Knyga. James Scott Bell - Conflict and suspense

Tai jau ketvirta šio rašytojo knyga, mano rankose. Taip, man labai patinka šio rašytojo rašymo stilius, bet skaitant ketvirtą knygą, reikia pripažinti, jog tam tikri dalykai kartojasi.

Šią knygą su daro dvi didelės dalys: konfliktas ir įtampa. Iš viso knyga turi dvidešimt du skyrius (daugiau apie konfliktą).

Labiausiai man įstrigo vienuoliktas skyrius „konfliktas temoje“. Tai palyginus trumpas skyrius, kurio esmė, kad geros istorijos turi pamatinę temą, apie kurią sukasi visas konfliktas.

Žemiau pateiksiu labiausiai patikusias mintis iš visos knygos.

Mirtis yra trijų tipų: fizinė, profesinė, psichologinė. Bent vienas iš šių tipų turi pasirodyti romane, kad istorija patiktų skaitytojams.

Fizinė mirtis – jeigu pagrindinis veikėjas neišspręs problemos, jis mirs. Profesinė mirtis – jei pagrindinis veikėjas neišspręs problemos, jis bus atleistas. Psichologinė mirtis – tai mirti viduje, pavyzdžiui jeigu du įsimylėjėliai negali būti kartu, jie praras galimybę būti su tobula antra puse (ang. soul mate).

Sėkmingo romano apibrėžimas: emociškai patenkinamas pasakojimas apie tai kaip pagrindinis veikėjas tvarkosi su neišvengiama mirtimi. Emocinio konflikto grandinė: konfliktas (neišvengiamos mirties tikimybė), veiksmas (žingsniai išvengti mirties), įtampa lygu emociškai patenkinama patirtis.

Keturi elementai sudaro stiprius istorijos pagrindus: LOCK. Pagrindinis veikėjas, kurį verta sekti (L), tikslas (O), konfliktas (C), stipri pabaiga (K).

Yra du galimi variantai renkantis pasakojimo perspektyvą: pirmuoju asmeniu arba trečiuoju asmeniu. Pasirinkus pasakojimą pirmuoju asmeniu yra du variantai: pasakojimas esamuoju laiku arba pasakojimas būtuoju laiku. Pasirinkus pasakojimą trečiuoju asmeniu taip pat yra du variantai: vieno veikėjo perspektyva arba daugelio personažų perspektyva. Pradedantiesiems rašytojams rekomenduojama rinktis pasakojimą trečiuoju asmeniu.

Niekada nerašykite pokalbių apie nieką, mandagumo dialogų. Geri dialogai turi konfliktą bei du (ar daugiau) asmenis siekiančius skirtingų tikslų. Net jeigu pokalbis vyksta tarp geriausių draugų, jie turi turėti skirtingus tikslus, kitaip jūsų dialogai bus nuobodūs.

Vienas iš būdų padaryti dialogą įdomesniu, vengti tiesioginių atsakymų į klausimus. Tą galima padaryti į klausimą atsakant klausimu arba tyla.

Kai rašai, tai tik rašyk. Dienos rašymą, gali pradėti redagavimu, tuo ką parašei vakar. Stenkis kuo greičiau pabaigti pirmą versiją, tuomet atsitrauk nuo jos bent trim savaitėms. Ir tik po atostogų nuo kūrinio grįžk prie redagavimo.

Veikėjai istorijoje neturėtų būti pasyvūs, ypatingai pagrindinis veikėjas, tai reiškia, kad jiems turi rūpėti ir jie turi imtis veiksmų, veiksmai turi būti prasmingi.

Mano vertinimas:

– tai yra tikrai gera pradedantiesiems rašytojams. Rekomenduoju.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)