Stalo žaidimas - Unlock! Epic Adventures
Unlock – tai pabėgimo kambarys dėžėje arba galvosūkių žaidimas. Teksto rašymo metu yra 11 žaidimo dėžių šitoje serijoje, plius dar dvi skirtos vaikams. Kiekvienoje dėžėje yra trys istorijos, nuotykiai, galvosūkiai. Neskaitant kelių tematiškų dėžių kaip pavyzdžiui Star wars, istorijos esančios vienoje dėžėje tarpusavyje neturi nieko bendro ar panašaus.
Be didelių dėžių taip pat galima įsigyti taip vadinamus „trumpuosius nuotykius“.
Epic Adventures yra septintoji Unlock! žaidimo dalis. Pasirinkau šitą, nes jinai yra daugelio stalo žaidimų apžvalgininkų top3. Šią dėžę sudaro trys istorijos. Seno filmo apie vilkolakius peržiūra. Sudėtingumas – lengvas. Žaidimo kūrėjai sako, kad turėtumėte ją įveikti per 60min, man užtruko 90min. Žaisdami šią istoriją vienu metu turite pasidalinti į dvi grupes, taigi, bent jau teoriškai turėtų žaisti daugiau nei vienas žmogus. Aš manau, kad šita istorija yra labai netinkama tiems, kurie žaidimą žaidžia pirmą kartą, kodėl? Paaiškinsiu dalyje, kuri vadinasi spoileriai.
Antroji istorija – septynių drakonų testas. Sudėtingumas – vidutinis. Teorinė trukmė – 77min., man užtruko 90min. Šioje istorijoje jūs siekiate tapti mokytojo Li mokiniu. Sakyčiau ši istorija turi daug budizmo ir Kinijos kvapo.
Trečioji istorija – Misija 07, reikia surasti išdaviką, kuris infiltravo slaptą organizaciją. Tai pati sudėtingiausia istorija. Teorinė trukmė – 90min, man užtruko 150min.
Kaip žaisti šį žaidimą? Iš tiesų tai vienas iš nedaugelio žaidimų, kuriam nereikia skaityti taisyklių. Pasiimate bandomąją misiją, pasileidžiate programėlę ir tiesiog sekate instrukcijas. Teorinė bandomosios misijos trukmė – 10min., man užtruko 6min.
Jeigu žaidimai, kurių neįmanoma žaisti be telefono jums yra problema, apeikite šią seriją iš toli. Nors visoms istorijoms yra naudojama programėlė, smagu, kad jinai šiek tiek skiriasi. Pavyzdžiui Trečioje istorijoje turite rentgeno akinius, kuriais galite pažvelgti į kitų daiktų vidų, tuo tarpu antroje istorijoje reikia sudėlioti tam tikrus galvosūkius, norint judėti istorija į priekį.
Žaidimą sudaro kortų kaladė. Paimate pirmą kortą ir jinai pasako ką jums toliau daryti. Žalios kortos reiškia, kad jums reikės surinkti kodą programėlėje. Raudonos ir mėlynos gali kombinuotis kartu. Pilkos yra kažkokios keistos, jos gali slėpti užuominas arba gali būti tiesiog istorijos tekstas.
Tai turbūt viską ką galima papasakoti apie žaidimą.
Aš labai norėjau, kad man šis žaidimas patiktų, bet, deja. Ir tam yra daugybė priežasčių.
Pirma. Programėlė turi problemų. Pavyzdžiui trečioje misijoje yra rentgeno akiniai. Ant trijų kortų jie man rodė seifą, nemanau, kad turėjo rodyti ant nei vienos iš jų. Ir nėra taip, kad rodo gerai, sumirksi ir dingsta. Taigi, judini ranką pirmyn – atgal, kad tas seifas atsirastų, bandai kažką įžiūrėti, o realybėje, tik švaistai laiką. Kitoje situacijoje ant kortos neparodė nieko, nors turėjo parodyti ir t.t. Sakyčiau per daug broko.
Antra. Šį kartą nelabai rimtas priekaištas – muzika. Jeigu Chronicles of Crime: 2400 sakiau, kad muzika labai gera ir tematiška, tai čia priešingai: muzika – užknisanti. Išjungiau beveik iš karto.
