Stalo žaidimas. Evolution
Šį žaidimą įsigijau ankščiau nei Wingspan ir kai pirmą kartą žaidžiau Wingspan pagalvojau, kad jis yra labai panašus į Evolution. Tai yra tik iš dalies tiesa. Kalbėkime apie tai ir pradėkime nuo to, kuo Evolution ir Wingspan žaidimai yra panašūs.
Kortos. Abiejuose žaidimuose reikia traukti kortas atsitiktinai ir pagal tai ką ištraukei reikia bandyti kurti geriausią strategiją pergalei. Jeigu neturi strategijos - laimėti neįmanoma, jeigu trūksta sėkmės – laimėti yra labai sunku.
Šiame žaidime yra 129 kortos, bet priešingai nei Wingspan jos nėra visos unikalios, iš tiesų čia yra tik 17 skirtingų kortų. Jeigu jau užsiminiau apie skirtumus, tai pagrindinis skirtumas, kad Wingspan žaidime tyčia žaidėjui pakenkti neįmanoma. Tik netyčia gali paimti kortą, kurią kitas žaidėjas nusižiūrėjo ar maistą, kurį kitas žaidėjas norėjo paimti. Evolution yra tokia savybė kaip carnivore, kuri reiškia, jog tu turi pulti kitus žaidėjus. Visas žaidimo smagumas susideda iš to jeigu žaidėjai viešai diskutuoja savo puolimo strategijas. Pavyzdžiui žaidėjas A sako žaidėjui B: davai puolam žaidėją C ir jį suvalgysim. Tačiau žaidėjas C gali sakyti žaidėjui B: neklausyk jo, geriau puolam žaidėją A, akivaizdu, jog jis laimi. Visa ta dinamika ir vieša diskusija kuria labai daug energijos žaidime. Aišku, tai pasakius reikia turėti teisingą kolektyvą tokiam žaidimui.
Žaidimas nebus įdomus, jeigu visi žaidėjai puls vieną, žaidimas nebus įdomus jeigu vienas žaidėjas puls visus. Žaidimas yra įdomus kai visi žaidėjai gali pulti ir gintis. Tiesa, pulti ko nors nėra būtina, žaidimą galima žaisti pacifistai, bet tuomet, mano nuomone, žaidimas praranda dinamiką ir nepaliks tokių stiprių emocijų.
Po tokios ilgos įžangos ir mano sapalionių apie žaidimo įspūdžius pakalbėkime apie žaidimo taisykles. Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas gauna po vieną gyvūną, kuris neturi jokių specialių savybių. Toliau kiekvienas žaidėjas gauna po tris kortas plus po kortą už kiekvieną gyvūną. Kiekviena korta simbolizuoja tam tikrą savybę, kurią galėtų įgyti jūsų gyvūnas, be jau mano minėto mėsaėdžio galite rasti tokias savybes kaip vėžlio šarvai, ilgas kaklas, ragai ir t.t.
Pirmiausiai visi žaidėjai turi sumesti kortas į tvenkinį, pagal numeriukus ant kortų dešinėje apačioje vėliau bus nuspręsta kiek žolės pridėti į tvenkinį. Tas skaičius gali svyruoti nuo -3 iki 9.
Kiekvienas žaidėjas gali atlikti vieną iš keturių veiksmų su likusiomis kortomis. Priskirti turimą kortą kaip savybę vienam gyvūnui, korta dedama virš/šalia gyvūno užversta. Vienas gyvūnas gali turėti nedaugiau nei trijų savybių ir savybės negali kartotis tame pačiame gyvūne. Antras veiksmas, išmesti kortą ir gauti naują gyvūną. Trečias veiksmas, išmesti kortą ir padidinti gyvūnų populiaciją. Didesnė populiacija reiškia daugiau taškų žaidimo pabaigoje, taip pat reiškia, jog galima suvalgyti daugiau maisto. Ketvirtas veiksmas yra pasididinti gyvūno stambumą. Stambumas yra svarbus dėl vieno aspekto. Mėsaėdžiai gali pulti tik smulkesnius už save gyvūnus. Turint žolėdį reikia didinti stambumą norint apsisaugoti nuo užpuolimo, turint mėsėdį reikia didinti stambumą norint įveikti žolėdžius. Galiausiai žmogus gali nuspręsti nieko nedaryti su savo kortomis šituo ėjimu.
Kad žaidimas greičiau vyktų yra logiška daryti visiems savo ėjimus vienu metu, tačiau tam tikri ėjimai gali priklausyti nuo žmonių, kurie žaidžia prieš tave, todėl kai kuriais atvejais verta palaukti kol jie padarys savo ėjimus ir tik tuomet nuspręsti ką nori daryti.
Kai visi įvykdė kortų veiksmus, pirmiausiai atverčiamos naujai priskirtos gyvūnų savybės, tuomet įvykdomos specialios kortos pavyzdžiui ilgas kaklas, kurios turi ženkliuką viršuje kairėje pusėje. Ilgas kaklas leidžia pasiimti vieną papildomą maistą prieš prasidedant valgymui.
Susitvarkius su visomis specialiomis kortomis, vyksta valgymas. Žolėdžiai ima maistą iš tvenkinio po vieną, nebent turi specialių kortų ir taip sukasi ratas kol maistas baigiasi arba visi pavalgo. Mėsėdžiai negali imti maisto iš tvenkinio, jie gali valgyti tik kitus gyvūnus, tiek kitų žaidėjų, tiek savo.
Jeigu maisto nelieka, tiems kam neliko miršta. Jeigu visi pavalgė, tai einamas kitas raundas. Žaidimas baigiasi, kai baigiasi kortos.
Žaidimo gale taškai gaunami už kiekvieną suvalgytą maistą, už visą gyvūnų populiaciją, kurią turi žaidimo gale ir už savybių, kurios yra naudojamos gyvūnų skaičių.
Dabar šiek tiek pakalbėkime apie strategiją. Jeigu esi pirmas žaidėjas tame raunde, tai protinga strategija būtų dėti mažai maisto, kad priešininkai mirtų. Ypač gerai tai suveikia pirmame raunde, kai niekas dar neturi savybių. Jeigu esi paskutinis, tai savaime suprantama, reikia dėti maisto kiek galima daugiau.
Žaidimą įmanoma laimėti su dviem gyvūnais. Turėti penkis ar daugiau gyvūnų neapsimoka, nes labai atkreipi visų žaidėjų dėmesį ir jie tave puola, nes mano, kad laimi. Dažniausiai tai ne tiesa.
Mano nuomone geriausia strategija yra turėti tris gyvūnus. Pirmas gyvūnas turėtų turėti ilgą kaklą ir bendradarbiavimą, antras – pašaro paiešką ir perspėjimo šūksnį, trečias turėtų būti mėsėdis su intelektu.
Įdomu tai, kad žaidimo trukmė beveik nepriklauso nuo žaidėjų skaičiaus. Tačiau esant skirtingam žaidėjų skaičiui, šiek tiek keičiasi žaidimo dinamika. Pavyzdžiui jeigu žaidžiate šešiese, tai mėsėdis turi labai daug galimybių pasirinkti auką, mažesnė tikimybė, jog auka būsite jūs. Žaidžiant keturiese pasirinkimas yra ženkliai mažesnis.
Apibendrinant, yra labai mažai žaidimų šešiems ir šis tikrai smagiai žaidžiasi, vis tik rekomenduočiau jį žaisti keturiems.
Žaidimo trukmė: 60-90min.
Žaidėjų skaičius: 2-6.
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: strategija – variklio kūrimas.