Ekologiškos durys
Laikas ir man būtų pakalbėti apie ekologiją. Slave jau rašė, kad Pietų Afrikoje vaikai žaisdami pumpuoja vandenį. Aš norėčiau pakalbėti apie panašios idėjos pritaikymą Lietuvoje, aišku ne iš reikalo, tiesiog taip gyventi įdomiau. Prieš pasakodamas toliau turi pasakyti, kad idėja nusavinau iš mano anksčiau minėto kolegos, be jokios sąžinės graužaties.
Kokia ta idėja?
Nežinau, iš kur atsirado tokia mada, tačiau pagrindiniai įėjimai į didžiuosius prekybos centrus būtent sukamojo rato tipo durys. Ar jūs kada nors pagalvojote kiek energijos sunaudoja toks ratas besisukdamas visą dieną? Visai nedaug, palyginus su pačiu prekybos centru ir vis dėl... Kodėl jis, vietoj to, kad naudotų energiją, negalėtų jos gaminti? Kaip jūs manote kiek žmonių praeina po Akropolio duris per dieną? Daug, tikrai daug.
Tiesa, ne visur yra tokios sukamosios durys, ką daryti tuomet? Duris, kurios atsidaro į šonus pakeisti stumiamomis durimis, kurios atsidarytų, tiek į vidų, tiek į lauką. Klientas įeidamas pastumtų duris, ir jos kaip vieną kartą paleistos supynės darinėtųsi pirmyn-atgal šitai generuodamas elektrą. Kitas pirkėjas išeidamas pastumtų duris ir vėl, jos imtų suptis nuo pastūmimo generuodamas elektrą.
Įėjote pro duris, bet tai dar ne viskas, eidami į maisto prekių skyrių, jūs visuomet sutinkate dar vieną kliūtį, pertravarėlę/vartelius, kurie atsidaro tik į vieną pusę, kad įleistų pirkėjus (ir kurių tikro pavadinimo aš nežinau). Čia vėlgi, vietoj to, kad padaryti juos automatinius, reikia leisti žmonės juos stumdyti ir gaminti elektros energiją.
Beabejonės turbūt visi supranta, kad net ir Kalėdiniu laikotarpiu, kai žmonių prekybos centruose apsilanko daugiausiai, deja, jų sukurtos energijos neužtektų apšviesti prekybos centro, tai kur tuomet panaudoti sukaupta elektrą, kad lankytojai nesupyktų? Reklamai.
Taip aš visiškai rimtai. Sukurtą elektrą reiktų panaudoti reklamai. Tam reikėtų pakabinti didelį televizorių, per kurį rodytų filmus apie ekologiją, o po televizoriumi pakabinti užrašą: „Šis televizorius veikia tik dėka jūsų durų stumtelėjimo, deja, vieno durų stumtelėjimo neužtenka apšviesti prekybos centro.“ arba „Dėka vieno jūsų durų stumtelėjimo dešimt žmonių galėjo sužinoti daugiau apie ekologiją“ arba „Prisidėkite prie informacijos apie ekologiją platinimo tik ateidami į šį prekybos centrą“.
Tikiuosi jūs supratote, kad tai reklama, kuri reklamuoja tikrai ne ekologiją, patį prekybos centrą. Amerikoje prekybos centrai jau pradėjo garsiai kalbėti apie ekologiją, nes tai naudinga. Įdomu, kada vietiniai direktoriukai pasikinkys naują kumelę marketingo vežime?