Trečia. Man nepatinka sistema. Pavyzdžiui Adventure Games: The Dungeon irgi veikia panašiu principu. Gali bandyti sujungti dvi korteles ir žiūrėti kas gausis. Tarkim turi 30 ir 15 korteles. Jeigu jas sujungsi Adventure Games: The Dungeon, tai ieškosi 1530 numerio sužinoti kas tau gavosi. Jeigu korteles sujungsi Unlock! žaidime, tai turėsi 45 ir tuomet ieškosi kortelės su tokiu numerių. Kur problema? 45 taip pat galima sujungiant 5 ir 40, arba 20 ir 25 arba… Ir taip galima tęsti iki begalybės. Kadangi, žaidimo kūrėjai naudoja matematinę sistemą, tai jie turėjo pagalvoti, kas bus, bet ne… Daugiau nei vieną kartą buvo taip, kad sujungi du daiktus – kortelė yra, atsiverti kortelę pasirodo jinai neturi nieko bendro su tuo kur tu dabar esi žaidime.
Ketvirta. Man nepatinka tvarka. Ant kiekvienos kortelės yra didelis skaičius, kurį gausite sudėję, kažkokius kitus skaičius, taip pat gali būti raidės ar net visi sakiniai. Taip pat ant kiekvienos kortelės yra maži skaičiai pagal kuriuos kortelės yra sudėtos į eilę. Kas iš to? Tarkim tau reikia surasti 45. Kortelės į eilę sudėliotos tokia tvarka 3, 10, 60, 9, 15, 51, 12, 45, kitaip sakant, atsitiktinai. Norėdamas patikrinti ar kortelė 45 egzistuoja, turi peržiūrėti visą kaladę ir taip daugybę kartų, kol galiausiai įveiki žaidimą. Jeigu kortelės būtų sudėliotos iš eilės nuo mažiausio numerio iki didžiausio, reikiamo numerio suradimo procesas būtų žymiai greitesnis. Nežinau kas sugalvojo, kad peržiūrėti kortų kaladę yra smagu, bet tai užtrunka gerokai daugiau laiko nei reikėtų.
Kita problema, kai ant kortelės nugaros yra žodis arba visas sakinys. Tu žinosi, kad galima žaisti tokią kortelę, jeigu peržiūrėsi visą kaladę. Jeigu, tarkime, žaidžiate su grupe žmonių, tai tie žmonės, kurie patys neieškojo kortų kaladėje, net neįsivaizduos, kad toks pasirinkimas yra įmanomas.
Penkta. Pagalba yra bevertė. Kiekviena korta turi numeriuką. Jeigu užstringate žaidime galite įvesti kortos numeriuką ir pamatyti pagalbą. Kortos gali turėti vieną arba dvi pagalbos užuominas bei sprendimo atsakymą. Jeigu korta turi tik vieną užuomina, jinai visuomet yra bevertė. Jeigu kortos turi dvi užuominas, pirma yra bevertė, antra būna naudinga maždaug vieną iš dešimties kartų. Kodėl negalima padaryti paprastų, gerų užuominų? Žaidimo kūrėjų tikslas padėti ar kankinti žaidėjus?
Paskutinis dalykas, kodėl man nepatiko nepatiko šitas žaidimas, tai yra patys galvosūkiai. Tie, kuriuos išsprendžiau atrodė lengvi ir neįdomūs. Tu kur išspręsti nesugebėjau atrodė kvaili, visiška sėkmė ir atsitiktinumas. Nei karto žaidimas nesukėlė to jausmo, kad jaučiausi labai gudrus, jog sugebėjau įveikti galvosūkį.
SPOLERIAI
Iki šiol stengiausi nepasakyti nieko, kas išduotų jums dalykus apie misijas. Laikas pakalbėti atvirai.
Pirmoji misija – filmo žiūrėjimas. Tai labai keistas dalykas. Tu lyg ir dalyvauji veiksme, bet tuo pačiu lyg ir esi žiūrovas.
Viskas prasideda tuo kad esi prie kino teatro durų. Virš durų yra parašyti kokie filmai dabar rodomi su kažkokiu skaičiumi. Ir nieko daugiau. Vien iš tokio dalyko tu turi suprasti ką daryti toliau. Žaidžiant pirmą kartą labai sunku. Teisingas atsakymas yra 4, nes būtent šitoje salėje rodo filmą, kurio atėjote žiūrėti. Jeigu pabandote nueiti į kitas sales gaunate baudą.
