Stalo žaidimas. Kashgar

Kai pirmą kartą žaidžiau šitą žaidimą, pagalvojau, kad tai yra vyresnysis Wingspan brolis. Vyresnysis ta prasme, kad nėra taip gerai nušlifuotas.

Žaidimo tikslas yra tapti sėkmingiausiu prekeiviu šilko kelyje. Kiekvienas žaidėjas pradeda žaidimą su trim karavanais. Iš pradžių karavaną sudaro dvi kortos. Pirmoji – patriarchas, kuris gali būti apverstas į matriarchą ir viena iš pradžios kortų. Žaidime yra dvylika unikalių pradžios kortų.

Žaidėjas turi du galimus ėjimus: įvykdyti veiksmą ant kortos arba praleisti ėjimą.

Jeigu žaidėjas renkasi praleisti ėjimą, jis turi vieną kortą iš karavano pradžios perkelti į karavano galą. Kortos, su šauktukais pavadinime, negali būti praleistos. Tokios kortos yra patriarchas, matriarchas ir viena korta iš praplėtimo.

Kiekviena korta turi nuo vieno iki trijų veiksmų. Veiksmai gali būti dviejų spalvų: baltu fonu ir rožiniu fonu. Veiksmai su rožiniu fonu įvykdomi vieną kartą ir korta pašalinama iš žaidimo. Įvykdžius baltos spalvos ėjimą, korta perkeliama į karavano galą, vadinasi jinai vėl bus kartojama, kai ateis jos eilė.

Daugelis veiksmų yra nemokami, tačiau kai kurie veiksmai gali kainuoti resursus. Resursus galima sekti ant tvarkingos lentos su gražiomis medinėmis figūrėlėmis. Žaidime yra penki prieskoniai: imbieras, gvazdikėliai, pipirai, anyžius ir cinamonas. Taip pat yra du papildomi resursai: auksas ir asiliukai. Visų resursų išskyrus asiliukų maksimalus galimas skaičius žaidime yra devyni. Asiliukų – šeši.

Pakalbėkime apie pagrindinę žaidimo kortą, su kuria visi pradeda žaidimą. Patriarcho korta turi veiksmus. Pirmasis veiksmas yra paimti dvi kortas iš kaladės, išsirinkti vieną ir padėti ją į karavano galą (antrą kortą padėti į šiukšlių dėžę). Tai reiškia, kad nuolat vykdant patriarcho veiksmą, jūsų karavanas augs. Nepamirškite, kad negalite praleisti patriarcho veiksmo.

Antrasis patriarcho veiksmas yra apversti patriarchą į matriarchą. Taip jūs tarsi praleidžiate ėjimą, nes matriarcho veiksmą galėsite įvykdyti tik tuomet, kai jis taps pirma karavano korta.

Matriarchas turi tik vieną veiksmą: paimti kortą iš šiukšlių dėžės ir įtraukti į jūsų karavaną. Tačiau iš šiukšlių dėžės galima paimti tik kortą bet rožinio veiksmo. Kas reiškia, kad kortos paimtos iš kaladės turi šansą palikti jūsų karavaną padarydamos jį trumpesniu, tuo tarpu kortos paimtos su matriarchu liks visam laikui karavane.

Žaidimas baigiasi, kai yra surenkami dvidešimt penki taškai. Kai kurios kortos turi taškų įvertinimus, pavyzdžiui kepėjas vertas dviejų taškų, kita vertus prieskonių prekeivis vertas minus vieno taško. Tačiau pagrindinis taškų rinkimo būdas yra užsakymų vykdymas. Užsakymai paprastai kainuoja tam tikrą kiekį prieskonių, bei turi tam tikrą reikalavimą asiliukų skaičiui. Daugeliu atveju jums reikia turėti tam tikrą skaičių asiliukų, pavyzdžiui keturis, kad galėtumėte įvykdyti užsakymą, tačiau jūs neprarandate asiliukų, tuo tarpu prieskoniais reikia sumokėti, norint įvykdyti užsakymą. Kai kurie užsakymai gali jums kainuoti aukso/asiliukų, bet duoti tam tikrų prieskonių/aukso.

Norint įvykdyti užsakymus reikia turėti tam tikras kortas. Viena iš jų aš jau minėjau – prieskonių prekeivis, tačiau yra ir kitos kortos, kurios leidžia vykdyti užsakymus. Pavyzdžiui fermeris leidžia paimti dvi atsitiktines užsakymų kortas ir, jeigu viena iš jų yra javų laukas, tą užsakymą įvykdai nemokamai. Tiesa, veiksmas kainuoja vieną aukso. Javų laukai paprastai duoda vieną arba du taškus ir kainuoja tris aukso. Kitaip sakant, gali bandyti fermerio kortą tris kartus ir tau apsimokės labiau imti aklai nei mokėti tris aukso iš karto. Yra ir kitų kortų, kurios leidžia įvykdyti užsakymus, tačiau labiausiai jums dėmesį reiktų atkreipti į kalvį.

