Stalo žaidimas. Finspan

Finspan yra jaunesnysis žaidimo Wingspan brolis. Tai taip pat antrasis Span serijos žaidimas gamtos tema (apie Wyrmspan niekas nekalba). Kadangi, dabar turime paukščius ir žuvis, tai toliau norėtųsi medžių ir gyvūnų. Laikas parodys ar tokie Span serijos žaidimai atsiras.

Pakalbėkime apie tai kaip žaidžiasi Finspan ir kam jį verta įsigyti.

Jeigu esate žaidę Wingspan, neabejotinai pastebėsite panašumų, bet taip pat ir skirtumų. Žaidime žaidėjai gali atlikti du veiksmus: nerti arba sužaisti kortelę. Žaidimo lenta yra padalinta į tris stulpelius. Neriant reikia pasirinkti vieną iš tų stulpelių ir važiuoti nuo viršaus žemyn. Žaidimo lenta taip pat padalinta į tris grupes. Jeigu toje grupėje yra bent viena žuvis, tuomet žaidėjas gauną bonusą. Pavyzdžiui pirmame stulpelyje visi bonusai yra gauti kortą, o antrame gauti ikrą. Jeigu tai pirmas naras pasiekęs dugną, jis taip pat gauna vienkartinį to stulpelio bonusą. Praplaukdamas žuvį naras taip pat gali aktyvuoti jos rudą (oranžinę?) savybę su užrašu „if activated“.

Norint sužaisti kortą reikia sumokėti jos kainą. Kaina paprastai sudaro kombinacija kortų, ikrų ir mailiaus. Žuvies kortą padėti galima ne bet kur. Tam reikia atkreipti į dvi vietas. Jeigu kortos dešinys kraštas yra baltas, tai kortą galima žaisti bet kuriame stulpelyje, jeigu, pavyzdžiui, žalias, tuomet tik trečiame stulpelyje. Ant lentos esančios grupės pažymėtos simboliais: saulė, prietema ir naktis. Atitinkamai tokius simbolius galima rasti ir ant žuvies kortos kairėje pusėje. Galima kortą žaisti tik toje grupėje, kurios simbolius žuvis turi. Daugelis žuvų turi po du simbolius, labai mažai žuvų turi visus tris.

Kiekvienas žaidėjas turi 6 narus, žaidimas trunka 4 raundus, taigi, kiekvienas žaidėjas padaro 24 ėjimus ir daugiausiai taškų surinkęs žaidėjas laimi žaidimą.

Žaidimą galima žaisti su standartiniais arba atsitiktiniais tikslais. Privalumas žaidžiant su standartiniais tikslais yra tas, kad žaidimas nurodo labai gerą krypti kaip žaisti. Trūkumas, jeigu žaidi visuomet su tais pačiais tikslais, žaidimas bus identiškas. Tą turėtų išspręsti atsitiktiniai tikslai, bet kai pasižiūri kokie jie yra…

Sakyčiau tikslams trūksta įvairovės/įdomumo. Atsitiktiniai tikslai nelabai daug pagerina situaciją.

Kalbant apie standartinius tikslus. Pirmas duoda taškus už kiaušinėlius ir mailių. Įsivaizduokite, kad visi žaidėjai surinko po 6 taškus. Su tuo yra dvi problemos, pirma, jeigu galutinis rezultatas yra daugiau nei 100 taškų, tai čia surenki juokingai mažai taškų, antra, jeigu visi žaidėjai surenka po tiek pat tai, kokia prasmė? Tiesa pasakius, net ir vieno ar dviejų taškų skirtumas yra nereikšmingas. Ar galima surinkti daugiau? Teoriškai taip, priklausomai nuo to kokias kortas turi, bet jeigu surinksi 8 vietoj 6, tai nieko nekeičia.

Antrasis tikslas yra padaryti žuvų eiles, padaryti 3 nėra sudėtinga. Ar galima padaryti 4? Taip, jeigu seksis ir turėsi geras kortas įmanoma, bet tai nėra lengva. Bet vėlgi taškų skaičius nėra didelis.

Trečiasis tikslas yra sukurti žuvų grupes. Kaip žaidimo tikslas, jis neduos daug taškų, bet žaidimo gale, kiekviena žuvų grupė verta 6 taškų, taigi, jeigu šitame žingsnyje sukuri 5 grupes, tai dabar gauni 10 taškų ir dar 30 gauni žaidimo gale. Tikėtina, kad žuvų grupės sudarys ~30% jūsų visų taškų.

Didžioji dalis jūsų taškų ateis iš pačių žuvų, kas yra dar viena problema. Pavyzdžiui aš turėjau daugiau 6 vertų žuvų nei galėjau sužaisti, tuo tarpu kitas žaidėjas turėjo visas žuvis vertas mažiau nei 6 taškų. Nepasisekė ir jis neturėjo jokių šansų laimėti. Wingspan žaidime gali imti vieną iš trijų atverstų kortų, taigi, žinai ką gausi, čia trauki aklai. Jeigu būtų atverstų kortų, tuomet sėkmės šansai sumažėtų, nes galėtum pasiimti tokią kortą, kuriai turi resursų sužaisti arba tokią, kuri duoda daugiausiai taškų.

