Stalo žaidimas. River of Gold

Tai žaidimas, kuris su tinkama reklama galėtų drąsiai stovėti šalia Ticket to Ride: Europe ar Catan. Tai žaidimas labai puikiai tinkamas šeimai. Aš norėčiau, kad jis būtų išverstas į lietuvių kalbą.

Pradėjus tokia užsivedusia įžanga, turėčiau jus perspėti, kad vėliau aš išsakysiu šitam žaidimui daug kritikos, bet pakalbėkime apie viską iš eilės.

Žaidimo tema yra penkių žiedų legenda. Aš nežinau kas tai yra ir žaidime jinai neatsiskleidžia. Žaidimo tema galėtų būti gabenti kontrabandines cigaretes Nemunu, ir jis žaistųsi lygiai taip pat. Ant žaidėjų lentų, yra aprašymai paaiškinantys kuo kiekvienas klanas (žaidėjas) skiriasi vienas nuo kito, bet mechaniškai jie nesiskiria, tai… tiek tie aprašymai ir verti.

Žaidimo esmė: riti kauliuką ir padarai tai ką jis sako. Kas nėra ritęs kauliuko žaisdamas monopolį? Juk tai yra taip paprasta! Dabar kauliuko ritimo ir ėjimo kombinacijos žaidimuose sutinkamos ypatingai retai, todėl šis žaidimas žavi, kaip smagiai jis išnaudoją mechaniką seną kaip pasaulis.

Kaip atrodo žaidėjo ėjimas? Gali išleisti dievų palaiminimą pakeisti kauliuko vertę. Dievų palaiminimas yra tik įmantriai pavadintas resursas.

Toliau reikia pasirinkti vieną iš trijų veiksmų. Pirma, plaukti tiek kiek parašyta ant kauliuko. Kai žaidėjas atplaukia į naują vietą, jis gauna visų pastatų esančių toje vietoje privalumus. Kiekviena vieta liečia keturis pastatus.

Antra, statyti pastatą tame regione, kurį rodo kauliukas. Kiekvienas regionas turi po 4 arba 5 pastatus, bet žaidimo eigoje jie gali būti užstatyti kitų žaidėjų. Jeigu nėra laisvos žemės tame regione, tuomet statyti negalima.

Trečia, pristatyti prekes klientui, kuris atitinka kauliuko reikšmę.

Atlikęs pagrindinį veiksmą žaidėjas pasitikrina ar neįvykdė nei vieno žaidimo tikslo ir tuomet ritą kauliuką. Risti kauliuką savo ėjimo gale, o ne pradžioje yra labai neintuityvu, bet labai teisingas sprendimas, nes kol kiti žaidėjai daro savo ėjimus, tu gali galvoti ką darysi pats. O kitų žaidėjų ėjimai tikrai netrunka ilgai, net ir žaidžiant keturiese neturi daug laiko įkvėpti oro ir pasvajoti apie geresnį rytojų.

Pakalbėkime plačiau apie statymą. Statymo kaina priklauso ne nuo pastato, o nuo vietos, kur statai, pastatai kainuoja nuo 5 iki 12, pigiausi pastatai yra lentos kraštuose, kur tikimybė, kad kažkas apsilankys – maža.

Kiekvienas pastatas turi tris simbolius. Pirmas simbolis reiškią privalumas, kurį gaus atplaukęs žmogus. Tai gali būti vienas iš trijų resursų reikalingų klientų užsakymams įgyvendinti (ryžiai, šilkas, porcelianas), dievų palaiminimas, pinigai, pergalės taškai arba įtaka konkrečiame regione.

Antras simbolis yra visuomet įtaka regione, kuriame statai. Trečias simbolis gali turėti tokius pačius variantus, kaip pirmas. Skirtumas tas, kad trečią simbolį gauna pastato savininkas. Taigi, žaidėjas atplaukęs į kokią nors vietą gauna ne tik naudą sau, bet ją gauna ir pastatų savininkai. Jeigu jis pats yra pastatų savininkas, tuomet naudos gauna be proto daug. Ar gi tai nesmagu?

Pakalbėkime apie klientus. Žaidime yra penkių rūšių skirtingi klientai: vienuoliai, prekybininkai, kilmingieji, menininkai ir vyresnieji. Lengviausiai pristatyti prekes menininkams, nes jie nori tik dviejų prekių, bet ir jų pasiūloma nauda/privalumas nėra didelis. Sunkiausia pristatyti vyresniesiems, nes jiems reikia, net penkių prekių, tačiau jų siūlomas privalumas yra labai didelis – dvigubi pergalės taškai tam tikrame regione. Aišku, privalumas didelis, su sąlyga, kad gali būti pirmas tame regione, kas ne visuomet pavyksta/įmanoma, bet įsivaizduokite, kad vietoj 10 taškų, staiga gaunate 20.

