Stalo žaidimas. Lands of Galzyr

Ar svajojote apie stalo žaidimą vaidmenimis? Jūsų svajonės išsipildė – šis žaidimas nepanašus į jokį kitą. Veiksmas vyksta Daimyria pasaulyje, kuriame gyvena tik gyvūnai. Keturi nuotykių ieškotojai atvyksta į Galzyr dėl įvairių priežasčių. Jūs galėsite žaisti už vieną iš jų.

Jeigu jums kilo klausimas ar Daimyria pasaulyje yra daugiau žaidimų, atsakymas – taip yra, bet jie niekaip nesusiję su šituo, taigi, jums nereikia žinoti apie kitus žaidimus.

Nenoriu sakyti, kad taisyklių knygutė yra šlamštas, bet žiūrėkite video. Perskaitę knygutę ir peržiūrėję video, jūs greičiausiai vis tiek pirmą kartą žaidimą žaisite neteisingai (ir galimai antrą kartą). Taisyklių knygutė yra gera tik tuo atveju, jeigu jūs žaidimą žinote taip pat gerai, kaip savo ranką. Taisyklių knygutėje kritiškai trūksta bet kokių naudingų pavyzdžių. Simboliai naudojami žaidime nėra intuityvus, pavyzdžiui pėdutė apskritime reiškia pinigus. Taip, tai yra tematiška, bet tai glumina ir apsunkina žaidimo įsisavinimą, o žaidimas iš tiesų nėra toks sudėtingas.

Išsiaiškinome, kad taisyklių knygutė yra šlamštas, pakalbėkime apie tai kaip žaidžiasi žaidimas. Savo ėjimo metu kiekvienas žaidėjas gali keliauti nedaugiau nei 2 žingsnius ir įvykdyti istoriją. Jeigu nenorite keliauti, tuomet galite tiesiog įvykdyti istoriją. Vykdyti istoriją, reiškia skaityti be proto daug teksto. Būtų labai smagu, jeigu tekstas būtų įgarsintas profesionalių aktorių, bet to nėra. Tiesa pasakius, galėtų būti nemokamas tekstas kur skaitai pats ir audio versija, kur sumoki, kad aktoriai paskaitytų. Sumokėčiau 10 eurų negalvodamas už tokį variantą.

Pagal taisykles, žmogus, kuris vykdo ėjimą negali skaityti teksto sau (nebent žaidžia vienas). Taigi, reikia tikėtis, kad jūsų draugai yra aktoriai ir jų angliškų žodžių tarimas yra nuostabus. Jeigu ne, tuomet… bus sunku žaisti. Dėl tos pačios priežasties žaidimui reikia ramios aplinkos, nes triukšmingoje vietoje tiesiog negirdėsite istorijos, kuri yra skaitoma. Kitaip sakant, šito žaidimo negalima žaisti stalo žaidimų klube. Aišku, jeigu žaidžiate vienas, tuomet visų tų problemų galite išvengti, nes skaitysite tiesiog sau.

Iš kur atsiranda nuotykiai, kuriuos jūs galite patirti? Kiekviename mieste yra bent po vieną vietą, kurią galite aplankyti. Dideliame mieste gali būti, net 9 vietos. Žaidime vienu metu yra trys aktyvios misijos, kurias jūs galite pasiimti. Jos būna skirtinguose miestuose, taigi, nebūtinai tame mieste kur jūs esate. Jeigu esate tarp miestų, tuomet traukiate nuotykį iš kortų raudonomis nugarėlėmis. Pirmą kartą žaisdami jūs nepadedate žaidėjo niekur ant lentos. Jūs gaunate kortą su žaibo ženklu, kuri jūsų personažą įveda į Galzyr pasaulį. Nuotykių kortos su žaibo simboliu yra privalomos, todėl jūs negalite rinktis kito nuotykio.

Antrą kartą žaisdami jūs galite padėti žaidėją ant bet kurio miesto ir jokio įvedimo nebūna.

Skaitant nuotykį, jūs gaunate pasirinkimus. Pasirinkimai gali būti paprasti. Pasirinkimai gali priklausyti nuo žymių ant jūsų turimų kortelių. Pasirinkimai taip pat gali priklausyti nuo išristų kauliukų vertės. Visuomet ritami penki kauliukai (nebent esate sušalęs), vienintelis klausimas: kokie kauliukai? Juodi kauliukai turi visų šešių simbolių po vieną. Spalvoti kauliukai turi tam tikrų simbolių daugiau.

Prieš pradedant žaidimą kiekvienas žaidėjas turi tam tikrą savybių skaičių. Pavyzdžiui Keridai turi viena violetinį (akys – pastabumas), vieną mėlyna (kaukė – bendravimas) ir du žalius (knyga – žinios). Tarkim, Keridai reikia daryti kauliukų patikrinimą su knygomis, tuomet jis paims: du juodus kauliukus, du žalius kauliukus ir vieną mėlyną. Kodėl? Žali kauliukai turi dvi knygas ant dviejų pusių, mėlyni kauliukai turi vieną knygą ant dviejų pusių. Ko negalima užpildyti spalvotais kauliukais, tas užpildomas juodais. Kitas pavyzdys, Keridai reikia daryti kauliukų patikrinimą dėl kaukės, tokiu atveju jis paims: vieną juodą, vieną violetinį, vieną mėlyną ir du žalius. Teisingas kauliukų parinkimas labai svarbus žaidimui ir, deja, jis nėra paaiškintas gerai nei taisyklių knygutėje, nei video.

