Ar ateitis priklauso Uber?

Rokas Arbusis 2016-01-19 22:33:01 

Speju, vairavimo malonumas neta tavo sritis?

Beje, elektrinius autobusus gamina Klaipedoje. Prototipus kol kas.

Troleibusų bėda ne varikliuose, o energijos perdavime. Akumuliatorius reikia įkrauti ir jie sunkūs. Laiduose spėjų kintama - tad nuostoliai per atstumą nėra dideli.

Šviesos reikalingos ne tik vairuotojui, bet ir tiems kam šaligatviai padaryti. Kaip per gatvę naktį pereisi, jei visur tamsu, o automobiliai be šviesų važinėja?

> Ar kada nors susimąstėte, jog šiuolaikinis automobilis praleidžia gerokai daugiau laiko stovėdamas, nei važiuodamas?

Ar kada nors susimąstėte, jog šiuolaikinis telefonas/išmanusis praleidžia daugiau laiko gulėdamas, nei atlikdamas skambutį ar vartotojui kokį apps'ą vykdydamas?

> Nėra prasmės muitinėms, jeigu gali patikrinti taške A ir taške B bei gauti patvirtinimą, jog niekur pakeliui nebuvo sustojęs.

Muitinių tikslas yra prekių legalumo patikrinimas. Taške A (Baltarusijoje) pakraunamos cigaretės, o popieriuose nurodoma, kad veža medinius šaukštus. Pasienyje automatiškai sistemos nuskenuos dokumentus, kad veža medinius šaukštus. Taške B (Kauno rajono kaimelyje) pasiima cigaretes ir siunčia pranešimą "Ačiū už šaukštus".
Žmogus turi būti, kad apieškoti automobilį ir dar su šunimis, nes elektroninės nosys net neprilygsta šunų uoslei.

> Kamščiai išnyks dėl pasikeitusio automobilių turėtojo skaičiaus. Aš manau, jog ateityje jis sumažės bent du kartus.

Prielaida neteisinga vien todėl, kad viskas bus perkama internetu. O tuos pirkinius reikės pristatyti, mažesnius dronais, didesnius automobiliais. Pvz., noriu kelnių. Iš 15 skirtingų parduotuvių užsisakau pasimatavimą, vadinasi 15 automobilių atvažiuoja pas mane prie namų. Po kelių dienų vienus nusiperku, 14 kitų išsiunčiu atgal. Kiek srauto užims kurjeriai? Aš negaišinsiu savo laiko, kaip dabar, kur reikia pačiam važiuoti į prekybcentrį ir apeiti daug parduotuvių viename pastate.

P.S. JAV nėra troleibusų, dėl įvairių priežasčių:
1. Kiekvienas save gerbiantis ir dirbantis amerikietis gali turėti automobilį ir ne vieną.
2. Dideli atstumai. Dirba dangoraižyje, gyvena privačiame rajone užmiestyje.
3. Metro po žeme geriau, nei į bendrą eismą įsiliejantys troleibusai ir autobusai. Metro sistemą seniai valdo automatika, "mašinistas" yra dėl saugumo, ekstra atvejams.

Rokai,
Išsilaikiau teises vairavau ~1 metus, nespėjau pasiekti tokio lygio, kad vairavimas būtų malonumas :)

Aurimai,
Galvojau apie tai. Jeigu važinėja robotai, tai galbūt būtų protinga juos pakišti po miestu? Aišku, čia per daug tolima vizija. Artimoje šaligatviai ir pėsčiųjų perėjos būtų apšviestos, bet, tarkim, kokie greitkeliai galėtų būti tamsoje. O kam?

Exuss,
Muitinės galėtų būti taške A ir taške B. Plus galima sekti GPS robotų judėjimą.

Sutinku apie kurjerius nepagalvojau. Tiesa pasakius, man sunku pagalvoti, kad visi žmonės viską pirktų internetu. Nors tokia ateitis irgi įmanoma.

Dabar pagalvojau, kad troleibusus reiktų pasilikti vien dėl to kad būtume išskirtiniai.
Lietuvos miestai yra per maži, kad metro atsipirktų.

Šiaip nemanau, kad dėl troleibusų taip jau kas liūdnai bus.. jau dabar vis sparčiau populiarėja elektromobiliai, net ir toje pačioje Lietuvoje pagal ES reikalavimus planuojama iki 2020 metų įrengti, nepasakysiu kokį skaičių, bet jis keturženklis, krovimo stotelių. Tad greičiausiai išnyks ne troleibusai, o autobusai. Na, gal tiksliau pats principas, jog elektra varoma transporto priemonė nebebus tokia priklausoma nuo visokių linijų, kaip kad dabar vargsta troleibusai. Jau dabar yra galimybė krauti transporto priemonę bevieliniu būdu, o taip pat numatoma, kad prekybcentrių aikštelėse tokios stotelės ir bus organizuojamos, tu atvažiuoji apsipirkti, kol ten viską susiperki, opa, ir mašiną pasikrovei :D aišku, dar labai daug kas priklauso nuo pačių žmonių mąstymo, nuo realaus suvokimo, kokia mašina reikalinga, racionalus vartojimas ir t.t. Bet pati mintis tikrai stebina :)

Pirate,
elektriniai autobusai vis tiek yra autobusai.
Troleibusų problema, kad reikia statyti stulpus ir tiesti laidus, kas kainuoja. Jeigu ant laidų nugriuna medis, troleibusai nevažiuoja.
Tiesa naujausi troleibusai sugeba nuvažiuoti keletą kilometrų neprisirišę prie laidų, bet po to vis tiek turi grįžti į savo trasą.

tai suprantu :D tačiau elektra varoma priemonė man vis tiek labiau asocijuojasi su troleibusai nei autobusais, nes tiek dabartinis troleibusas, tiek autobusas varomas elektra yra vienas ir tas pats, tik tiek kad tam troleibui nebereikės tų visų linijų ir t.t. :D

Brukštelk žinutę