Stalo žaidimas. Alpujarras
Steve Finn yra sukūręs ir išleidęs daugybę žaidimų, dažniausiai per savo kompaniją. Tai yra antras šio dizainerio žaidimas mano kolekcijoje, pirmasis – Herbaceous. Visus Steve Finn žaidimus galima apibūdinti kaip gerus, bet ne nuostabius, nes jiems trūksta wow faktoriaus. Lygiai toks pats yra ir šitas žaidimas. Pakalbėkime apie tai.
Žaidimas yra labai paprastas. Žaidėjai eina keliu (panašiai kaip žaidime Parks) aplink žaidimo lentą. Žaidėjas, kuris yra paskutinis, atlieka ėjimą, kas reiškia, kad vienas žaidėjas gali atlikti ėjimą du ar net tris kartus iš eilės. Tai kokius ėjimus žaidėjas gali atlikti? Žaidėjas perkeldamas savo asiliuką taip pat renkasi ant kokios plytelės jį padėti. Kiekviena plytelė turi po vieną ar du veiksmus.
Galimi veiksmai. Padėti naują darbininką į fermą. Labai spalvingą lentą sudaro penkios fermos (vyšnios, citrinos, apelsinai, vynuogės ir obuoliai) prie penkių kaimų. Žaidėjas padėjęs darbininką į fermą gali pasiimti toje vieną fermoje auginamą vaisių. Jeigu vaisiaus nėra, žaidėjas nieko negauna. Teoriškai taip gali atsitikti tik pačiame žaidimo gale, bet taip atsitinka retai.
Perkelti darbininką iš vienos fermos į kitą. Perkeliant darbininką, jis taip pat gauna vaisių iš fermos į kurią atėjo.
Nutiesti drėkinimo kanalą. Tiesiant drėkinimo kanalą galima gauti pinigų, krumpliaračių ir/arba pasodinti naują medį fermoje ir iš karto gauti to tipo vaisių.
Gauti krumpliaratį. Krumpliaračius savo ėjimo metu galima iškeisti į papildomus veiksmus, kurie būtų pakeisti vaisių, perkelti darbininką, pridėti naują darbininką į fermą.
Įgyvendinti tikslą. Kiekviename žaidime bus po keturis tikslus, bet juos galima įgyvendinti tik specialiose vietose. Priklausomai nuo tikslo sudėtingumo galima gauti net 5 pinigus arba vieną krumpliaratį, jeigu tikslą pasiekei paskutinis.
Yra dar du paprasti veiksmai: gauti vaisių ir gauti pinigų.
Be paprastų vietų yra dvi specialios vietos. Turgus ir derliaus nuėmimas.
Turgaus metu fermeriai pristato vaisius į kaimus. Žaidimo pradžioje išdėliojama po 5 (ar mažiau esant mažesniam žaidėjų skaičiui) atsitiktinius žetonus į kiekvieną kaimą. Norint pristatyti į kokį nors kaimą, reikia, kad tavo fermeris būtų to kaimo fermoje ir reikia turėti vaisių, kurių kaimas nori. Po pristatymo taip pat galima parduoti papildomus vaisius į turgaus korteles, kurios vertos nuo 1 iki 3 pinigų.
Derliaus nuėjimo metu žaidėjai gauna kiekvienos fermos pagrindinį vaisių (pagal fermos spalvą), jeigu turi po lygiai ar daugiau darbininkų nei kiti žaidėjai.
Žaidėjas uždirbęs daugiausiai pinigų laimi žaidimą. Štai ir visos esminės taisyklės. Jų tikrai nedaug.
Žaidimo gudrumas yra tame, kad žaidime yra tik 5 turgaus fazės. Turgaus fazės yra momentas, kuomet gali uždirbti daugiausiai pinigų. Teoriškai maksimalus pinigų skaičius uždirbtas per vieną pardavimą yra 13, bet teorinis yra sunkiai pasiekiamas. Realiai pasiekiamas yra 8, bet net ir tokiu atveju reikia pasistengti. Pinigų taip pat galima gauti už krumpliaračius, maksimalus yra 3 per vieną kartą. Realiai per žaidimą tą galima padaryti kokius 2 kartus. Už tikslus maksimalus yra 5 ir jeigu visus tikslus įgyvendinti pirmas gali surinkti 15 pinigų, nemanau, kad tai yra įmanoma. Daug realiau už tikslus būtų tikėtis surinkti 8 pinigus. Taip pat ant lentos įvairiuose vietose galima gauti po 1-2 pinigus yra keletas vietų, kur duoda daugiau, bet jų yra mažai.
Jeigu kurioje nors vietoje žaidime išsiverži į priekį, labai tikėtina, kad kelis sekančius ėjimus atliksi paskutinis. Taip, būdamas priekyje tu gauni stipriausią privalumą, bet būdamas paskutinis gali atlikti daugiau veiksmu ir kartais, tikrai ne visuomet, daugiau veiksmų yra geriau. Kita vertus, rinktis kur gali eiti visuomet yra labai naudinga. Kai esi paskutinis renkiesi iš vienos ar dviejų vietų. Turgaus ir derliaus nuėjimo vietos tuo yra labai įdomios, žaidėjas gali tikslingai pasiimti paskutinę vietą be jokio privalumo vien tam, kad kitą ėjimą būtų pirmas.
