Stalo žaidimas. Lockup: A Roll Player Tale

Šio stalo žaidimo pavadinimas susideda iš dviejų dalių. Pirmoji – Lockup – reiškia kalėjimą. Ką reiškia antroji ir kam jinai apskritai reikalinga aš neturiu supratimo.

Kalėjimo tema stalo žaidimuose sakyčiau gana originali ir nepasitaikanti dažnai. Vienintelė problema, kad šitame žaidime yra tiek pat kalėjimo, kiek vikingų – vikingų loto.

Tai yra įdarbinimo žaidimas. Žaidime yra aštuonios įdarbinimo vietos. Penkiose gauni spalvotus kubus. Dviejuose keiti kubus į kortas. Paskutinėje tiesiog gauni kortas. Jeigu žaidimas būtų apie baletą mano reakcija būtų identiška.

Šio žaidimo dizaineris metė makaronus į sieną ir net nežiūrėjo kas prilips. Realiai žaidime yra daug mechanizmų, bet kiekvienas yra panaudojamas tik vieną kartą… Net nežinau nuo ko pradėti aiškinti.

Pradėkime nuo temos. Jūs esate gauja fantastinių būtybių sėdinčių kalėjime. Ta kuri taps galingiausia gaus šansą kautis gladiatorių arenoje ir linksminti karalių. Jeigu man kas nors pateiktų tokį pasiūlymą, aš pasakyčiau: man ir čia gerai.

Kiekvienas žaidėjas gauna savo gaują sudarytą iš 6 narių. Keturi iš jų sunumeruoti atitinkamai: 2, 3, 4, 5. Tai jų galios vertė. Du turi specialias ikonas: akis ir kumštis. Pažadu viską paaiškinti.

Žaidime yra dviejų rūšių permatomi kubai: raudoni reiškia galią (gerai), juodi – sargybos įtarumą (blogai). Ar žaidimo kūrėjas nenorėtų sukeisti šių kubų reikšmių? Man kažkaip raudona asocijuojasi su blogiu/pavojumi, o juoda kaip neutrali spalva, reikšmių apvertimas žaidime mane erzina.

Žaidėjai pakaitomis turi priskirti savo gaujos narius skirtingoms kalėjimo zonoms. Žaidėjas gali priskirti bet kokį skaičių gaujos narių vienai zonai, jeigu nori gali priskirti vieną, du, ar net penkis. Tačiau svarbi taisyklė, jog priskirti turi vienu ėjimu, vėliau tos zonos papildyti savo komandos nariais negali. Iš patirties galiu pasakyti, kad priskirti du yra normalus dalykas, priskirti tris yra persistengimas. Tu žaidime turi tik šešis darbininkus ir jeigu pusę jų priskiri vienoje zonoje, tai labai apriboji savo galimybes ką nors dar gauti šitame raunde.

Tai kokios yra darbininkų priskyrimų zonos?

Pirmoji – pratimų kiemas. Čia žaidėjai gali gauti mano jau minėtus galios kubus. Galios kubus gaus ne visi, tik vienas ar du žaidėjai (priklauso nuo žaidėjų skaičiaus). Kam reikalingi galios kubai? Prisimenate vienas gaujos narys buvo su kumščio ikona? Jo stiprumas lygus galios kubų skaičiui, kuriuos turi žaidėjas. Tikrai įdomi idėja. Ar galios kubai naudojami dar kam nors? Yra kortos, kuriuos duoda pergalės taškus už galios kubus, bet ar jos iškris šitoje partijoje yra visiška sėkmė.

Zoną laimi tas, kurio darbininkų galios (skaičiukai: 2,3,4,5) suma yra didžiausia. Kadangi, darbininkų skaičius ribotas, tai neretai bus lygiosios. Lygiųjų atveju laikoma, kad stipresnis tas žaidėjas, kuris yra arčiau pirmo žaidėjo. Kas yra visai neblogas sprendimas, bet galėjo būti ir kitas variantas. Stipresniu laikomas žaidėjas, tas kuris turi daugiau galios kubų. Ar tai tematiškai skamba logiškai? Tikrai taip. Ar taip daro žaidimą sudėtingesniu? Irgi, taip.