Kaip jau minėjau pradžioje, ši misija nėra tinkama žaidžiantiems pirmą kartą, nes filmas yra nespalvotas ir visos kortelės nuo to momento yra nespalvotos. Žalios kortelės vis dar turi žalią simbolį dešinėje, viršuje, kampe, bet kitos kortelės – ne. Todėl nežinai kokią kortelę turi: raudoną, mėlyną ar pilką, ko pasekoje pabandžius sudėti gaunami labai keisti rezultatai.
Taigi, pradėjote žiūrėti filmą ir policininkas sako, kad vaiduoklis yra tiesiai jam už nugaros. Vaiduoklio nėra, bet aišku, kad reikia kažką įžiūrėti policininkui už nugaros. Deja, ten nieko nėra. Taigi, paimu pagalbą ir pagalba sako: žiūrėk policininkui už nugaros. Kaip tai padeda?! Aš ir taip žinau, kad reikia žiūrėti policininkui už nugaros, bet nieko nematau. Ką reikėjo padaryti, tai apversti kortelę ir tuomet labai lengva pamatyti skaičių kitoje kortelės pusėje, bet aš to nesugalvojau ir užuominos nepadėjo. Taigi, pažiūrėjau sprendimą, sprendimas pasakė paimk kortelę su atitinkamu numerių, bet vėl nepaaiškino kur tą skaičių pamatyti. Ir tai yra tik žaidimo pradžia.
Žaidimo viduryje reikia pasidalinti į dvi komandas. Viena komanda bėga į rūsį, kita į antrą aukšta. Pirma komanda mato užrašą „pažiūrėk ant vilko nugaros“, antra komanda mato vilko portretą. Portreto kortelė yra pažymėta žaliu simboliu, vadinasi reikia kažką daryti telefone. Išbandžiau viską ką sugalvojau, bet niekas nesigavo. Pasirodo reikia telefoną nukreipti į grindis, kad paveikslas pasiverstų. Net ir sužinojus atsakymą ir pabandžius atlikti veiksmą paveikslas neapsivertė. Nežinau kuo mano telefonas ypatingas, bet sakyčiau, kad čia ne mano, o programos problema, kad galvosūkis yra neišsprendžiamas.
Vienu momentu pagrindinis filmo veikėjas pasislepia spintoje ir tuomet reikia išžiūrėti užrašą ODILE norint judėti toliau. Yra trys kortelės su skirtingai iškraipytomis raidėmis. Tik viena iš jų teisinga, kitos duoda baudą. Kad apskritai toks variantas yra įmanomas, žinai tik tuo atveju jeigu daugybę kartų peržiūrinėjai kortų kaladę.
Toliau randate veidrodį su daugybę žvakių reikia uždegti tik dvi iš jų norint judėti toliau. Aš teisingas uždegiau atsitiktinai. Aš maniau, kad tas filmo plakatas, kuris pridėtas prie žaidimo yra visiškai bevertis, bet pasirodo iš jo turėtumėte kažkaip įžiūrėti kurias žvakes teisingai uždegti. Man logiška čia neišveža.
Kai galiausiai peržiūrėjote visą filmą, turite paimti kortelę su ilgu užrašu: rimtai, filmas taip baigiasi? Kas man turi tokią pačią problemą kaip su odile kortele.
Bendrai paėmus man šita misija yra visiška nesąmonė.
Antroji misija – Septyni drakonai, čia norėdami judėti į priekį turėsite suspaudyti Yi King orakulo galvosūkius programėlėje. Pati idėja visai nieko, bet norėtųsi, kad programėlė turėtų atmintį t. y. kai suspaudei vieną galvosūkį, programėlė tą atsimena.
Iš įdomesnių galvosūkių sakyčiau šešėlių teatras man patiko. Kas labai nepatiko, tai kai reikėjo padirbėti kavinėje padavėju. Vienas žaidėjas gauna užsakymą programėlėje, kitas iš trijų kortelių turi pasakyti kaip surinkti teisingą patiekalą ir tą reikia padaryti per ribotą laiką. Jeigu užtektų vieno ar dviejų sėkmingų bandymų, tai nebūtų problema, bet reikia sudėlioti net šešis patiekalus.
Paprastai misijoje būna viena ar dvi baudos kortelės. Šitoje – dešimt ar daugiau. Kai įveikiau misiją atverčiau visas likusias korteles ir ten buvo vien tik baudos.