Pasirinkimai gali būti vieno iš keturių sudėtingumų: lengvo, vidutinio, sunkaus ir nežinomo. Lengvo sudėtingumo atveju jums reikės vieno simbolio, vidutinio sudėtingumo atveju jums turėtų užtekti 2-3 simbolių, sunkaus sudėtingumo atveju jums reikės keturių ar daugiau simbolių, kad pasisektų. Bet kauliukai dar ne viskas. Sėkmės ar nesėkmės taip pat gali ateiti iš įrankių, kurių žaidėjas gali turėti nedaugiau trijų bei kompanijonų, kurie laikinai palaiko kelionę kartų. Šita dalis sakyčiau irgi nėra gerai paaiškinta. Raudonos sudaužytos žvaigždutės duoda nesėkmes, žalios žvaigždutės duoda papildomas sėkmes. Man asmeniškai žvaigždutės simbolis įnešą painumo, nes aš asocijuoju žvaigždutes su prestižu, kas šitame žaidime yra pergalės taškai. Visų restoranų, paslaugų reitingai gi yra nustatomi žvaigždutėmis. Su sėkme man labiau asocijuotųsi varnelė, taikinys ar medalis. Na, bet, tačiau…

Įdomu tai, kad žaidimo lenta yra dvipusė. Viena pusė vaizduoja žiemą, kita – vasarą. Ar tai ką nors keičia? Iš principo ne. Ant žemėlapio padedama 12 standartinių miestų kortelių, kurios gali turėti nuo 1 iki 3 įvykių. Tarp žiemos ir vasaros kortelių yra tik vieno įvykio skirtumas. Sakyčiau, biški nusivylimas. Ant kurios pusės turėtumėte žaisti? Atsakymas paprastas – sėkmė, bet paaiškinimas biški užtruks.

Prieš pirmą žaidimą, jūs turite sudėlioti visas korteles pagal numerius, o po to keletą kortelių perkelti į atitinkamas kitas vietas. Vienas iš veiksmų kurį atliekate pirmo pasiruošimo metu yra risti 12 pusių kauliuką. Išristas skaičius nurodo kurią mėnesio kortą jums įsidėti į žaidimą. Pavyzdžiui pirmą kartą aš išritau septynis, vadinasi žaidžiame liepos mėnesį – ant vasaros pusės. Žaisdami antrą partiją, ją žaisite jau rugpjūčio mėnesį. Kas man keista, kad žiema prasideda rugsėjį, bet žaidimo autoriai suomiai, tokie dalykai, jiems turbūt normalu.

Ant kurios žemėlapio pusės aš norėčiau žaisti? Ant vasaros. Vasaros pusė man patinka. Žiemos pusė man kelia problemų, ten viskas taip sumaišyta, kad aš negaliu atskirti kelių nuo miestų. Viskas mirga marga ir nieko neįmanoma įžiūrėti.

Tiesa, mėnesio pasirinkimo neužtenka, dar reikia ir savaitės dienos pasirinkimo. Savaitės diena yra parenkama programėlės (nuotykių knygos) atsitiktinai. Savaitės dienos yra naudojamos kaip žaidimo trukmės matas. Super smagi idėja. Ar kurią dieną vyksta veiksmas, ką nors keičia? Nežinau.

Manau, kad jau paaiškinau svarbiausius dalykus apie žaidimą. Pakalbėkime apie sėkmę. Kauliukų ridenimas yra sėkmė. Žymės, kurias gauni yra sėkmė. Nuotykiai, kuriuos turi daryti (išskyrus pirmą) yra sėkmė. Jeigu sakyčiau, kad neturi jokios kontrolės žaidime, beveik nemeluočiau. Ir nors žaidime gali daryti pasirinkimus, realiai sėkmė lemia ar tavo pasirinkimas pavyko, taigi… Tiesiog prisisėkite saugos diržus ir užčiaupkite savo žaptus, nes ne jūs sėdite vairuotojo kėdėje.

Priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus, žaidimas trunka skirtingą raundų kiekį. Tarkim, trise 6 raundai atrodo labai nedaug. Žaidimas užtruko 3 valandas! Man patinka skaityti knygas, bet aš nemėgstu, kai žaidimai užtrunka taip ilgai. Mano nuomone geras žaidimas turi užtrukti 90 minučių. Jeigu žaidimas ilgesnis, tuomet man kyla abejonės ar jis tikrai vertas dėmesio.

Žaidimas sako, kad jį galima žaisti nuo 1 iki 4 žmonių. Ar verta? Jeigu jūs mėgstate skaitytojų klubus, kur žmonės susėda prie stalo ir vienas kitam skaito istorijas, tuomet verta. Bet aš labai abejoju ar tokių žmonių yra daug, todėl pasakysiu, jog žaisti su 3 ar 4 žaidėjais nėra verta.

