Ateities miesto transportas

Kai kalbama apie ateities miestus, dažniausiai Jetsons yra minimas kaip pavyzdys, nes koks ateities miestas gali pasieiti be skraidančių automobilių? Jetsons tikrai nėra vienintelis serialas/filmas su skraidančiais automobiliais. Pavyzdžiui Futurama. Nors šis serialas fokusuojasi į tarpplanetinio transporto kompaniją, tačiau, kai veikėjai išeina į miestą, jūs galite pamatyti skraidančius automobilius. Taigi, pakalbėkime apie tai kas laukia mūsų ateityje.

Ar turėsime skraidančius automobilius? Taip, bet…

Įsivaizduokite, kad skraidantys automobiliai tapo realybe. Jūs pakeliate galvą ir manote didžiulę virtinę automobilių… Įsivaizduokite, jog jums virš galvų automobilių kamštis… Ar jus patenkintų toks vaizdas?

Galbūt amerikiečiai vaikštantys tarp savo didelių dangoraižių yra pripratę nesidairyti į dangų, bet čia Lietuvoje, pas mus daugelis pastatų yra tokie žemi, kad netrukdo džiaugtis dangumi. Jeigu staiga pakėlę galvas žmonės turėtų žiūrėti į automobilių dugnus, greičiausiai neapsidžiaugtų.

Bet pažiūrėkime į šitą reikalą ir iš kitos pusės. Tarkim, įvyko skraidančių automobilių kamštis. Tai visi taip ir kabo ore? O kas atsitinka, jeigu pasibaigia degalai? Ar automobiliai pradeda kristi tiesiog ant pėsčiųjų galvų? O kaip dėl avarijų? Kai du ar daugiau automobilių atsitrenkia vienas į kitą? Jūs galite pasakyti, kad kurui pasibaigus automobilis lėtai nusileis ant žemės vengdamas pėsčiųjų, bet avarijos atveju nebus jokio lėto nusileidimo, bus tiesiog greitas, nekontroliuojamas kritimas. Taigi, skraidantys automobiliai niekada nebus toks masinis dalykas kaip vaizduodamas serialuose ir filmuose.

Ir vis dėl to aš manau, kad ateityje bus skraidantys automobiliai. Jie nepakeis dabartinių automobilių. Jie pakeis kai ką kitą. Norite pagalvoti kas tai bus? Gerai, pasakysiu – sraigtasparniai. Pagalvokite. Skraidantiems automobiliams reikia nusileidimo aikštelių. Skraidančių automobilių neturi būti daug, kad nesusidarytų kamščiai. Taigi, skraidantys automobiliai turėtų būti skirti tik milijonieriams.

Ar mes pamatysime skraidančius automobilius Lietuvoje? Aš žinau, vieną žmogų, kuris turi sraigtasparnį, taigi... galbūt pamatysime.

Kita vertus yra įmanomas ir kitoks ateities automobilių variantas. Jeigu automobiliai skraidytų pažeme, t. y. realiai tame pačiame aukštyje kaip dabartiniai automobiliai, tik būtų be ratų. Nesu tikras kokios naudos tai duotų… Nereiktų keisti padangų?

Ar ateityje būsime automobilių savininkai? Taip, kai kurie iš mūsų.

Ateitis priklauso tokios kompanijoms, kaip Uber ir CityBee. Abi kompanijos sprendžia tą pačią problemą tik skirtingai. Uber siūlo pavėžėjimą, pati neturėdama nei vieno automobilio. CityBee siūlo automobilius. Jeigu ateityje visi automobiliai tampa autonominiais, ar tikrai kiekvienam iš mūsų reikia automobilio?

Kodėl aš pasirinkau būtent Uber ir CityBee? Antruoju atveju turbūt akivaizdu – kompanija turi didelį automobilių parką bei visą strategiją kaip, kur, kada, kodėl išnuomoti automobilius. Vienintelis dalykas, ką šiai kompanijai reikia padaryti – pakeisti klasikinius automobilius į save vairuojančius.

Uber kita vertus investuoja daug į save vairuojančių automobilių technologijas. Taigi, jie gali būti vienais iš pirmųjų, kurie pateiks pasauliui save vairuojančius automobilius. Google Waymo lenkia visus konkurentus save vairuojančių taksi srityje, tačiau jie dirba tik viename mieste, todėl jiems išsiplėsti pasauliniu mastu gali būti problematiška.