Antroji zona yra kanalizacija. Ar kalėjimo apsauga žino, kad į pratimų kiemą galima patekti tik pro kanalizacija?

Kanalizacijoje darbininkai gaus šiukšles arba kitaip sakant žalius kubus. Žaidime yra keturių rūšių mediniai kubai: žali, mėlyni, pilki ir geltoni. Nors visi kubai turi pavadinimus, bet aš nemanau, jog jūs juos vadinsite kitaip nei žali kubai, mėlyni kubai.

Trečioji zona yra ligoninė. Ar jums neatrodo, kad įrengti ligoninę šalia kanalizacijos yra antisanitariška? Ligoninėje darbininkai gaus vaistų mikstūras arba mėlynus kubus.

Ketvirtoji zona – kalvė. Man kažkaip atrodo bloga idėja turėti kalvę kalėjime, nes kalvė tokia vieta kur galima pasigaminti kardus. Kardas tai toks įrankis, su kuriuo galima nužudyti sargybą arba kitus banditus. Bet kokiu atveju kalvėje darbininkai gaus geležies arba pilkus kubus.

Penktoji zona – raštinė. Čia žaidėjai gali gauti kokį nori kubą. Tai yra vienintelė vieta kur žaidėjai gali gauti geltoną kubą arba aukso. Hm… Leiskite man perklausti ar aš teisingai suprantu jūsų pasiūlymą: aš galiu gyventi kalėjime ir kaupti auksą arba kautis gladiatorių ringe kaip pramoga karaliui? Pasirinkimas kaip ir atrodo akivaizdu. Tuo pačiu kokiame pasaulyje kaliniai gali kaupti auksą?

Šeštoji zona – valgykla. Čia jūs galite savo kubus iškeisti į kortas. Tematiškai tai čia jūs verbuojate banditus į savo gaują išskyrus, tai kad jūs to nedarote. Jeigu duodate banditui kubą, tai jūs jį neverbuojate, bet samdote. Aš suprantu, kad krepšininkai turi legionierius, bet kaliniai? Negana to, jūsų pasamdyti banditai neveikia taip kaip gaujos nariai. Jūsų gaujos nariai yra darbininkai, o naujai pasamdyti banditai duoda papildomų taškų žaidimo gale. Banditų samdymas yra kortų kolekcijos mechanizmas. Mechaniškai aš neturiu priekaištų šitam dalykui, tematiškai tai yra nesąmonė.

Banditai yra septynių rasių, bet iš principo trijų rūšių. Pirma rūšis – tie kurie duoda fiksuotą taškų skaičių. Duodamas taškų skaičius nėra didelis (2,3), jeigu turite nereikalingų kubų galite paimti vieną, bet tą darydami iš principo švaistote kubus ir darbuotojus pozicijai gauti.

Antra rūšis – duoda taškų skaičių už tam tikrus simbolius, daiktus, kuriuos jūs turite. Pavyzdžiui hobgoblins duoda taškus už galios kubus. Pirkti šitos rūšies banditus apsimoka labiau nei pirmos, bet jums taip pat turi gerai sektis ir kiti dalykai. Jeigu jau paminėjau hobgoblins, tai realu už juos uždirbti 15 taškų ir reikia pripažinti, kad tai nėra daug, nes tiek taškų gali jums duoti kortelė iš septintos zonos ir pagal tai kiek resursų/darbuotojų reikės investuoti, ta kortelė kainuos jums gerokai pigiau.

Trečia rūšis yra gaujos banditai, kuo daugiau šios rūšies banditų turite, tuo daugiau taškų jie duoda. Per žaidimą vienas žaidėjas maksimaliai gali nupirkti dvylika banditų, jeigu nupirktų visus šitos kategorijos banditus, tuomet jis galėtų surinkti 55 taškus, kas šiaip jau yra nemažai, bet jeigu jūs galite tai padaryti žaidime, tai jūs tik ką iššvaistėte savo sėkmę, kurią turėjote panaudoti pirkdami sėkmingus loterijos bilietus. Tikimybė surinkti visus banditus yra mažesnė nei laimėti milijoną loterijoje dešimt kartų iš eilės. Realistiškiau būtų tikėtis surinkti apie 20 taškų, bet jums pigiau kainuotų nupirkti dvi kortas septintoje zonoje.

