Stalo žaidimas. Adventure Games: The Dungeon
Vienas iš mėgstamiausių dalykų vaikystėje buvo žodžių labirintai. Jie man taip stipriai patiko, kad net esu sukūręs keletą savo. Šis žaidimas yra žodžių labirintas fizinėje formoje.
Kas smagiau žodžių labirintai ar šitas žaidimas? Žodžių labirintai man yra labai smagu, bet juos gali žaisti tik vienas žmogus. Šį žaidimą gali žaisti nuo vieno iki keturių žmonių. Manyčiau, kad smagiausia yra dviem. Jeigu gali žaisti ne vienas, kodėl žaistum vienas? Žaidžiant keturiese būtų sugaišta per daug laiko, per daug chaoso.
Didžiausias šio žaidimo trūkumas lyginant su žodžių labirintais, yra tai, kad lokacijas simbolizuoja fizinės kortelės, todėl lokacijos yra nelabai lanksčios. Tuo tarpu žodžių labirintuose galima sukurti painesnes įdomesnes vietas.
Šis žaidimas man taip pat primena Chronicles of Crime: 2400. Chronicles of Crime: 2400 reikėjo skenuoti QR kodus, kas man nusibodo labai greitai. Čia vietoj kodų skanavimo reikia sudėti du skaičius ir žiūrėti kas gaunasi. Variantas su skaičiais man labiau patinka, bet jis yra mažiau lankstus.
Šitame žaidime yra trys istorijos. Teoriškai galima žaisti tą patį žaidimą daugiau nei vieną kartą, tačiau realybėje to daryti nėra prasmės. Taip, jūs nepamatysite viso žaidimo, bet pamatysite apie 90%, todėl žaidžiant antrą kartą žaidimas bus labai panašus. Per mažas pasaulis, kad būtų verta žaisti antrą kartą.
Žaidime yra keturi personažai, kurie vienas nuo kito skiriasi vieno žodžio apibūdinimu. Žaidime yra aštuonios kortos, kurios duos skirtingus rezultatus priklausomai nuo pasirinkto personažo. Ar jūs pamatysite visas kortas? Tikrai ne, galbūt pusę jų. Ar galima pralaimėti žaidimą pasirinkus „neteisingus“ personažus? Nemanau, su vienais personažais bus lengviau vienoje vietoje, su kitais kitoje, tačiau nėra taip, kad žaidimas būtų neįveikiamas.
Tai kaip žaidimas žaidžiasi? Jūs pradedate istoriją ant kortelės A. Joje yra joje yra aštuonios sunumeruotos vietos. Pavyzdžiui jūs norite pažiūrėti kas yra po lovą, tuomet susirandate tekstą 601 (nes toks skaičius žymi tą vietą) ir perskaitote jį. Tarkim, jūs turite daiktą 10 ir norite pabandyti išlaužti grotas 801, tuomet susirandate 10801 tekstą ir jį perskaitote. Tarkim, jūs turite du daiktus 10 bei 11 ir norite juos sujungti, tuomet susirandate tekstą 1011 ir jį perskaitote. Ir tai visas žaidimas. Žaidime yra keletas galvosūkių, kuriuos surasite eigoje, bet pagrindinė veikla yra paskaityti ką siūlo viena ar kita lokacija ir pabandyti pritaikyti daiktą toje lokacijoje.
Jeigu jums nepatinka skaityti knygutę, tuomet galite pasinaudoti žaidimo programėle, kuri paskaitys tekstą už jus. Negaliu komentuoti programėlės kokybės, nes pats jos nebandžiau.
Naudojantis knygute yra įmanomas vienas nedidelis sukčiavimas. Tarkim, jūs turite daiktą 10, atsiverčiate knygutę ir pasižiūrite visus 10XY skaičius t. y. visus daiktus su kuriais 10 gali kombinuotis. Žaidimo pradžioje jūs to kaip ir nenorėsite daryti, bet, kai užstrigsite, tai tarsi nedidelė pagalba. Beje, taisyklių knygutėje taip pat yra užuominos, bet nesakyčiau, kad jos labai jau geros.
Dar vienas svarbus paminėti dalykas, kad nors dėžutė nėra didelė, tačiau kai visos lokacijų kortos susideda, žaidimas užima gana daug vietos ant stalo. Jeigu jūsų arbatinis staliukas mažesnis nei 1 metro, tai jūs netilpsite.
Minėjau, kad žaidime yra trys istorijos. Ar jas galima žaisti skirtingomis dienomis? Teoriškai galima, bet realiai antra istorija prasideda ten kur baigiasi pirma, o trečia ten kur baigiasi antra. Kas reiškia, kad vietas kurias jau aplankėte lieka jums atviros, bet daiktus, kuriuos pasiėmėte ir sugadinote, pasiimti iš naujo negalite. Plius kiekvieną kartą pasiruošti istorijai bus vis sunkiau, nes reikės išdėlioti daugiau kortų. Šis žaidimas yra geriausias, jeigu galite įveikti vienu prisėdimu, bet tam jums gali reikti daugiau nei trijų valandų.
Iki šiol stengiausi draugiškai apibūdinti viską, dabar pakalbėkime apie spoilerius.
SPOILERIAI
Pirma misija. Ant žaidimo dėžutės parašyta, kad yra trys misijos po 90 minučių. Pirmoji užtruko gerokai trumpiau ir sukėlė, sakyčiau, nusivylimo jausmą. Pirmiausiai per greitai atėjome prie atsakymo, antra labai daug gyvybių praradome.