Pirmą kartą gyvenime matau lentą, kuri yra ilga į aukštį, ne į plotį. Ir tai dar viena problema. Paprastai žaidėjai, kai žaidžia, susėda vienas priešais kitą, bet dabar, kadangi, lentos yra be proto ilgos, tai stalas prie, kurio gali žaisti 4 ar 6 žmones, staiga virsta stalu 2, 3 žaidėjams. Tu negali sėdėti priešais kitą žmogų, nes jo lenta bus iki tavęs.

Kaip ir Wingspan žaidime kiekviena žuvies kortelė turi savo unikalią galią. Šitame žaidime yra trijų tipų galios: kai sužaidi (baltas fonas), kai aktyvuoji nerdamas (rudas fonas) ir žaidime gale (geltonas fonas). Ant kortų rasite ikonas, kurios duoda kortų, ikrų, paverčia ikrus į mailių arba leidžia perstumti mailų/grupes į kitą vietą. 90% galių bus sudarytos būtent iš tų ikonų. Ko pasekoje žaidimo įvairovė yra mažesnė nei Wingspan. 10% yra labai keistos galios, kurioms reikėtų papildomo paaiškinimo, kurio, deja, nėra. Žaidimas, turi paruoštuką žaidėjams, kuriame turėtų būti paaiškinti visi žaidimo simboliai, bet būtent tie, kur būna retai ir nėra paaiškinti.

Ar yra dar trūkumų, kurių nepaminėjau? Ant žaidimo lentos yra atspausdintos trys žuvys. Su tuo yra keletas problemų. Pirma dažnai tų žuvų nepastebi ir negauni papildomų bonusų. Antra, kadangi, jos atspausdintos, tai visuomet yra tos pačios, ten pat ir žaidimo įvairovė yra mažesnė.

Žaidimo komponentų kokybė sakyčiau yra labai gera. Vienintelis dalykas, kuris man nepatinka yra didžiulis, sunkus plastiko gabalas vadinamas kortų dėkliuku. Jis visiškai nereikalingas. Negano to, vidurinis skyrelis nėra tinkamas dėti kortoms, kas reiškia, kad jeigu ateityje bus praplėtimas duodantis daugiau kortų, šitas plastiko gabalas taps nebenaudojamas.

Sėkmė žaidime yra didelė. Nors teoriškai įmanoma gauti labai daug kortų, bet realiai tavo šansai laimėti priklausys nuo to ką gauni konkrečiu metu.

Kalba. Ant kortų yra po mažą sakinį apie žuvį, kuris neturi įtakos žaidimui. Žodžių yra labai nedaug ir jų nebūtina mokėti norint žaisti. Jeigu kas nors gali paaiškinti taisykles, tuomet galima žaisti su žaidėjais, kurie nemoka anglų kalbos.

Peržaidžaimumas aš sakyčiau nedidelis. Nepriklausomai nuo tikslų, iš principo reikia žaisti taip pat, skirtumas priklauso tik nuo to kokias kortas gausi.

Koks žaidėjų skaičius yra geriausias? Aš sakyčiau – trys. Matote, žaidime nėra tiesioginės žaidėjų interakcijos. Tiesiog žiūri į savo lentą ir galvoji koks būtų geriausias ėjimas. Tuo pačiu kiekvienas žaidėjas prideda papildomo laiko prie žaidimo trukmės, nes žaidėjai negali daryti ėjimų vienu metu.

Žaidime yra kortos, kurios duoda resursų visiems žaidėjams. Jų yra gan nemažai, gal apie pusę kaladės. Tikrai smagu gauti nemokamų resursų. Žaidžiant dviese yra įmanoma, kad vienas ar net abu žaidėjai neturės tokių kortų. Esant didesniam žaidėjų skaičiui yra nulis šansų, kad nei vienas neturės bent vienos tokios kortos. Kuo daugiau kortų yra žaidime, tuo daugiau papildomų resursų žaidėjai gauna nieko nedarydami, tuo geresnius ėjimus jie gali padaryti ir būtent tai yra smagu. Žaidžiant dviese papildomo smagumo lygis yra mažas, bet žaidimo trukmė irgi maža, žaidžiant keturiese ar penkiese papildomo smagumo lygis yra didelis, bet žaidimo trukmė yra per ilga.

Kam siūlyčiau šitą žaidimą?

Jeigu jums nepatiko Wingspan, šitas irgi tikrai nepatiks. Jeigu jums Wingspan buvo persunkus, manau, kad šitas irgi gali būti per sunkus. Finspan tikrai yra lengvesnis žaidimas, bet nepakankamai lengvas, kad galėčiau jį rekomenduoti pradedantiesiems. Jeigu jūs turite Wingspan, aš nežinau ar verta jums įsigyti šitą žaidimą.

Jeigu jums patinka žuvys, šitame žaidime rasite net 135 unikalias, gražiai nupieštas žuvis. Jos atrodo tikrai nerealiai ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl aš pirkau šitą žaidimą. Jeigu jums patinka žaidimai, kur kiti žaidėjai jums netrukdo ir jūs žaidžiate tik su savimi, nors sėdite keturiese prie vieno stalo, šis žaidimas gali būti jums idealus.

Žaidimo trukmė: 60-90min.

Žaidėjų skaičius: 1-5.

Sudėtingumas: 2.36 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2025

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: žuvys, variklio kūrimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)