Ateities vairuotojo teisės

Visi kuria ateities automobilius, bet niekas negalvoja apie geresnius vairuotojų pažymėjimus, nes tai valstybinis reikalas (mūsų atveju Europos Sąjungos). O kaip žinia, ten kur valstybė padėjusi savo leteną, inovacijas įgyvendinti būna labai sunku. Vis dėl to noriu pasiūlyti pamąstyti apie vieną įdomią idėją.

O kas jeigu automobiliai būtų užvedami su vairuotojo pažymėjimu? Įstatei pažymėjimą – važiuoji, neturi pažymėjimo negali važiuoti. Sustabdo policija, užgesini variklį, parodai teises. Važiuoji ne su savo teisėmis – turi bėdą. Kas nors paskolino teises važiavimui - bauda abiem. Pavogei teises – į kalėjimą.

Savaime supranta, jog tai tik pirminė idėja ir jinai neišdirbta iki galo. Greičiausiai ją įgyvendinus stipriai padaugėtų teisų vagysčių. Taip pat atsirastų specialūs visrakčiai leidžiantys užvesti automobilius.

Turbūt svarbiausias klausimas ar automobilis turi užsivesti nuo konkrečių teisių ar nuo bet kurių? Atsakymas – tai turėtų priklausyti nuo savininko. Jeigu automobilis užsivestų tik nuo konkrečių teisių, tai būtų papildomas saugumas nuo automobilio vagystės.

Ši idėja man kilo, mąstant, jog žmogus, kuris laiko teises stalčiuje apskritai neturėtų jų turėti. Tačiau kaip žinoti, ar žmogus laiko teises stalčiuje ar važinėja?

Tuomet pagalvojau, kad reiktų įvesti privaloma minimalų km kiekį nuvažiuota per metus, kiek jis turėtų būti 200 ar 1000 dabar aš nesiimsiu spręsti. Koks geriausias būdas sužinoti ar žmogus nuvažiavo reikalinga minimalų kiekį? Atsakymas – protingos teisės. Teisės, kurios užveda automobilį.

Tiesa, šita idėja turi ir vieną šalutinį nemalonų aspektą: galima apmokestinti žmonės už nuvažiuotus kilometrus, kadangi, galima tiksliai žinoti kiek žmogus nuvažiavo per metus.

Ar idėja yra įgyvendinama? Iš techninės pusės, manau, specialistai pasiūlytų dešimtis skirtingų būdų kaip tą įgyvendinti, aišku, teisės turėtų būti ne popieriaus gabalas, o pasipildyti kokiu nors čipu.

Ar automobilių gamintojai imtųsi tokios idėjos? Europos sąjunga yra didelė rinka ir jeigu ES lieptų, galbūt automobilių gamintojai ir būtų nepatenkinti, tačiau neturėtų iš ko rinktis.

Ar valstybės pritartų tokiai idėjai? Visos ES valstybės turi įgyvendinti ES direktyvas, kad ir kokios kvailos jos būtų (pvz. cookie law).

Taigi, jeigu ES patikėtų, kad iš šitos idėjos yra labai daug naudos, jinai atsirastų.

O ką manote jūs? Ar jums patiktų tokios teisės?

Brukštelk žinutę