Geresnis žurnalas?

Manau kad ir nors tokie projektėliai yra sveikintinas dalykas kad žmogus bent bando kažką daryti visgi jie neturi jokios perspektyvos. Vienintelė išimtis būtų normalus/naudingas turinys kurio dėja čia nė kvapo nerasta.. Apie dizainą ar papildomą funkcionalumą kurį galėtų turėti tokia platforma kaip "e-žurnalas" išvis neverta net kalbėti...

Tokie projektai yra geras dalykas jau vien dėl to, kad žmogus kažką bando ir daro. Čia aš matau skirtumą tarp idėjų žmogaus ir entrepreneur.

Pirmi N mano žiniasklaidos projektų gėdingai žlugo pačiose įvairiausiose stadijose - pradedant idėjų lygmeniu ir baigiant nenusisekusiais pardavimais. Pirmas iš jų buvo xeroxu 10-čia egzempliorių atšviestas penktokų klasės laikraštis :) Bet visi iki vieno davė man patirties, kuri galiausiai atvedė mane iki kaunozinios.lt. Tas projektas rudenį švęs jau dviejų metukų jubiliejų, netrukus pakeis išaugtą dizainą ir turi daugiau nei 10-ies žmonių komandą.

Nuo ten iki čia - apie 15 metų, labai daug bandymų ir labai daug klaidų. Ir tą klaidų kelią turi nueiti visi entrepreneur. Tuo tarpu tiesiog idėjų žmonės to kelio bijo ir vengia.

Arūnai, aš pagalvojau, kad tavo patirtis būtų labai įdomi, gal pasidalintum savo svetainėje ar kur nors kitur (arba svečio įrašą)?
Kodėl tu pasirinkai laikraštį/žurnalistiką/naujienas?
Kas tave vis traukdavo grįžti prie to paties?
Kokios pamokos/svajonės/norai/ambicijos?

Kalbant iš savo patirties: o kas nebandė kurti žurnalo mokyklos laikais? Tačiau tie bandymai buvo tokie juokingi mano atveju, kad sureikšminti tikrai neverta.

Na, mano mokykloj mano laikais nei vienas toks projektėlis neapsiėjo be manęs, ir dažniausiai man tekdavo tempti pirmyn, o kiti būdavo "prijaučiantys" :)

Ilgam įrašui nelabai laiko yra, o trumpa tos istorijos versija būtų tokia.

Specialiai rinktis aš nieko nesirinkau, vaikystėje išbandžiau DAUGYBĘ skirtingų dalykų. Vieni sekėsi labiau, kiti ne taip. Vieni teikė daugiau malonumo, kiti mažiau. Pamažu kaupėsi patirtis, daugiau tose srityse, kur sekėsi ir buvo malonu.

Aš šiaip per gyvenimą plaukiu kiek 'pasroviui' - ten kur mane neša naujausia idėja. Ko gero natūralu, kad idėjos dažniausiai atsiranda tose srityse, kur turi daugiausiai patirties.

Studijų metais gavau keletą pasiūlymų parašinėti tai viename, tai kitame leidinyje. Galima būtų sakyti atsitiktinai, bet greičiausiai todėl, kad mano aplinkos žmonės irgi pastebėjo, kad man ten sekasi ir patinka.

Kai atėjo laikas ieškotis darbo, balsas.lt paskambino ir pasiūlė dirbti verslo naujienų redaktoriumi. Nors tai ne visai derinosi su mano planais, sutikau, nes darbai tuo metu nesimėtė. Taip ir įsisukau :)

Kalbant apie pamokas, esminės būtų tokios: 1) žiniasklaida yra brangus ir nebūtinai pelningas verslas. 2) Ką nors pasiekti su grupele savanorių ir tuščiomis kišenėmis yra sunku ir atima daug laiko. 3) kokybiškos žiniasklaidos Lietuvoje mažai - pirmiausiai dėl to, kad kokybės vidutiniam lietuviui ir nereikia. 4) Prieš patikėdamas kokia nors lietuviška naujiena turi apie ją perskaityti trijuose skirtinguose šaltiniose tada galėsi daugmaž atsifiltruoti kur yra interesai, o kur yra objektyvios žinios.

Taiklūs NePo pastebėjimai dėl e-žurnalo interaktyvumo.
Šiuolaikiniame pasaulyje laukti naujienų porcijos tik kas savaitę ar kas mėnesį yra tiesiog nespėjimas pagal laikmetį. Kas trukdo straipsnius rašyti ir publikuoti tuoj pat? Per mėnesį naujiena ar aktuali tema gali pasenti ir tapti nebeįdomi.
Va, kokie eilėraščių rinkiniai ar fotoalbumų e-žurnalai gali būti leidžiami kas mėnesį, nes tai nėra padiskutavimas apie esamą padėtį. Laikui bėgant nuotraukų aktualumas ir vertė gali didėti. O kam rūpės kokia prieš metus buvo benzino kaina ar žemės drebėjimas?

"veikintinas dalykas kad žmogus bent bando kažką daryti visgi jie neturi jokios perspektyvos"
"projektai yra geras dalykas jau vien dėl to, kad žmogus kažką bando ir daro"

Tai tik hobis? :)

Žiūrint per tokią prizmę viskas po žinutės twitter jau yra outdated :D

Žiniasklaidoje taip pripratom prie greito maisto, kad nebelabai žinom, kad kitoks gali būti. Analitiniai straipsniai nesensta mėnesiais, yra visa atskira kategorija taip vadinamo "evergreen" turinio, kuris yra aktualus visada. Benzino kaina ar žemės drebėjimas nebus aktualūs, bet analizė kaip stichinės nelaimės paveikia naftos rinką - gali būti dar ir kaip aktuali.

Minėtos analizės bus daromos kreipiantis į oficialius tyrimų centrus dėl duomenų, o ne pagal "laikraštyje pernai rašė".

Ar outdated ar ne priklauso nuo konteksto. Na, šlavė savo kiemus kauniečiai, visaginiečiai ir šilutiškiai, ir ką? O tradicinio patiekalo receptas naudingumas išliks ilgam. Diskusija kilo dėl IT temomis kuriamo e-žurnalo. Ką gi, įsivaizduokite, kad yra trejų metų senumo informacija apie kažkokios turinio valdymo sistemos plug'iną. Kam tai aktualu? Kas tokią seną versiją vis dar naudoja? O štai, duomenų rūšiavimo algoritmas bus kur kas įdomiau. Vat todėl ilgam išliekantys dalykai yra leidžiami knygose, o ne twitter'yje.
Jeigu tai svarbu ir įdomu, ir bus reikalinga ateityje, dėkite į knygą kietais viršeliais. Jeigu nelabai svarbu, bet įdomu - dėkite į žurnalą. O jeigu tik "leidigaga buvo apsirengusi mėsos gabalais" ir "pensininkai nepatenkinti naujais mokesčiais" tai... bezdalai ilgai ore nesilaiko :)

Teisingi pastebejimai.

Minėtos analizės rezultatus puikiai galima paversti žurnalo straipsniu, kuris bus aktualus ne vieną mėnesį. Straipsnis apie konkretų konkrečios TVS įskiepį pasens greitai, tuo tarpu turinio valdymo sistemų rinkos apžvalga aktuali išliks bent pusmetį.
Esminis dalykas yra suderinti turinį su formą. SkaitykIT tas kol kas nelabai pavyko, o gal reikėtų sakyti labai nepavyko. Tikiuosi iš klaidų bus pasimokyta :)

Brukštelk žinutę