Ar tai reiškia, kad taksi išnyks? Ne. Uber yra tik Vilniuje. Kituose miestuose mes turime Bolt, bet ir tai nevisuose. Aš manau, kad dėl didelių miestų kovos pasaulinio lygio kompanijos. Taigi, bus nesvarbu Vilnius, Ryga ar Berlynas, jūs galėsite naudotis ta pačia programėle, tačiau mažuosiuose miestuose dominuos mažos, vietinės kompanijos ir be jokios abejonės viešasis (valstybinis) transportas.

Tai, kaip dėl automobilių savininkų? Aš manau, jog turtingi žmonės turės savo automobilius ar net visą automobilių parką, bet daugelis iš mūsų naudosis viešuoju transportu, jeigu galima taip išsireikšti t. y. išsikvies automobilį, tik tuomet, kai jo reikia.

Ar ateityje gatvėse važinės žmonių vairuojami automobiliai? Ne.

Mano nuomone, ateitis priklauso save vairuojantiems automobiliams. Ir tik laiko klausimas, kada ta ateitis ateis. Aš norėčiau jos sulaukti savo gyvenime, bet nebūčiau toks drąsus sakydamas datas. Taip, dabar girdime daug kalbų apie save vairuojančius automobilius, tačiau mes neturime sėkmės istorijų. Tos istorijos kurias girdime yra labai ribotos, pritaikytos tik prie tam tikrų siaurų sąlygų. Mums reikės dar bent dešimt metų, kol tikrai pasitikėsime save vairuojančiais automobiliais. Ir sakydamas dešimt metų esu nusiteikęs labai optimistiškai. Gali būti, jog reikės dvidešimties ar trisdešimties metų. Kita vertus, nuo pirmo pilnai sėkmingo automobilio iki visiško automobilių su vairuotojais atsisakymo laikotarpis bus sąlyginiai trumpas. Manau, kad per maksimum dešimt metų Amerika ir Europa pilnai uždraus tokius automobilius, šiek tiek ilgiau užtruks neturtingos šalys. O Šiaurės Korėjoje rytojus gali išviso neateiti.

Tačiau žmonių vairuojami automobiliai visiškai neišnyks. Aš manau, jog bus specialūs parkai, kur visi norintys galės patirti vairavimo malonumą. Aišku, daugelis automobilių tokiuose parkuose bus su automatinėmis pavarų dėžėmis. Kodėl apskritai pavaros neišnyko? Juk, tai yra toks sunkus ir nereikalingas dalykas?

Aš taip pat manau, jog išliks keletas automobilių sportų, kuriuose automobilius vairuos žmonės. Dabar turime nesvietiškai daug lenktinių, vien ralio kiek skirtingų rūšių. Po perėjimo prie autonominių automobilių, išliks tik didžiausi ir stipriausi brandai, kaip Nascar, Indycar, F1, WRC, bet daugelis žemesnio lygio lenktynių bus priverstos užsidaryti.

Ar mes gyvensime automobiliuose? Taip, kai kurie iš mūsų.

Mobilumas yra vienas iš svarbiausių turtingos visuomenės rodiklių. Jeigu automobiliai tampa autonominiai, vadinasi camperiuose atsiranda daugiau vietos ir gyvenimas tampa šiek tiek konfortiškesnis.

Aišku, daugelis gyvens kaip ir dabar savo fiziniuose namuose, tačiau tam tikros profesijos, kaip pavyzdžiui konsultantai, koučeriai ir kai kurios kitos profesijos, savo darbus atlieka skirtinguose įmonėse arba tos pačios įmonės skirtinguose ofisuose, kas reiškia, jog jie turi daug keliauti. Taigi, visiškai logiška, kad vietoj to, kad miegotum viešbutyje, miegi automobilyje, kuris tuo metu važiuoja iš vieno miesto į kitą. Iš ryto pabudinti ir jau eini į darbą. Aš matau du variantus. Vienas variantas yra, kai įmonė duotų tokius automobilius – butus savo geriausiems, vertingiausiems darbuotojams. Antras variantas, tai laisvai samdomi specialistai įsigytų tokius automobilius – butus, kad geriau tarnautų savo klientams.

Tokios mano mintys apie ateities transportą. Ką manote jūs?

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)