Geresnis transportavimo būdas

Paskutinis pusmetis pasižymėjo gausa pranešimų iš pasienio. Nedžiugių pranešimų, visi jie buvo apie prie Rusijos sienos užstrigusius vairuotojus. 

Jeigu taip būtų atsitikę pirmą kartą istorijoje, man jų būtų gaila, bet... Aš negaliu suprasti, kodėl nesimokoma, juk tokios situacijos kartojasi reguliariai...

Mano pasiūlymas: sunkvežimius su visais kroviniais ir vairuotojais transportuoti į Rusiją traukiniu. O Rusijoje jie gali važiuoti, kur tik nori.

Aš kažkaip negirdėjau, kad traukiniai stovėtų prie sienos, o jūs? Jie ten nestovi, jie stovi traukinių stotyse, o mums juk nėra didelio skirtumo kokioje stotyje jie stovi (jeigu tai Rusija), nebent vairuotojams tikrai patinka puodelis latviško vandens už 50 litų. Jei krovinys ir būtų sulaikytas, tai vairuotojai bent jau galėtų pavalgyti kaip žmonės, tačiau jeigu būtų sulaikyti Latvijos vairuotojai, tai neįtakotų mūsų.

Esu tikras, kad transportavimo firmos išvardintų milijoną priežasčių, kodėl tai neįmanoma, atmetus visus emocinius argumentus, manyčiau liktų vienas logiškas - kaina. Taip, sutinku toks transportavimo būdas pabrangintų prekes, bet leiskit užduoti jums klausimą: ar greitis svarbu? Jeigu jūs vežate trintukus, kurių niekam nereikia ir užsakovai džiaugiasi, kai jūs vėluojate atvežti, nes neturi kur sandėliuoti jūsų vežamų prekių, tai kam išviso jas vežate? Visais kitais atvejais manau greitis yra svarbu. Nepristatytos prekės reiškia neparduotos prekės, neparduotos prekės reiškia negautas pelnas, o turimi pinigai šiandien yra daug vertingesni už numanomus pinigus rytoj. Juk kai kurie iš jūsų gali ir bankrutuoti nesulaukę rytojaus...

Man staiga kilo klausimas - kaip moka sunkvežimių vairuotojams: už valandas, už kilometrus, už pristatytas prekes? Jeigu moka už valandas, tuomet suprantu vairuotojų norą stovėti kiek galima ilgiau pasienio eilėse, visais kitais atvejais, jie turėtų norėti kiek galima greičiau pristatyti prekę ir paimti kitą, nes tik taip galima uždirbti.

Idealiu atveju reiktų prikabinti porą vagonų, prie jau kursuojančio į Rusiją traukinio, tačiau tarkim, kad tokio traukinio nėra arba dėl kažkokių mistinių priežasčių daugiau vagonų prikabinti negalima. Ką daryti tuomet? Formuoti naują traukinį. Ar nebus biurokratinių kliūčių? Taip, bus, bet kol jas pamušinėsit jūsų krovinys nestovės keturias dienas prie sienos su badaujančiais vairuotojais. Jis apskritai nestovės. Čia labai svarbu pasakyti, jog mums nereikia maršruto Vilnius - Maskva, mes vežam sunkvežimius. Pilnai galima pasikrauti Šiauliuose ir išsikrauti bet kuriame Rusijos kaime, svarbu, kad nereiktų stovėti prie sienos nesveikose eilėse, o jau iš vietos sunkvežimiai nuvažiuos ten kur reikia.

Ar tikrai bus kam formuoti traukinį? Pasitariau su Google ir radau, kad 11 Lietuvos pieno įmonių eksportuoja savo produkciją į Rusiją. Tarkim, kad jos siunčia tik po 1 sunkvežimį per mėnesį, nedaug ar ne? Citata iš Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacijos Linava svetainės: Šiuo metu yra 1150 vežėjų – transporto įmonių, turinčių per 14500 krovininio transporto priemonių tarptautiniams krovinių vežimams. Tarkim, kad tik 1% sunkvežimių važiuoja į Rusiją, tai bus 145, kaip dabar vis dar nesigauna?

Turiu prisipažinti sunku ką nors argumentuotai, kai nesi srities specialistas. Bet aš pasitariau su google ir atradau keletą faktų, kurie gali būti įdomūs. Tarkim, kad vilkikas 100 km sunaudoja 20 litrų kuro (kitoje vietoje radau, kad 60). Nuo Vilniaus iki Maskvos yra ~800 km. Traukinys 100 km sunaudoja 50 litrų (kitoje vietoje radau, kad traukinys su 50 vagonų, po 40 tonų, važiuodamas 90km/h greičiu sunaudoja 100 kg kuro, kaip tai palyginti su litrais?). Taigi, bet kuriuo atveju viską reiktų suvesti į kainas. Atsiprašau, kad nepadarysiu skaičiavimų, nes kurą logiškai mastant reiktų pilti ne Lietuvoje, o ten kur jis kainuoja pigiausiai. Pateikdamas tokius skaičius, kokius pavyko man rasti, galiu daryti vieną iš dviejų prielaidų: skaičiai yra neteisingi, pabrangimas nebūtų toks jau didelis.

Dar vienas klausimas. Kokiu vidutinišku greičiu keliauja krovinys vilkiku? Tarkim 70km/h, nors jeigu sąžiningai netikiu, kad taip greitai. Gal vilkikų vairuotojai ir paspaudžia autostradoje, bet ne visur yra autostrados, o kai vairuotojas miega, arba stovi prie muitinės krovinio judėjimo greitis yra 0. Be to sunkvežimių vairuotojai privalo, kas dvi valandas daryti pertraukas. O traukinys gali spustelti iki 120km/h ir teoriškai pravažiuoti visą Latviją nesustodamas.

Taigi vienintelis klausimas kiek įmonių reguliariai veža krovinius į Rusiją, galbūt reiktų joms visoms susėsti prie stalo ir pagalvoti apie vieną bendrą traukinį?

Brukštelk žinutę