Knyga. J Cornelius - Loops

Ši knyga atsidūrė mano rankose, nes viena svetainė parašė, jog ši knyga yra rekomenduojamas skaitinys UX specialistams. Ši knyga su UX turi tiek pat bendro, kiek kupranugaris su gyvate. Aišku, bloga rekomendacija nereiškia, jog knyga yra bloga. Pakalbėkime apie knygą.

Iš pirmo žvilgsnio plona ir nedidelė knygutė, bet ją sudaro beveik 250 puslapių. Autoriaus rašymo stilius yra paprastas ir malonus, jeigu autorius būtų parašęs knygų man įdomiomis temomis, tuoj pat bėgčiau jas visas pirkti.

Ši knyga yra apie produktų kūrimą. Pavadinimas Loops kilo iš idėjos, kad kiekvieną etapą reikia kartoti daug kartų, kol sukuriamas optimalus produktas. Produktas niekada nebus tobulas, jį reikės tobulinti, vystyti visą likusi (produkto) gyvenimą.

Knyga sudaryta iš šešių skyrių. Pirmasis pristato į žmones orientuoto dizaino idėją.

Jeigu žmonėms suteiksi per daug pasirinkimų, tai jie galiausiai nepirks produkto, nes negalės tiesiog apsispręsti, kurį produktą išsirinkti. Žmonės rinkdamiesi produktą vertina du kriterijus: troškimą ir baimę. Jeigu produktas nėra norimas, tai niekas jo ir nepirks. Jeigu produktas yra norimas, dar nereiškia, kad jį pirks, nes baimė gali nugalėti troškimą.

Kai kalbame apie baimę, žmogus vertina ar yra kokia nors rizika įsigyti tą produktą. Knygoje pateikiamas pavyzdys, kad žmonės retai keičia bankus, nes perėjimo iš vieno banko į kitą rizika yra didelė.

Kai žmogus turi nuspręsti kiek mokėti už produktą, produkto suteikiama vertė turi būti didesnė už kainą, todėl daiktai su žymių žmonių vardais kainuoja gerokai brangiau, nei tokie patys daiktai be žymių žmonių palaiminimo.

Norint sukurti produktą, kuris patiks klientams, reikia būti labai geram dviejuose iš trijų sričių: produkto kokybė, gamybos efektyvumas, produkto pritaikymas pagal kliento norus. Knygoje yra pateikiami keli pavyzdžiai. Sriubas skardinėse lengva pagaminti dideliais kiekiais, jų kokybė taip pat nebloga, tačiau nėra atsižvelgiama į klientų norus ir jie gali rinktis tik iš tokių variantų kokie yra parduotuvės lentynose. Pavyzdys iš kitos pusės būtų – juvelyras, jis padaro papuošalą pagal kliento norus, labai geros kokybės, bet vieno produkto pagaminimas dažniausiai užtrunka ilgai.

Turbūt pati svarbiausia knygos mintis, jog norint sukurti sėkmingą produktą, reikia įsimylėti problemą, tačiau daugelis žmonių įsimyli sprendimą. Kai žmogus yra įsimylėjęs problemą, jis suras geriausią sprendimą, pirmas bandymas nebūtinai būna teisingas. Kai žmogus įsimylėjęs sprendimą, jis gali pamiršti problemą ir nepastebėti, jog problemą, kurią jis sako, kad sprendžia, jo pasiūlytas sprendimas sprendžia pačiu blogiausiu būdu.

Antrasis skyrius yra skirtas tinkamos problemos suradimui. Vienas būdas surasti problema yra apklausti daugybę žmonių, tą galima padaryti gatvėje, forumuose, facebooke. Kai pastebimas tam tikras dėsningumas, tuomet reikia sumažinti savo fokusą iki tam tikros grupės, kurios problema norima spręsti. Antras būdas surasti problema yra stebėti kaip pasenusios technologijos trukdo efektyviam darbui ir pabandyti tą trukdį išspręsti.

Trečias skyrius yra skirtas prototipo sukūrimui. Autorius primygtinai siūlo, kad pirmieji prototipai būtų sukurti ant popieriaus lapo. Sukuri prototipą, tuomet eini pas žmones ir žiūri kaip jie naudos, ko jie tikisi. Nors yra daug įrankių sukurti skaitmeniniams prototipas, tačiau autoriaus teigimu, tai užtrunka gerokai ilgiau nei popieriniai, be to jeigu apklausiamas žmogus kažko nesupranta, jis gali nupiešti kaip jis mano, kad prototipas turėtų veikti.

Ketvirtas skyrius yra skirtas testavimui. Reikia sukurti minimalų produktą, kuris suteiktų vertę klientui. Tai nereiškia, jog viską reikia suprogramuoti iš anksto. Tai gali būti graži ir patogi sąsaja klientui duomenims susivesti, tačiau visa logika ir skaičiavimai šitame etape gali būti daromi rankomis. Tikslas yra pasitikrinti ar tikrai jūsų produktas sprendžia kliento problemą, neinvestuojant per daug laiko ir pinigų į produkto kūrimą.

Penktas skyrius yra skirtas brandingui. Brandas nėra tik logotipas. Reikia nuspręsti kokiomis savybėmis pasižymės jūsų produktas: profesionalus, šiltas, šmaikštus, prieinamas, korporacinis, išskirtinis. Nusprendus savybes, galima galvoti produkto pavadinimą, spalvas, logotipą ir kitus dalykus.

Paskutinis knygos skyrius yra skirtas produkto kūrimui. Dabar jums reikia nuspręsti kas geriausiai tarnaus jūsų klientams ar tai mobilioji programėlė ar tai svetainė ar dar kažkas kitas. Šitame skyriuje pirmą ir vienintelį kartą paminimas UX terminas.

Knyga taip pat turi internetinių resursų šaltinį, kurį daugiausiai sudaro nuorodos į Amazon. Turiu nuojautą, kad autorius daugiau uždirba iš tų nuorodų, nei iš pačios knygos.

Mano vertinimas:

– knyga yra parašyta labai maloniai, tačiau aš nemanau, kad sužinojau kažką naujo apie produktų kūrimą. Taip, galbūt tai yra vienintelė knygą, kuri turi būtent tokio tipo informacija vienoje vietoje, bet aš tą pačią informacija daugiau mažiau jau buvau girdėjęs, skaitęs iš daugybės kitų šaltinių.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)