Stalo žaidimas. Castle Panic

Šis žaidimas nebuvo mano norimų įsigyti žaidimų sąraše, bet kai sužinojau, kad jis yra komandinis pagalvojau, kad būtų visai įdomu pabandyti.

Tai turbūt vienintelis žaidimas, kuris perkėlė iš kompiuterių labai populiarų žanrą „tower defence“ į stalo žaidimus ir turiu pasakyti, kad daro tą labai sėkmingai.

Žaidimas vyksta ant lentos, kuri spalvomis padalinta į tris dalis: raudona, žalią bei mėlyną. Skaičiais lenta padalinta į šešias dalis nuo vieno iki šešių. Lenta turi penkis žiedus: miškas, lankininkas, riteris, kalavijuotis, pilis. Vidury lentos pastatoma pilis iš šešių dalių ir jinai apjuosiama siena. Žaidimo tikslas yra paprastas – išgyventi.

Žaidimas visuomet prasideda taip pat, ant žaidimo lentos padedama grupė monstrų: trys goblinai, du orkai ir vienas trolis. Skirtingi monstrai turi skirtingą kiekį gyvybių. Goblinas turi vieną, orkas turi dvi, trolis – tris. Gyvybių skaičius visuomet yra atsuktas į pilį, taigi, kai orkas netenka vienos gyvybės, trikampis žaidimo žetonas yra pasukamas šonu ir vietoj to, kad du būtų nukreiptas į pilį, vienetas nukreipiamas į pilį. Analogiškai yra ir su troliu.

Paprastai nauji monstrai atsiranda miške, bet pirmą kartą jie kelionę pradeda lankininko žiede.

Žaidimo kortos yra išmaišomos ir padalinamos žaidėjams, kadangi, tai kooperacinis žaidimas, tai nėra prasmės kortų slėpti nuo kitų žaidėjų.

Žaidimo instrukcijos pataria apversti monstrų žetonus ir išmaišyti. Bet žymiai geriau sudėti į kokį puodelį ar kepurę ir traukti nežiūrint, nei bandyti rinktis nuo stalo. Tuo labiau, kad šį žaidimą gali žaisti nuo dviejų iki šešių žaidėju, tai rinktis nuo stalo gali būti sudėtinga ir nepatogu, tuo tarpu pasiunti kepurę aktyviam žaidėjui ir jis renkasi. Žymiai patogiau, deja, kepurė į žaidimą neįtraukta.

Žaidimo taisyklės labai paprastos ir susideda iš šešių žingsnių.

Pirmas žingsnis yra pasiimti trūkstamą skaičių iki pilnos rankos, savaime suprantama, jog pirmą ėjimą kortų netrūksta. Antras žingsnis, jeigu matai, kad tavo kortos niekam tikę gali išmesti vieną kortą ir pasiimti naują. Trečias žingsnis, gali prekiauti kortomis su kitais žaidėjais, bet priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus gali apsikeisti tik viena arba dviem kortomis. Ketvirtas žingsnis yra žaisti kortomis, apie jį pakalbėsime plačiau šiek tiek žemiau. Penktas žingsnis yra pastumti visus monstrus per vieną žingsnį arčiau pilies. Jeigu monstrai jau yra pilyje, jie juda pagal laikrodžio rodyklę. Ir paskutinis, šeštasis žingsnis yra ištraukti du naujus monstrus.

Naujų monstrų traukimas vyksta taip. Pirmiausiai ištraukiamas vienas monstras, tuomet ritamas kauliukas, koks numeris išritamas ten ir monstras pastatomas. Pastebėjau, kad su šiuo žaidimu ateinantis kauliukas yra padarytas taip, kad labai nenori ridentis, realiai, jeigu išmeti, jis tiesiog nukrenta ir sustoja nei karto nepersivertęs. Pažaidus vos kelias minutes man kilo didelis noras pakeisti kauliuką kitu.

Be jau mano minėtų trijų monstrų, kurie sudaro daugumą žetonų, taip pat yra keturi boso lygio monstrai, kurie atsiradimo ant žemėlapio metu padaro papildomai kokį nors blogą dalyką. Dar yra keletas efektų žetonų, kurie liepia atsikratyti tam tikrų kortų iš rankos. Pats žiauriausias žetonas yra ištraukti papildomai keturis žentonus. O pats įdomiausias – didžiulis riedulys. Didžiulis riedulys sustoja tuomet, kai atsitrenkia į pilį arba jos tvorą, bet tuo pačiu kelyje užmuša visus montrus, taigi, gali būti kai kuriais atvejais labai geras dalykas.

