienintelė išeitis – pasamdyti mane. O jeigu rimtai tai reiktų išmokti naują žodį, kartokite su manim: mar-ke-tin-gas.

Atsakymas į klausimą, kodėl vienas botas surenka daugiau sekėjų yra virtuali charizma. Ne boto, savaime suprantama, o autoriaus. Įsivaizduokit kiek sekėjų turėtų botas, jeigu jo autorius būtų Karolis arba Džiugas. Nesu sutikęs Džiugo realybėje, nežinau ar jis yra labai charizmatiška asmenybė, tačiau internete jo žodis šį bei tą reiškia.

Kas yra virtuali charizma? Tai galimybė įtakoti/pasiekti žmones internete neišleidžiant nei centro reklamai. Tai yra pirma apibrėžimo versija ir jinai be abejonės tobulintina, bet šiandien mums už teks ir tokios.

Kodėl virtuali charizma yra svarbu?

Kadangi termino virtuali charizma dar niekas niekur nevartojo, tai niekas ir nesvarstė, kodėl tai yra svarbu, arba kaip panaudoti savo reikmėm. Šiuo metu pridygo daug grupinio apsipirkimo svetainių, todėl pasinaudosim jais kaip pavyzdžiu. Vienoje tokioje svetainėje (pirštais nerodysim) yra įdėta reklama su vyruko veidu ant kurios parašyta: Petras džiaugiasi pasinaudojęs grupinio apsipirkimo paslauga. Tarkim, kad Petras nėra tik nuotrauka iš stockphoto, kad jis iš tiesų egzistuoja ir net gi turi 10 draugų. Keliems žmonėms tikrai rūpės, jog Petras pasinaudojo kažkokia paslauga? Jo draugams, jo tėvams ir seneliams (su sąlyga, kad jie moka naudotis internetu), grubiai apvalinant dvidešimt žmonių. Net mane žino dešimt kart daugiau žmonių. O įsivaizduokite, kad vietoj kažkokio Petro, būtų Džiugas. Tiems žmonėms, kurie jo nežino, jo skirtumo Džiugas ar Petras. Bet tie, kurie žino į paslaugą jau žiūrės tikrai kitaip. Jeigu jūsų verslui svarbu internetas, tuomet virtuali charizma yra tai, ką jūs norite turėti.

Chazimatiška įmonė. Savoka charizma paprastai taikoma tik žmonėms, tačiau internete tiek žmogus, tiek įmonė turi lygias teisias, todėl jeigu asmenybė, gali turėti virtualią charizmą, tuomet niekas netrukdo ją turėti ir įmonei.

Kokią įmonę jus pavadintumėte charizmatiška? Turbūt nereikia daug galvoti, kad pasakytum – Apple. Apie juos rašo visi kas netingi, ir fanai, ir tie kurie neturi nei vieno Apple produkto. Aš asmeniškai neturiu nei vieno Apple produkto, bet nereiškia, jog nesižaviu tuo ką jie daro.

Tačiau nevisi žmonės yra charizmatiški, tą patį galima pasakyti ir apie įmones. Apie Microsoft rašo tik save gerbiantys IT portalai ir Microsoft fanai. Ar girdėjote tokią sąvoką kaip Facebook fanai? Aš ne. Jeigu tokie ir egzistuoja, tai greičiausiai įrašyti raudonoje knygoje. Facebook turi daugiau vartotojų nei Apple, bet ne fanų...

Internetas jau nebėra vieta, ten kažkur, kur laksto laukiniai saitai. Internetas – tai vieta kur renkasi virtualios asmenybės. Jeigu jūs prisijungėte prie interneto, jeigu jūs užsiregistravote į nors vieną socialinį tinklą, tai tik todėl, kad nenorite būti NIEKAS. Jeigu jūs norite būti kažkas, jums reikia virtualios charizmos. Nesvarbu, kiek jūs turite sekėjų, fanų, rss skaitytojų, svetainės lankytojų, vienintelis svarbus dalykas – virtuali charizma – naujas interneto asmenybės kokybiškumo matas.

Brukštelk žinutę