Ar galima laimėti žaidimą renkant tik banditus? Atsakymas yra ne. Banditai yra paguodos prizas, jeigu matote, kad negalite gauti ko norite septintoje zonoje, perkate banditus, bet realiai jums reikėtų šitą zoną apskritai ignoruoti.

Septinoji zona – kamerų blokas. Čia žaidėjai gali iškeisti sukauptus kubelius į kokius nors daiktus. Daiktai yra labai įvairūs ir kas atsivers priklauso nuo sėkmės. Pavyzdžiui gėrimas kainuoja vieną mėlyną kubelį ir duoda tris pergalės taškus; batai kainuoja viena žalią, pilką, geltoną ir du mėlynus kubelius, už tai duoda net dvidešimt pergalės taškų. Čia du kraštutinumai, visi kiti daiktai yra intervalo viduje, bet aš negaliu pasakyti, kad prekių su X taškų yra gerokai daugiau nei visų kitų. Kas verčia mane pakartoti: akla sėkmė. Neskaitant to, daiktų pirkimas yra pagrindinis būdas įgyti taškus.

Tiek banditų, tiek daiktų kortos gali turėti vieną ar kelis papildomus simbolius: skydą, brangakmenį, magiją. Taisyklių knygutė atlieka nuostabų darbą visiškai nepaaiškindama kam tie simboliai reikalingi. Atsakymas tam tikros kortos tiek iš banditų kaladės tiek iš žaidimo galutinių tikslų duoda papildomus taškus už tuos simbolius. Kitaip sakant tie simboliai gali nieko nereikšti, jeigu neiškrito tinkamos kortos arba duoti gana padorų taškų skaičių žaidimo gale. Tai dar vienas dalykas, kuris mane erzina žaidime. Kam reikalingi simboliai, kurie pusėje žaidimų nieko nereiškia? Ar nebuvo galima kaip nors perpanaudoti tų elementų, kurie jau yra žaidime?

Paskutinė zona – biblioteka. Priešingai nei kitoms įdarbinimo vietoms čia darbininkų priskirti negalima. Čia patenka visi gaujos nariai, kurie negauna prizų kitur arba, kurie nenori pasiimti savo prizų, nes pavyzdžiui kas nors nupirko kortą, kurios jie norėjo. Bibliotekoje žaidėjai gauna korteles su specialiomis vienkartinėmis galiomis. Iš viso yra 28 kortelės ir pagalvotumėte kiek daug įdomių galių, bet būsite apgauti, nes visų kortelių yra po dvi ir net nevisos yra įdomios.

Biblioteka šiaip jau yra labai įdomi idėja. Jeigu tame raunde tu nieko negauni, tai kaip paguodos prizą gauni vieną tašką. Matot, nepanaudotos knygos žaidimo gale yra vertos vieno taško. Aišku, vienas taškas nėra daug. Kita vertus, knygos turi specialias galias ir, jeigu tau iškrinta tinkama knyga tinkamu laiku, tai jinai gali padėti uždirbti gerokai daugiau nei vieną tašką. Ir vis dėl to ne visos knygos yra įdomios ar vienodai naudingos, taigi, vienas taškas.

Perėjau visas zonas, bet nepaaiškinau kam reikalingi juodi kubeliai ir jūsų gaujos narys su akies simboliu, pakalbėkime apie tai. Kaip jau minėjau anksčiau, žaidime būna atversti šeši banditai, tačiau jie būna ne šiaip sau atversti, o prie antros, trečios, ketvirtos, penktos, šeštos zonų. Ant kai kurių banditų kortelių yra papildomi simboliai, kurie sako kiek juodų (viena arba du) bei resursų kubelių padėti ant zonos šalia kurios jie stovi. Stipriausias tos zonos žaidėjas pasiima ne tik geriausią prizą, bet taip pat ir visus juodus kubelius. Nebent toje zonoje jis turi padėjęs savo gaujos narį su akies simboliu, tokiu atveju juodi kubeliai atitenka stipriausiam žaidėjui be akies simbolio. Kadangi žaidėjai turi tik vieną gaujos narį su akies simboliu, tai juodų kubelių iš principo išvengti neįmanoma. Tiesiog reikia jų nepaimti per daug. Kai nebelieka nepanaudotų juodų kubelių, tuomet sargybiniai atlieka reidą kalėjime ir nubaudžiau du (arba vieną, dviejų žaidėjų žaidime) daugiausiai kubelių turinčius žaidėjus atimdami iš jų pergalės taškus. Tai yra įdomus mechanizmas, kuris skatina žaidėjus nebūti per daug agresyviais, bet kaip ir viskas šitame žaidime yra pusiau iškeptas. Kai sužinai, kad neteksi taškų, atrodo labai baisu, bet žaidime vidutiniškai būna du reidai, kitaip sakant blogiausiu atveju neteksi 16 taškų, bet jeigu teisingai žaisi, viena daiktų korta tau gali duoti daugiau taškų. Taip, kai tu prarandi taškus, o kiti žaidėjai ne, nėra gerai, bet kad du kartus prarastum po 8 taškus reikia tikrai labai blogai žaisti.