Pakalbėkime apie kortas. Kortos yra kelių spalvų, kaip jau galite nuspėti yra: raudonos, žalios, mėlynos kortos, taip pat yra keletas universalių kortų tinkančių bet kuriai spalvai. Kaip yra žiedai, taip yra ir kortos: lankininkas, riteris, kalavijuotis. Taigi, raudonas lankininkas gali padaryti vienos gyvybės žalą monstrui, kuris yra raudono lankininko žiedo dalyje. Herojus gali kariauti su monstrais bet kuriame lygyje, jeigu spalva yra teisinga. Ir tik barbaras gali kovoti su monstrais, kai jie pateko į pilį. Todėl reikia visais įmanomais būdais stengtis, kad monstrai nepatektų į pilį.

Tiesa, jeigu monstras atsitrenkia į pilies sieną, jis netenka gyvybės, jeigu tas montras yra goblinas tik tiek ir reikėjo. Patekę į pilį monstrai juda ratu pagal laikrodžio rodyklę, kiekvieną kartą monstrui atsitrenkus į pilies bokštą jis netenka vienos gyvybės, o pilies bokštas yra pašalinamas. Kai pašalinami visi bokštai žaidimas yra pralaimimas.

Kaip aš vertinu šitą žaidimą? Žaidimo taisyklės yra labai paprastos, todėl aš tikrai rekomenduoju šį žaidimą pradedantiesiems. Tačiau žaidime yra labai daug sėkmės. Pavyzdžiui, kai reikia ištraukti du monstrus ištrauki žetoną, kuris sako, jog reikia ištraukti keturis monstrus, tuomet ištraukti žetoną, kuris sako, kad reikia ištraukti tris monstrus, tuomet ištrauki visus keturis boso monstrus ir tuomet ištrauki žetoną, kursi liepia išmesti visus lankininkus. Aišku, tikimybė, jog įvyks būtent tokia grandinė, yra labai maža, bet tai yra visiška sėkmė, priklausomai nuo to, kuriuo momentu koks monstras yra ištraukiamas žaidimo sudėtingumas didėja ar mažėja.

Toliau monstrus reikia padėti ant žemėlapio kauliuko ritimu, nebent jūs naudojate kauliukus su svoriais ir žinote tiksliai koks skaičius išsiris, tai irgi yra sėkmė. Jeigu visi monstrai krenta į tą patį skaičių, ko vėl gi tikimybė maža, bet įmanoma, žaidimo sudėtingumas didėja.

Galiausiai kortų gavimas irgi yra sėkmė, nebent jūs kortų nemaišote, o susidėliojate specialiai kaip jūs norite, kad kortos kristų.

Kitaip sakant, jeigu jums labai gerai sekasi žaidime, galite iš karto laimėję nueiti nusipirkti teleloto bilietą. Neįmanoma reguliuoti žaidimo sudėtingumo (nebent išimant tam tikrus žetonus iš žaidimo) ir žaidimo sudėtingumas keisis nuo vienos partijos prie kitos. Aišku, tai pasakius, aš nenoriu pasakyti, kad žaidimo neįmanoma laimėti.

Žaidimas turi didelę alfą žaidėjo riziką. Alfa žaidėjas, tai toks žmogus, kuris žaidžia už visus, vietoj to kad leistu kiekvienam daryti „neteisingą“ ėjimą. Realiai alfa žaidėjas gali sugadinti žaidimo patirtį daugeliui žmonių.

Kaip šis žaidimas lygintųsi su Pandemic? Pandemic yra gerokai sudėtingesnis žaidimas ir turi įdomių mechanikų. Galbūt Pandemic žaidimo nereiktų duoti pradedantiesiems, tuo tarpu šis yra pats tas.

Žaidimo kūrėjai teigia, kad žaidime yra trys versijos. Kooperacinis, kuriame visi žaidžia kartu. Standartinis, kuriame visi žaidžia kartu, bet žaidimo gale skaičiuoja, kas daugiau surinko taškų žudydamas monstrus ir tuomet laimėtojas yra vienas, surinkęs daugiausiai taškų. Ir trečiasis variantas yra, kai vienas žaidėjas žaidžia už monstrus. Kas ir kodėl norėtų žaisti trečią variantą? Antras variantas man palieką blogą skonį burnoje, todėl realiai yra tik vienas žaidimo variantas.

Aš nusipirkau standartinę žaidimo versiją, nes man buvo gaila pinigu Big Box versijai, kuri kainuoja du kartus daugiau. Big Box versija turi tris papildomus praplėtimus, kurie turėtų padaryti žaidimą įdomesniu. Ar verta pirkti Big Box versija? Šitą klausimą paliksiu spręsti jums patiems. Jeigu esate tikri, kad šis žaidimas yra kaip tik tai ko jūs ieškote, galbūt verta.

Žaidimo trukmė: 45 – 90 min.

Žaidėjų skaičius: 1 - 6.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: kooperacinis, kova, sėkmė.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)