Stalo žaidimas. Kraftwagen

Automobilių gaminimo tema mane žavi ir, kai tik sužinojau apie šitą žaidimą, norėjau jį įsigyti, bet, deja, nebuvo žaidimo prekyboje. Kai pagaliau įsigijau, pasirodė antra žaidimo versija.

Aš turiu pirmą žaidimo versiją, kuri buvo išleista 2015 metais, bet atrodo, kaip išleista 1990 metais. Būkim sąžiningi, žaidime nelabai yra į ką pažiūrėti. Antroji žaidimo versija pridėjo spalvų ir yra tikras grožis. Deja, antroji versija turi trūkumą, ji naudoja amerikietiškus automobilius, kai tuo tarpe originale – europietiški. Man kaip europiečiui, europietiški automobiliai patinka labiau. O jeigu rimtai, tai girdėjau, kad antros versijos taisyklių knygutė yra gana prasta. Ne tai, kad pirmos versijos yra gera.

Žaidimo esmė sukasi apie veiksmų žetonų eilę. Panaši idėja buvo realizuota (žymiai geriau atrodančiame) žaidime Alpujarras: paskutinis žaidėjas gali atlikti kurį nori veiksmą. Visuomet eina paskutinis žaidėjas, taigi, jeigu tu atlikai veiksmą ir vis dar esi paskutinis, tai vėl eini. Kartais gali būti, kad labai nori kokio nors veiksmo, todėl turi praleisti porą netokių tau svarbių veiksmų. Jeigu žaidžiama dviese, tai reiškia, kad kitas žaidėjas gali atlikti daugiau veiksmų nei tu.

Kitaip nei žaidime Alpujarras, čia neinama vienpusiu keliu. Čia einama ratu, todėl atlikti veiksmų žetonai keliauja į kelio galą ir, jeigu veiksmai atliekami ne taip kaip buvo sudėlioti žaidimo pradžioje, jie persimaišo.

Žetonai yra trijų rūšių: tie kur leidžia atlikti vieną veiksmą, du veiksmus ir vienas žetonas leidžia atlikti net tris veiksmus. Kokie tie veiksmai? 1) Samdyti darbuotoją; 2) Išrasti technologijas arba pasamdyti istorinį automobilių kūrėją; 3) Pagaminti automobilio kėbulą, kėbulo kokybė priklauso nuo išrastos technologijos lygio; 4) Pagaminti variklį, variklio kokybė (galingumas) priklauso nuo išrastos technologijos lygio; 5) Lenktyniauti, lenktynės leidžia uždirbti taškų; 6) Pasirinkti pirkėją.

Kai žaidėjas atlieka pagrindinį veiksmą jis gali pristatyti automobilį pardavimui. Viename raunde gali būti pristatyti 6 automobiliai, teoriškai įmanoma, kad vienas žaidėjas pristatys 6 automobilius, bet abejoju ar realybėje nors kartą taip atsitiko. Ir nors pardavime bus 6 automobiliai, ateis tik keturi pirkėjai, kas reiškia, jog kažkas liks ant ledo. Žaidžiant keturiese, net du žaidėjai gali likti ant ledo, nors nemanau, kad taip dažnai atsitinka.

Pirkėjai yra keturių tipų (po du kiekvieno tipo): nori geriausio kėbulo, nori geriausio variklio, nori geriausio aptarnavimo (daugiausiai darbininkų padėtų ant automobilio) arba pigiausios kainos. Esant pagrindiniam dalykui lygiam, pirkėjas renkasi pigiausią automobilį. Kainos niekada nebus vienodos, nes visų kainų žetonų yra tik po vieną. Jeigu pirkėjas nusiperka pigiausią automobilį, tuomet žaidėjas gauna lygiai tokio paties dydžio valstybės subsidiją. Gerai sužaidus, parduodant pigiausią automobilį galima uždirbti daugiau taškų, nei parduodant kitus automobilius, bet gerai sužaisti yra sunku.

Tiesa, nepasakiau dar vieno labai svarbaus dalyko, kuris daro šį žaidimą unikaliu. Pristatydamas automobilį į parduotuvę, turi pasirinkti kainą už kurią norėtum automobilį parduoti. Kiekviename raunde yra 8 kainų žetonai. Jeigu pristatai pirmą automobilį, renkiesi iš visų 8, jeigu pristatai paskutinį – renkiesi iš to kas liko. Tai yra labai įdomi dinamika. Jeigu pristatai automobilį pirmas, gali pasirinkti aukščiausią kainą, bet tu nežinai ar tau pavyks parduoti už tą kainą. Pristatydamas paskutinį automobilį, tu realiai žinai už kokią kainą gali parduoti automobilį, bet gali būti, kad liko tik gerokai žemesni žetonai nei tu norėtum.

Silpniausia žaidimo dalis yra pasiekimai. Kiekviename žaidime bus 10 pasiekimų ir už juos tu gauni taškus iš karto, kai pasieki. Žaidimas senas, todėl savaime suprantama, žaidėjams paruoštukų nėra. Jeigu žaidi tą patį žaidimą daug kartų, tai pasiekimus atsiminsi, bet jeigu žaidi retai, gali būti kad pražiopsosi dalį taškų, dėl to kad pamiršai laikui pasiimti pasiekimą ir jį pasiėmė kažkas kitas, kas sėdėjo arčiau pasiekimų.

