Knyga. Al Ries, Jack Trout - The 22 immutable laws of marketing

Norėčiau pasakyti du dalykus. Pirma, autoriai rašo tikrai įdomiai. Antra, jeigu skaitei vieną šių autorių knygą – skaitei jas visas.

Nors šita knyga išleista 1993 metais, tačiau joje pateikiami beveik visi tie patys pavyzdžiai kaip ir ankstesnėse jų knygose.

Knygą iš tiesų sudaro 22 taisyklės, tačiau kai kurios taisyklės, mano nuomone, turėtų būti apjungtos.

Pirma taisyklė – žmonės atsimena pirmuosius, niekas nežino, antro, trečio ir t.t. todėl turi būti pirmas. Antra taisyklė – jeigu negali būti pirmas egzistuojančioje kategorijoje, sukurk naują kategoriją arba būk pirmas subkategorijoje. Trečia taisyklė – nesvarbu kas sukūrė pirmą daiktą, svarbu ką vartotojai mano t. y. kas pirmas atsidūrė vartotojo mintyse. Ar gi negalima visų šitų taisyklių sujungti į vieną? Jos kalba apie tą patį dalyką.

Penkta taisyklė – sėkminga kompanija turėtų turėti žodį, su kuriuo jinai asocijuojama. Šešta taisyklė – negalima naudoti žodžio, kurį jau naudoja konkurentai. Dvylikta taisyklė – ėjimas į giminingas kategorijas silpniną originalų brandą. Trylikta taisyklė – reikia atsisakyti papildomų dalykų/produktų/paslaugų norint išlaikyti didelį pelną. Keturiolikta taisyklė – kiekvienas produktas gali turėti skirtingą atributą ir dominuoti su juo vartotojo mintyse. Pavyzdys dantų pastą gali: naikinti ėduonį, baltinti dantis, suteikti burnai gaivų kvapą. Šešiolikta taisyklė – tik viena strategija, koncentracija duos reikiamus rezultatus, todėl neverta švaistyti, skaidyti savo resursų.

Septinta taisyklė – marketingo strategija turi priklausyti nuo to kurioje rinkos pozicijoje kompanija yra. Aštunta taisyklė – ilgalaikėje perspektyvoje kiekvienoje kategorijoje lieka tik dvi dominuojančios kompanijos, visuomet pasiimančios daugiau nei 60% rinkos. Devinta taisyklė – jeigu esi antras, turi save pozicionuoti kaip alternatyvą lyderiui.

Penkiolikta taisyklė – jeigu kas nors yra negerai su tavo produktų ir visi tą žino, viešas pripažinimas marketingo kampanijoje padidins pardavimus.

Dvidešimt antra taisyklė – visuomet laimi tas, kuris turi daugiau resursų.

Mano vertinimas:

– ši knyga užtvirtino, tai ką perskaičiau kitoje šių autorių knygoje – pozicionavimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)