Bendrai paėmus vyresnieji nebūtinai yra geriau už menininkus, nes žaidimo gale gauni papildomus taškus priklausomai nuo to keliems klientams pristatei. Pristatyti 3 yra nesunku ir tai duos 9 taškus, pristatyti 5 duos 20 taškų t. y. daugiau nei dvigubai.

Priklausomybė nuo kalbos. Visos klientų kortos, tikslų ir specialų galių kortos turi teksto, bet žaidimas yra pakankamai paprastas, kad būtų galima išmokti simbolius ir nemokant kalbos žaisti žaidimą, aišku, pirmi du ar kiek žaidimų, kol išmoksite simbolius bus sudėtingi, bet aš manau, kad įmanoma.

Sėkmė. Klientai, kuriuos gausite yra sėkmė. Ir tai yra didžiausias sėkmės faktorius žaidime. Pradedant žaidimą visi žaidėjai gauna po du klientus. Jeigu gavai 2 menininkus, valio, jiems pristatysi labai greitai ir gausi naujus klientus. Jeigu dar yra tikslas, kuris sako, kad reikia pristatyti 2 to paties tipo klientams, tai lengvi 7 taškai. Jeigu gavai du vyresniuosius tai ilgai kankinsiesi kol pristatyti nors vienam. Teoriškai yra vieta žaidime, kur atplaukęs gali pasikeisti vieną klientą į kitą. Bet ta vieta gali būti tau labai nepakeliui arba tu gali gauti trečią vyresnįjį. Nepasisekė ir nelabai ką gali padaryti.

Kai pristatai pirmam klientui, tuomet gauni dvi kortas ir turi išmesti vieną, gudrus dalykas, kad nebūtina išmesti kortą, kurią gavai, gali išmesti kortą, kurią turėjai rankoje. Tai reiškia, kad jeigu sugebi pristatyti pirmam klientui, sėkmės įtaka staigiai sumažėja.

Kauliuko ritimas visuomet yra sėkmė, bet šitame žaidime jinai yra kontroliuojama. Dievų palaimą nėra sunku užsidirbti ir jeigu nenori keisti kauliukų reikšmės kiekvieną kartą, tuomet viskas turėtų būti puiku.

Pastatai, kurie iškrenta irgi yra sėkmė. Galbūt pastatei pastatą, kuris tau duoda pinigą už kiekvieną bažnyčią kurią turi, bet nei viena bažnyčia neiškrenta arba jas pastato kiti žaidėjai. Tačiau, aš nemanau, kad pastatai turi didelę įtaką galutiniam rezultatui. Daug svarbiau, kur statai, nei ką statai.

Peržaidžiamumas. Tai dalykas, kurį man sunku įvertinti. Žaidime yra 24 pirmo lygio ir 16 antro lygio pastatų, tuo tarpu daugiausiai naudojama 16 pirmo lygio ir 13 antro lygio pastatų. Negana to, kai kas nors pasiekia upės galą vienas pastatas nusidegina, paskutiniai keturi taip pat nėra pastatomi, taigi, realiai žaidime dalyvauja kažkur 12 pirmo lygio ir 8 antro lygio pastatai t. y. pusė. Pastatai suteikia peržaidžiamumo, nes galbūt viename žaidime bus daug pastatų, kurie duoda pinigų, kitame – ryžių ir dėl to reikės žaisti skirtingai.

Žaidime yra 6 tikslų kortelės, bet naudojamas tik 3. Taigi, čia irgi yra peržaidžiamumo. Nors sąžiningai, norėtųsi kad tikslų kortelės būtų įdomesnė ir jų būtų bent 9.

Klientai yra pati nuobodžiausia žaidimo dalis. Per vieną žaidimą greičiausiai bus prasukta visa kaladė. Aišku, tikimybė, kad tas pats žaidėjas gaus tuos pačius klientus yra maža, bet peržaidžiamumo tai neprideda.

Žaidime yra šeši regionai ir šešios taškų kortelės, kurios išmaišomos prieš pradedant žaidimą, kas reiškia, kad skirtingi regionai bus verti skirtingo kiekio taškų. Pats iš savęs šitas dalykas peržaidžiamumo neprideda, bet kombinacijoje su pastatais, tai šiek tiek paįvairina žaidimą.

Didžiausias šito žaidimo privalumas, kad jis paprastas bei greitas ir būtent tai užtikrins jo pakartotinį žaidimą.