Tikrai yra dalykų, kuriuos praleidau, bet žaidimo esmė yra tokia. Atlieki veiksmus, pristatai automobilius į parduotuvę, kai parduotuvė užsipildo, baigiasi raundas, išdalinami taškai. Trys raundai, daugiausiai taškų laimi žaidimą. Taškus gauni už lenktynes, pasiekimus ir pardavimus.

Žaidžiant keturiese visuomet atrodo, kad geriausią veiksmą paėmė žaidėjas daręs ėjimą prieš tave. Žaidime gali susidaryti įdomių situacijų. Tarkim, bandai parduoti automobilį su geriausiu variklių, užsidedi didžiausią kainą. Jeigu kiti žaidėjai negali pagaminti tokio gero variklio kaip tu ir yra tik vienas gero variklio pirkėjas, tau neapsimoka dėti antro automobilio į pardavimą, nes konkuruosi tik su savimi.

Lenktynės yra neblogas taškų šaltinis, jeigu būni pirmas, bet kad būtum pirmas, reikia turėti geresnį variklį. Kada tu dedi variklį į lenktyninį automobilį vietoj to, kad dėtum jį pardavimui?

Kalba. Žaidime nėra jokių elementų, kurie priklauso nuo kalbos. Jeigu kas nors paaiškina taisykles, galima žaisti nemokant kalbos.

Sėkmė. Žaidime yra vienas sėkmės elementas – technologijų kortelės. Jos yra vienareikšmiškai nesubalansuotos ir įtakos kaip jūs žaisite. Pavyzdžiui prieš žaidimą, jus galite galvoti, kad gaminsite automobilius su stipriais varikliais, bet kiekvieną kartą atėjus jūsų eilei rinktis korteles, bus tik kortelės su kėbulais.

Kortelės gali būti su vienu kėbulu, vienu varikliu, vienu kėbulu ir varikliu, dviem kėbulais ar dviem varikliais. Akivaizdu, kad su dviem dalykais kortelės yra geresnės nei su vienu, bet jeigu tavo ėjimo metu atsivertė dvi kortelės su vienu dalykų, ką darai? Gali pasirinkti kitą veiksmą nei technologijos, bet tu nežinai kada kitą kartą turėsi šansą paimti technologijas. Arba sukandi dantis ir paimi technologijas dabar.

Inžinierių kortelės duoda specialias galias. Jos irgi nesubalansuotos, bet tai dar ne viskas, jų nauda labai stipriai priklauso nuo aplinkybių. Pavyzdžiui viena kortelė sako, kad kai lenktyniauji, važiuoji +1. Labai naudinga, jeigu daug lenktyniauji. Kita kortelė sako, kad gali vieną kartą pridėti penktą pirkėją. Trečia kortelė sako, kad gauni 3x, jeigu parduodi pigiausią automobilį. Jeigu gauni pirmame raunde ir sugebi parduoti po du automobilius, tai prakištai laimėjai žaidimą. Bet tas JEIGU yra labai didelis. Kada gausi sėkmės dalykas, paskutiniame raunde, tokia kortelė daug naudos neduos. Tuo pačiu niekas negarantuoja, kad kiekviename raunde bus pigiausias pirkėjas.

Sėkmės įtaka žaidimui vienareikšmiškai yra, bet vien tik sėkmė nepadarys tavęs nugalėtoju. Ir net jeigu tau labai nesiseka, bet žaidi gerai, gali būti antras. Aišku, maža paguoda būti antram, bet noriu pasakyti, kad sėkmė nėra viskas.

Žaidimas yra lengvai nedraugiškas. Tas nedraugiškumas ateina per tris aspektus. Pirma, automobilių pardavime kiekis ribotas. Teoriškai, esant šešioms vietoms, galvotum, kad kiekvienas žaidėjas turės bent po vieną automobilį pardavime. Realybėje, dažniausiai vienas lieka už borto.

Antras aspektas yra pirkėjai. Kiekviename raunde bus keturi pirkėjai. Tu visuomet dedi tą, kuris naudingiausias tau. Pageidautina, kad naudingiausias tau, taip pat būtų mažiausiai naudingas kitiems.

Trečias aspektas – kainos parinkimas. Jeigu gali konkuruoti su kitais žaidėjais, tai visuomet dėsi vienu mažesnę kainą, negu jie padėjo. Geriausia, aišku, žaisti dėl to pirkėjo, dėl kurio niekas negali konkuruoti, bet kartais visus pirkėjus parenka kas nors kitas.

Man labai patinka, kad veiksmus atlieka tas, kuris yra paskutinis ir gali rinktis kokį nori veiksmą. Tokios pardavimo mechanikos nesu matęs jokiame kitame žaidime. Lenktynės atrodo toks biški pritemptas ir nelabai reikalingas mini žaidimas.

Žaidimas man labai patinka, bet tuo pačiu, nežinau ar noriu jums rekomenduoti, kai taisyklių knygutė yra šiaip sau.

Žaidimo trukmė: 60-90min.

Žaidėjų skaičius: 2-4 (rekomenduoju 4).

Sudėtingumas: 2.85 (sudėtingas).

Sukūrimo metai: 2015

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: automobilių gamyba, kelionė ratu, ekonomika, strategija, paskutinis renkasi veiksmą.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)