Žaidimas yra šiek tiek nerangus, slankus. Matote, žaidime galima atlikti visus veiksmus bet kokia tvarka ir, savaime suprantama, kad žaidėjai nori juos atlikti tokia tvarka, kuri būtų jiems naudingiausia, bet kadangi nėra griežtos tvarkos, žaidėjai kartais pamiršta ką nors padaryti. Pavyzdžiui turgaus veiksmo metu, pristatai vaisius į kaimą, gauni kaimo bonusą, gauni vaisiaus kainos bonusą, parduoti turgaus kortelę, atlieki pagrindinį veiksmą ir dar gali atlikti papildomą veiksmą už krumpliaračius. Tai yra šeši dalykai, kuriuos reikia sužiūrėti visuomet kas nors pasimiršta. Dažniausiai vaisių bonusas.
Sėkmės žaidime yra stebėtinai mažai. Tik turgaus kortelės atsiverčia atsitiktinai, visi kiti dalykai yra žinomi prieš pradedant žaidimą. Norint, kad turgaus ėjimas būtų optimalus, reikia pirkti turgaus korteles ir kitas žaidėjas gali nupirkti kortelę, kurios tu nori tau prieš nosį, bet mažai tikėtina, kad tai atsitiks penkis kartus iš eilės. Ir jeigu iš tiesų taip atsitiktų, tai tik todėl, kad esi blogas žaidėjas.
Žaidimo komponentai. Žaidimo lenta yra labai spalvinga, jinai jokio grožio konkurso nelaimės, bet man yra graži. Mediniai vaisiai yra super, vien dėl jų verta pirkti žaidimą. Aš įsivaizduoju, kad takeliai turėtų idealiai tikti aplink žaidimo lentą, bet tai nėra tiesa. Iš tiesų lieka nedidelis plyšys, kas nėra problema, bet vis tiek truputi erzina. Teoriškai takelius galima išmaišyti ir kiekviena partija turėtų būti vis kitokia. Teoriškai. Veiksmai ant takelių tokie panašūs, kad aš nemanau, jog takelių maišymas prideda žaidimui įvairovės ar peržaidžiamumo.
Vaisių pristatimo žetonus ir turgaus korteles kiekvienas žaidėjas turi kaupti, nes žaidime nėra pakankamai pinigų. Normalioje partijoje visi žaidėjai surinks apie 50 pinigų, tai kodėl nėra nei vieno dešimtuko? Labai norėtųsi, kad pinigų būtų daugiau.
Žaidime yra keturios dvi pusės tikslų kortelės. Vienoje partijoje naudosite keturias. Norėtųsi, kad tikslų būtų daugiau, bent keturiais daugiau būtų didžiulis pliusas.
Žaidimas turi paruoštukus, kas yra labai sveikintina, bet tam tikros informacijos man pritrūko ant paruoštukų. Taisyklių knygutė yra nebloga, bet kai kurios vietos man užkliuvo ir galėtų būti parašytos geriau/aiškiau.
Priklausomumo nuo kalbos nėra, nes kalbos nėra ant nei vieno komponento. Tik taisyklės ir paruoštukai naudoja tekstą. Jeigu vienas žmogus gali paaiškinti taisykles, šį žaidimą lengvai galima žaisti nemokant anglų kalbos.
Peržaidžiamumas, mano nuomone, nėra didelis. Nesvarbu kaip išmaišysi takelius ar tikslų korteles, ar vaisių pristatymo žetonus, žaidimas per daug paprastas, skirtingų veiksmų per mažai, todėl visuomet žaisis taip pat. Norint laimėti šitą žaidimą yra tik viena strategija, reikia pristatyti didžiausios vertės vaisių. Taigi, pasižiūri kokio vaisiaus neima kiti žaidėjai ir kiek daugiausiai gali surinkti iki artimiausio pristatymo. Perskaitęs taisykles nepagalvotum, kad į pirmą turgų įmanoma pristatyti 5 vaisius, bet įmanoma. Nebūtinai pavyks, nes gali sukliudyti kiti žaidėjai, bet reikia žiūrėti ką daro kiti ir palikti atviras galimybes sau pristatyti 4, jeigu nepavyksta su 5.
Žaisti dviese, aš nerekomenduoju, nes tokiu atveju dar reikia žaisti už „dirbtinį intelektą“. Visi žaidimai, kur turi tokį mechanizmą, mano nuomone, nėra skirti dviem žaidėjams.
Apibendrinant, tai žaidimas, kurį aš rekomenduoju jums pabandyti. Tai gudrus žaidimas. Bet aš nemanau, kad jis vertas vietos kolekcijoje. Aš niekada neatsisakysiu žaisti šito žaidimo, nes jis žavi savo paprastumu, bet aš niekada nebūsiu tas žmogus, kuris siūlo žaisti šitą žaidimą.
Žaidimo trukmė: 60-90min.
Žaidėjų skaičius: 2-4 (rekomenduoju 4).
Sudėtingumas: 2.80 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2023
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: įdarbinimas, ferma, užsakymų vykdymas, teritorijos kontrolė, vienpusis kelias.