Bendrai paėmus nelabai ką turiu pakomentuoti. Misija nėra bloga, nėra gera. Galbūt tokia neįspūdinga, užmirštama.
Trečioji istorija – Misija 07. Turi prisipažinti, kad aš žaidžiau ne eilės tvarka ir pradėjau nuo šitos istorijos. Kas man patinka, kad istorijos kortos padalintos į dvi dalis, vadinasi nereikia tiek daug ieškoti kaip kitose istorijose. Šitoje istorijoje taip pat yra „failas“ su įtartinų agentų sąrašu, kuriuos reikia patikrinti ir surasti išdaviką, taip pat yra keturi personažai, kurie gali atlikti tam tikrus veiksmus t. y. gali kombinuotis su kitomis kortelėmis.
Vienas iš įrankių, kurį gauni šitoje misijoje yra rentgeno akiniai - tai mygtukas programėlėje, kur užvedus ant kortos gali parodyti kokią nors paslėptą informaciją. Problema, kad jis neveikia korektiškai. Idėja labai šauni ir reikia ar ne rentgenu patikrini visas gautas kortas. Viena iš tų gautų kortų yra šnipų plakatas. Deja, rentgeno nieko neparodė. Ką daryti neaišku. Taigi, reikia pažiūrėti užuominą. Pirma užuomina sako: surask kambaryje veidą. Antra užuomina sako: pamatyk ant veido skaičius. Kaip tai padeda? Jeigu tik programėlė veiktų korektiškai tai net nebūtų probleminė vieta.
Šitoje misijoje reikia bent tris kartus įveisti skaičius į programėlę, iš pradžių atrakinti lagaminą, po to seifą, kas yra labai nuobodu. Rotorinis telefonas yra įdomesnis būdas įvesti kodus į programėlę, bet žiauriai užknisantis. Gerai, bent jau, kad kodai nėra ilgi.
Personažas Elvis, kuris turėtų padėti jums atkoduoti žinutes labiau užknisa nei padeda.
Dar viena nesąmoninga vieta, kad pirmoje dalyje agentai vadinami pagal slapyvardžius, tačiau antroje dalyje, kai jau vaikomasi blogiuko, jis vadinamas ne slapyvardžiu, o tikru vardu. Greičiausiai taip padarė, kad žmonės peržiūrėję antrą dalį nesužinotų, kas yra išdavikas. Gera idėja, blogai realizuota. Perėjimas turėtų būti be trikdžių, o dabar kaip šlapiu skuduru per veidą.
Paskutinė užduotis yra nukenksminti bombą. Tą padaryti galima suvedant kodą spaudinėjant telefono „tyliau-garsiau“ mygtukus. Originalu? Taip! Ar man patiko? Ne! Problema, kad suvedinėjat kodą išreguliuojamas telefono garsas, kodėl aš dėl to turėčiau būti laimingas? Kaip surasti kodą, kurį reikia suvesti? Reikia pažiūrėti į žaidimo dėžę. Kaip suprasti, kad atsakymo reikia ieškoti ant žaidimo dėžės, o ne kortelėse? Neturiu supratimo, galbūt jeigu žaidžiate ne pirmą kartą tuomet to tikitės, man tai gavosi atsitiktinai, bet prieš tai aš paėmiau visas užuominas. O užuominos sako: pradėk nuo pradžios ir eik į širdį. Kam tokia užuomina gali padėti? Geriau būtų pasakę: ieškok atsakymo žaidimo dėžės viduje, iš karto būtų aišku ką reikia daryti.
Jeigu programėlė neturėtų spragų ir veiktų teisingai, šita misija nebūtų tokia jau bloga. Bet realiai dėl žaidimo kaltės sugaišau daug laiko.
Apibendrinant, išbandžiau daug skirtingų žaidimų: Unlock! Epic Adventures, Chronicles of Crime: 2400, Adventure Games: The Dungeon ir iš visų jų man patiko tik Adventure Games: The Dungeon. Tai, kad nepatinka man, nereiškia, kad nepatiks jums. Daugybė žmonių giria visus šiuos žaidimus, taigi, pirkti ar ne – sprendimą paliksiu jums.
Žaidimo trukmė: 90+min.
Žaidėjų skaičius: 1-6.
Sudėtingumas: 2.19 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2019
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: galvosūkis, kortos.