Pirmame kambaryje 401 vietoje yra daiktas, kurį galima ištraukti tik antroje misijoje. Tačiau jeigu pabandysite traukti pirmoje misijoje prarasite gyvybes, tai puikus pavyzdys ko galima tikėtis iš žaidimo ateityje. Bendrai paėmus pirma misija yra labai brutali ir aš vos nemiriau. Kai kurie dalykai yra išvengiami, jeigu geriau pagalvočiau, kiti dalykai išvengiami tik pasirinkus teisingą personažą.
Antra misija prasideda Edric pagalbos šauksmu. Jeigu nebūčiau sulaužęs peilio pirmoje misijoje būčiau bandęs jį gelbėti, bet, kadangi, sulaužiau peilį, tai jis iš žaidimo pasišalino. Žaidime yra keturios monetos, kurias galima išleisti perkant daiktus iš Edric, jeigu jų neišleidai, tuomet jos niekam daugiau nėra tinkamos ir jos neduoda taškų žaidimo pabaigoje. Kas sakyčiau yra šioks toks nusivylimas.
Priešingai nei pirmoje misijoje, čia kažkaip neišėjo prarasti gyvybių, kad ir kiek stengėmės. Kas labai keista, kai pirmoje vos vienas personažas nemirė, o antroje net ant grėblio užlipti nesigauna.
Antroje misijoje jūs turėsite keturis (du iš pirmos misijos) kalėjimus užrakintus auksinėmis spynomis: 105, 205, 304, 404. Auksinių raktų nėra. Vienintelis būdas išgelbėti kalinius yra rasti specialų skystį, kuris tirpina auksą. Antroje misijoje jūs rasite vieną tokį gėrimą ir trečioje misijoje rasite vieną tokį gėrimą. Kurį kalinį išlaisvinti? Nežinau. Aš atidariau kalėjimą 105 ir išlaisvinau 74 kalinį. Ar jis buvo naudingas? Gal vieną kartą.
Antroje misijoje jūs taip pat gausite ne vieną gėrimą. Kiekvienas gėrimas siūlosi būti išgeriamas. Aš nebūčiau gėręs, bet įstrigome taip, kad nebuvo jokios išeities ir nebuvo aišku ar yra ką daryti, ko mes nepadarėme.
Kaip vieną iš daiktų aš gavau langą ir tai labai keistas daiktas nuotykių ieškotojui. Man taip pat buvo akivaizdu, kad vienintelis būdas judėti į priekį, buvo lipti laiptais 504, tačiau paprastai laiptais lipti neįmanoma. Kadangi, neišleidom 304 kalinio, tai jis negalėjo mums patarti, kaip reiktų teisingai lipti laiptais. Taigi, neturėdamas išeities pažiūrėjau užuominas, pasirodo langas turėjo mums duoti specialų kodą. Net ir žinant užuomina, man prireikė pakankamai daug laiko, kad įžiūrėti tuos skaičius lange. Langas yra didžiausia nesąmonė žaidime.
Šitoje misijoje taip pat reikėjo atkoduoti kelis slaptus raštelius, tačiau tas atkodavimas įspūdžio man nepadarė.
Trečia misija yra geriausia iš visų trijų, todėl bendras žaidimo vertinimas gaunasi labai teigiamas. Didžiausią įspūdį žaidime ir trečioje misijoje padarė žemėlapis, kuris padėjo rasti drakono kiaušinį. Akmeninė plokštelė parodo kurias kaukoles ir kuriuos gorgoilus galima liesti, o kurie yra pavojingi. Ir tokios užuominos yra super šaunios, jeigu supranti ką jos reiškia ir laiku pasinaudoji.
Dėmesio super spoileris: trečiame kambaryje reikia įvesti slaptą kodą. Tas kodas yra brangakmenių kraštinių skaičius. Žaidime reikia surasti tris brangakmenius ir tuomet sudėti kodą. Kaip žinoti kuria tvarka sudėti teisingą kodą? Aš sudėjau neteisingą variantą, bet atvertęs knygutę pažiūrėti ar sudėjau teisingai pamačiau, kad yra tik vienas variantas t. y. kai sudėlioji skaičius kitaip.
Žaidimo pradžioje gavome Medicinal herb Comfrey, kurio bijo vorai. Nors žaidime yra du voratinkliai, nei karto to augalo neteko panaudoti. Tai kam rašyti, kad jo bijo vorai, tai yra klaidinanti informacija.
Vienoje vietoje 74 kalinys sako: aš matau, kaip tu stengiesi, todėl noriu tau duoti daiktą. Turi išsirinkti nežiūrėdamas. Ar tie daiktai naudingi? Du iš jų visiškai beverčiai ir du pusiau naudingi, bet kai renkiesi aklai, tai visiška sėkmė ką gausi.
Kai galiausiai viską įveikėme ir nuėjome prie durų, jas užstoja žmogus, kuris nenorėjo mūsų išleisti. Žaidimas sako: turite dar 4 ėjimus, jeigu po to žmogus vis dar stovės prie durų, jums reikės muštis. Aš neturėjau ką dar daugiau daryti, todėl šitas momentas man pasirodė labai klaidinantis. Galbūt kiti žaidėjai turės kitokią patirtį.
Apibendrinimas. Žaidimas man patiko. Ar pirksiu kitą šitos serijos žaidimą? Ne, aš daug labiau norėčiau pabandyti The Crusoe Crew. Kaip žaidimo istorija? Jinai yra, bet nepasakyčiau, kad labai stipri ar įdomi.
Žaidimo trukmė: 45-90 min. x3
Žaidėjų skaičius: 1-4.
Sudėtingumas: 1.70 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2019
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: nuotykiai, galvosūkis.