Kaip jau užsiminiau anksčiau žaisti vienam išsprendžia daugybę problemų. Skaitau sau vienas, nereikia laukti kol kiti padarys savo ėjimą, nes realiai, kai kiti žaidžia, tu tik sėdi ir klausai. Žaidimo laikas pasidaro trumpesnis, galima sužaisti iki valandos.

Ar verta žaisti dviese? Žaidime yra daug misijų/nuotykių į kuriuos galima pasikviesti kitus žaidėjus. Kito žaidėjo žymės ar ginklai gali padaryti misiją įveikiamą lengviau. Kitas žaidėjas taip pat gali gauti pinigų ar prestižo (pergalės taškus). Bet nors kitą žaidėją ir galima paimti į misijas, jis nepriima sprendimų, sprendimus priima aktyvus žaidėjas, o kitas žaidėjas tik skaito tekstą. Jeigu jūs norite su savo antra puse patirti nuotykį, pasidalinti knyga, aš manau, kad tai gali būti visai puikus variantas. Bet jūs turite suprasti, jog tai nėra eilinis stalo žaidimas, tai yra visai kitokia patirtis.

Kelis kartus minėjau prestižą, bet taip detaliai ir nepaaiškinau kas tai yra. Žaidimo metu jeigu sėkmingai įvykdysite misijas gausite prestižo taškų. Realiai po vieną ar du. Žinau, kad tai neskamba daug, bet net ir gaunant tiek nedaug įmanoma surinkti 10 per vieną partiją. Žaidime iš principo yra trys režimai: solo, kooperacinis ir varžybinis. Varžybinio rėžimo metu, žaidėjas surinkęs daugiausiai taškų laimi žaidimą. Solo žaidimo metu, koks skirtumas kiek tu surenki. Tai nieko neįtakoja. Kooperacinio žaidimo metu žaidėjai renka taškus, nes… Žodžiu prestižas yra beprasmis dalykas, kurį reikėtų tiesiog pašalinti.

Kaip aš vertinu žaidimą? Man žaidimas patiko, bet jis nepatiko nei vienam žmogui, kuriam parodžiau. Patiko, gal nėra per daug aišku, todėl leiskite prasiplėsti. Jeigu įvykdai misiją ant maksimalaus sėkmės rezultato, tai jausmas yra nerealus ir istorija yra nereali. Jeigu patiri nesėkmę žaidimas sukelia abejingumo jausmą. Sėkmę ir nesėkmę lemia kauliu ritimas ir tu nieko negalėjai padaryti. Aišku, gali sukčiauti ir sakyti buvo sėkmė, bet tokiu atveju kokia prasmė žaisti? Turiu prisipažinti, kad pažaidęs keletą partijų pagal taisykles, aš jas pakeičiau. Žaidimas sako, risk kauliukus ir jeigu nepatinka gali perristi vieną kartą. Aš ritu du kartus ir geriausias rezultatas yra tas, kurį pasirenku. Kodėl? Net ir vidutiniška sėkmė geriau nei nesėkmė. Jeigu įvykdai misiją vidutiniškai, gali pasiguosti, kad bent jau tavęs neištiko nesėkmė ir istorija čia nesibaigia, o juda į priekį. Jeigu istorija juda į priekį, turi šansą patirti maksimalią sėkmę kitą kartą. Jeigu įvyksta nesėkmė, tai ta misija tiesiog užsidaro ir tu nieko negalėjai padaryti. Norėtųsi, kad misijos įvykdymą ar neįvykdymą lemtų daugiau nei atsitiktinė sėkmė.

Kaip jau minėjau anksčiau žymės ant ginklų ir pakeleivių taip pat gali pridėti (ar atimti) šiek tiek sėkmės. Problema, kad nėra sistemos kaip gauti tas žymes, jos yra visiškai atsitiktinės. Jeigu tai būtų kaip kompiuteriniuose žaidimuose, kur, jeigu nueini į sporto klubą, tampi stipresnis, tai suteiktų daugiau kontrolės žaidėjui ir būtų įdomiau.

Žaidime yra 6 savybės, dviejų sudėtingumų lygių. Kiekvienas žaidėjas pradeda su keturiomis. Žaidimo eigoje galima originalų ketvertą galima pasikeisti į kitą ketvertą, bet tai įmanoma labai retai. Taip pat niekada neįmanoma įgyti penktos ar šeštos, kas mane liūdina. Jeigu būtų galima kelti savo savybių lygius, man tai būtų įdomesnis žaidimas.

Apibendrinant, tai nėra žaidimas, tai yra patirtis. Jis skirtas labai specifiniai auditorijai, todėl bendrai paėmus aš jo nerekomenduosiu niekam, bet skaitydami tekstą jūs turėjote suprasti ar šis žaidimas jums ar ne.

Žaidimo trukmė: 60 - 180min.

Žaidėjų skaičius: 1-4 (rekomenduoju 1).

Sudėtingumas: 1.56 (lengvas).

Sukūrimo metai: 2022

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: nuotykiai, sėkmė.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)