Norint įvykdyti kalvio veiksmą, tai jums kainuos šešis aukso ir vieną asiliuką, kas galima sakyti, kad yra brangu, tačiau šita korta leidžia ištraukti tris užsakymus atsitiktinai ir įvykdyti visus specialius užsakymus bei vieną mažą!

Maži užsakymai yra verti dviejų arba trijų taškų. Specialūs užsakymai verti nuo vieno iki trijų taškų. Blogiausiu atveju galima ištraukti tik didelius užsakymus, kas reikštų nulį taškų, tuo tarpu geriausiu atveju galima ištraukti užsakymus už devynis taškus! Didžiausios vertės didelis užsakymas yra šešių taškų, jų yra tik du žaidime. Vienas kainuoja tris asiliukus, keturis pipirus ir šešis cinamonus, kitas – tris asiliukus, keturis pipirus ir šešis imbierus. Taip tai yra garantuoti šeši taškai, bet jie brangūs.

Žaidime yra keturiasdešimt užsakymų kortų, iš jų: 12 – dideli užsakymai, 16 – maži ir 12 – specialūs. Tikimybė, kad iš trijų ištrauktų kortų netiks nei viena yra 30%. Kitaip sakant jokia loterija jums nesiūlo tokios didelės prizų tikimybės. Aišku, jūs galite gauti vieną tašką, kas yra brangu, tačiau pakankamai dažnai gausite tris – keturis taškus, kas padaro kalvio strategiją geriausiu būdu laimėti žaidimą. Ir kad ta strategija būtų sėkmingą jums reikia tik kelių kortų, kurios didintų jūsų aukso skaičių. Sakyčiau, kad kalvis yra per daug stipri korta šitam žaidimui ir, jeigu vienas žaidėjas gauna kalvį bei skolų kolekcionierių (įmanomos ir kitos kombinacijos), jis yra nenugalimas. Tai nereiškia, kad kiekviename žaidime įmanoma gauti mirtiną kombo, bet tai padaryti pakankamai lengva, kas verčia abejoti žaidimo įdomumu.

Kitas žaidimo trūkumas yra taškų skaičiavimas. Nėra lengva sekti kas turi kiek taškų. Žaidime yra tikrai geros kokybės, tvarkingos lentelės sekti kiekvieno žaidėjo turimus resursus, tai kodėl negalima buvo pridėti dar vienos lentelės sekti žaidėjų taškams?

Kai kurie žmonės sako, kad žaidimo iliustracijos atrodo, lyg būtų iš vaikiškos biblijos. Šis žaidimas turbūt niekada nelaimėjo ir nelaimės gražiausio žaidimo titulo, bet kiek jums patinka šito žaidimo dizainas yra kiekvieno asmeninė nuomonė.

Žaidžiant dviese, tai yra dviejų žmonių dvikova. Žaidžiant keturiese atrodo labai daug chaoso. Žaidime yra 76 pagrindinės kortos, kai kurių kortų yra net po šešias, tačiau kitų yra tik po dvi, todėl neįmanoma mintinai žinoti visų kombinacinių ir sunku suprasti kas ką daro.

Jeigu visi daro patriarcho ėjimą, tai realiai gali atlikti savo ėjimus kartu. Jeigu kažkas daro matriacho veiksmą, jis turi peržiūrėti šiukšlių dėžę ir išsirinkti kortą, tačiau jeigu kiti žaidėjai kelia savo prieskonių kiekį, tai jiems nėra prasmės laukti ir tuomet, žaidėjas dar nebaigęs rinktis kokią kortą įtraukti į karavaną jau turi iš karto antrą ėjimą.

Nors žaidimą galima žaisti trims ir keturiems, aš sakyčiau, kad jis yra geriausiai tinkamas dviem žaidėjams.

Apibendrinant, tai savotiškas, įdomus žaidimas, su unikalia karavano valdymo mechanika, tačiau žaidimo rezultatui didžiulę įtaką turi sėkmė ir, jeigu korta nekrinta, nėra svarbu kokią strategiją naudosi. Aš mėgstu žaidimus, kur sėkmės įtaka yra mažesnė, nebent tie žaidimai yra skirti visiškai pradedantiesiems. Šis žaidimas nėra sunkus ir turėtų būti suprantamas pradedantiesiems, tačiau jeigu tai bus jų pirmas žaidimas, jis gali neužkabinti žaidėjų ir neįtraukti jų į stalo žaidimo hobį.

Žaidimo trukmė: 35 – 70 min.

Žaidėjų skaičius: 2 - 4.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: sėkmė, kolekcionavimas, resursų valdymas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)