Žaidime jūs turite šešių rūšių kubelius, trijų rūšių kortas ir pasirodo yra dar vienas elementas, apie kurį nekalbėjau – tikslų kortos. Yra trijų tipų žaidimo tikslai. Žaidimo pabaigos tikslas gali duoti taškų vienam, dviem arba visiems žaidėjams. Lyderio tikslas duoda taškų žaidėjui, kuris turi daugiausiai tam tikrų elementų tuo metu. Ši idėja labai gerai įgyvendinta žaidime Ethnos su milžinų rase. Momentinis tikslas duoda taškų pirmam žaidėjui, kuris įgyvendino numatytas sąlygas. Tikslai yra graži idėja duoti žaidėjams kryptį žaidime ir padidinti žaidimo peržaidžiamumą, bet kaip ir viskas yra neišbaigta. Viename žaidime momentinis tikslas buvo surinkti penkis banditus. Kadangi krito labai blogos kortos, tai niekas nenorėjo pirkti banditų ir to tikslo nepasiekė. Kam reikalingas tikslas, kurio žaidėjai net bando įgyvendinti?

Apibendrinant man šitas žaidimas sukelia tokį įspūdį kaip, įsivaizduokite jūs ateinate į piceriją užsisakote labai prašmatnią picą su daugybę priedų ir jums ją atnešą nekeptą. Žaidime yra daug įdomių idėjų, bet jos visos atrodo neišbaigtos. Taisyklių yra gerokai per daug, toks jausmas, kad kiekvienam komponentui žaidime yra po minimum dvi taisykles.

Galvotumėte žaidimas apie kalėjimą bus labai nedraugiškas, bet taip nėra. Vienintelis nedraugiškas elementas žaidime yra knygos iš bibliotekos.

Dar nekalbėjau apie žaidimo išvaizdą. Nusikaltėliai atrodo baisūs ir kvaili vienu metu. Aš sakyčiau, kad žaidimas yra gražus. Tai nėra tas pats kas malonus akiai, bet gražus. Jis tikrai nelaimės nieko grožio konkursuose, bet tikrai nevers jūsų suraukti nosies.

Žaidimas palaiko labai platų žaidėjų rėžį, bet vienintelis žaidėjų skaičius, su kuriuo verta žaisti yra keturi. Esant mažiau žaidėjų, tiesiog nėra pakankamai daug konkurencijos. Kita vertus, žaidimo lenta yra labai spalvota, žaidėjų žetonai skirtingų spalvų, tai žaidžiant keturiese sunku darosi suprasti kur kas vyksta, nes gaunasi spalvų maišalynė.

Iš principo šitą žaidimą galima būtų rekomenduoti pradedantiems, jeigu ne taisyklių knygutė. Taisyklių knygutė nėra tragiška, tiesiog neišbaigta ir dėl to žaidimas gali atrodyti sudėtingesnis nei iš tiesų yra. Jeigu jūs esate patyręs žaidėjas, tai šis žaidimas jums atrodys nuobodus.

Mano verdiktas. Paprastas ir nuobodus. Daug įdomių idėjų, bet jos neišbaigtos.

Žaidimo trukmė: 90 - 180 min.

Žaidėjų skaičius: 1 – 5 (rekomenduoju 4).

Sudėtingumas: 2.39 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2020

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: įdarbinimas, sėkmė, kortų kolekcionavimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)