Komponentai. Laikas atidaryti kritikos skardinę. O jeigu tiksliau šulinį. Žaidimas turi auksinės spalvos dėkliuką, kuris atrodo labai gražiai. Deja, gražus nereiškia geras. Dėkliukyje yra specialios vietos sudėti pastatams, bet dėkliukas yra žemesnis nei turėtų būti, todėl pastatai netelpa į vietas, kurios jiems skirtos… Žaidime yra kauliukai, tačiau dėkliukyje jiems vietos nėra.

Aš visuomet sakau, kad žaidimams reikia paruoštukų. Šitas žaidimas, turi paruoštukus, bet jie beverčiai. Paruoštukai paaiškina tam tikrus simbolius, bet ne visus. Kaip buvo nuspręsta, kuriuos simbolius įtraukti į paruoštuką, o kuriuos ne? Nežinau, galbūt reikėjo laimėti Eurovizijos konkursą.

Knygos gale yra paaiškinti beveik visi simboliai. Esminis žodis beveik.

Žaidimo lenta yra be proto didelė. Jums eilinio virtuvinio stalo šitam žaidimui neužteks. Čia reikia stalo prie kurio jūsų giminė švenčia Kalėdas ar kitas šventes. Tai pasakius, iš karto turiu paminėti, kad, kai upėje į vieną langelį nori atplaukti trečias laivas darosi labai ankšta. Keista ar ne? Lenta milžiniška, bet žaidėjų figūrėlėms vietos neužtenka?

Kalbant apie upę, jos langeliai nėra standartinės keturkampių/kvadratų formos kaip Monopolyje. Jie yra įvairiausių keistų formų, todėl kartais nori paeiti tris, bet netyčia paeini keturis. Tai nėra dažna klaida, bet kiekvienas žaidėjas ją padarys bent kartą per partiją.

Žaidėjų lentų spalvos yra: raudona, mėlyna, elektrinė žalia-mėlyna, šviesiai mėlyna. Žaidėjų komponentų spalvos yra: raudona, tamsiai mėlyna (praktiškai juoda), elektrinė žalia-mėlyna, balta. Biški nesutampa.

Regionų spalvos yra: violetinė, elektrinė žalia, raudona, šviesiai ruda, šviesiai žalia, ruda į pilkumą. Tie atspalviai nesutampa su kauliukų spalvomis ir abi žalios ant kauliuko yra neįtikėtinai panašios.

Pastatų spalvos yra: raudona, raudonai oranžinė, mėlyna ir tamsiai žalia. Raudona ir oranžinė yra per daug artimos ir man asmeniškai jas sunku atskirti, nebent žaidžiam prie idealaus apšvietimo.

Klausimas: kiek skirtingų žalios spalvos atspalvių panaudota žaidime? Teisingas atsakymas – per daug. Blogas apšvietimas gali apsunkinti žaidimą, nes parinktos spalvos per daug panašios. Daugeliu atveju panašumas nebus kritinis ir nepakeis kas laimi žaidimo, bet vis tiek nesmagu.

Yra dar vienas dalykas, kuris man kliūna. Klientų kortos. Ar jos subalansuotos? Aš manau, kad ne. Vienas kilmingasis sako, kad jeigu pristatysi jam prekes, vėliau kiekvieną kartą, kai plauksi gausi po 1 įtakos, kiekviename regione, kurį liečia langelis, kuriame sustojo tavo laivas. Dažniausiai tai du regionai. Jeigu gavai šitą kortą savo startinėje rankoje, praktiškai laimėjai žaidimą.

Norint laimėti žaidimą reikia kiek galima daugiau taškų surinkti regionuose. Dominuoti visuose šešiuose regionuose neįmanoma. Paprastai įmanoma paimti du. Net ir turint šito kilmingojo kortą yra sunku paimti daugiau nei du regionus, bet korta leidžia paimti antras vietas, kas yra labai daug. Jeigu paimi 6 antras vietas, tai yra 33 taškai t. y. daugiau nei dominuoti dviejuose regionuose. Šita korta yra per daug stipri palyginus su tuo ką siūlo kitos kortos.

Apibendrinkim. Šitą žaidimą nusipirkau, nes visi apžvalgininkai jį gyrė. Kai skaičiau taisykles, galvojau, kad žaidimas bus labai nuobodus. Ir vis dėl to šis žaidimas mane nustebino. Aš turiu pripažinti, kad žmonės jį giria ne be reikalo. Aš rekomenduoju šį žaidimą visiems pradedantiesiems. Visiems kas nori paprastesnio ir nelabai ilgo žaidimo.

Žaidimo trukmė: 60-90min.

Žaidėjų skaičius: 2-4.

Sudėtingumas: 2.46 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2024

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: kauliuko ritimas, prekių pristatymas, pastatų statymas, taškų trasos.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)